/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad bør en brugt bærbar comp koste.
Fra : Eyvind
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 20-06-05 11:34

Udover de gamle (compaq Armade 1530D) bærbare comp jeg har tiltusket mig kender jeg ikke prislejet på disse vidundere.
Mine minimum behov:
233 Mhz
128 MB ram
10 GB HD
USB
Netstik
Helst indbygget strømforsyning
Diskettedrev
CD-rom
Ps2 stik til mus
Den skal bruges til billedlager og fremvisning, i stedet for min batteri HD/kortlæser.
Så hvad mon sådan en bør koste.
Eyvind.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-06-05 11:53

Den comp du her beskriver bør koste omkring 4 - 5000 kr.

Den er ikke noget teknologisk vidunder, men god nok til tekstbehandling og lidt surfing på nettet.

Det tilbehør du nævner er somregel altid med, så det behøver du ikke bekymre dig om.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 11:56

Gisp - det er vist dyrt med sådan en lille fyr.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-06-05 12:06

jeg ville sku ikke sige den skulle koste så meget.

har ikke nogen bærbar men ved sådan ca hvad priserne er.

kig på
www.dba.dk
www.qxl.dk
www.guloggratis.dk

se om du kan finde noget der kan du også se, hvad de forskellige koster.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-06-05 12:09

du kan også lige smutte forbi www.edbpriser.dk de har mange forskellige ting i edb, og du kan måske godt finde en bærbar com til en billig penge

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-06-05 12:11

max. kr. 500,-

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 20-06-05 12:14

Enig med dk... 233Mhz tilhøre teknisk museum, jeg vil enda sige de 500,- er på den "flinke" side

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-06-05 12:16

Efter som man efterhånden kan købe en spritny bærbar der er ganske ok udrustet for omkring 5000-6000 kroner, vil jeg nok mene at dk´s bud er meget godt, måske 500 max 1000 kroner alt efter stand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:19

Det var da godt jeg fik tørret tårerne væk, så jeg kunne se de billige forslag.
Det vil måske sige at man kan krvle op på en 45o MHZ for en 1000 kr, seddel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:22

Men den skal bare med på ferie og samle billeder op fra mit CF-kort og så kunne vise dem.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-05 12:22

jeg har selv købt en med samme konfiguration lige borset fra
det er med
intel celeron 1000 (ettusinde)mhz
512mb ram
30gb disk
dvd drev

for kr. 500,- incl moms

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:26

DK - det lyder som en rigtig pris, og du vil sikkert køre Linux på den kan jeg tænke mig.
Så sådan en må jeg ud at finde et sted.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-06-05 12:44

jeps den kører linux (redhat)
og bruges til næsten samme formål som dig
jeg har den med ude, når jeg lige mangler en driver mv. ja så er et nemt lige og.......bla bla bla

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-05 12:50

Tak for svaret dk. Når du finder en til, må du godt sige til.
Så vil jeg tage mig sammen og prøve Linux for alvor.
Nu har jeg nemlig 4-5 udgaver af Linux klar til brug.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-06-05 13:08

oki
jeg render jævnligt ind i dem