/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Køb af 30-knallert
Fra : heine_jaszczolt
Vist : 814 gange
20 point
Dato : 06-06-05 14:34

Hej.
Jeg er en førstegangskøber, der skal til at købe en 30-knallert,
og så ville jeg høre om der var nogle der havde nogle idéer om,
hvilken knallert jeg skulle købe.

Knallerten skal bruges i al slags vejr, og hovedsageligt til bykørsel.
Det vil sige villakvartérer, men også større veje.
Derfor må den ikke være alt for tung, og den skal være manøvredygtig og heller
ikke særlig klodset.
Den må heller ikke være alt for dyr, for pengene er ikke så store når man er ung.
Fabrikantens reservedele, altså reservedele, tilbehør osv. til knallerten må heller
ikke være de dyreste.

Jeg er ikke interesseret i en Puck eller en Ciao, men ønsker stadig en stilfuld
knallert (hvad der nu kan fås for de penge)
- som heller ikke må ligne en af de her japanske city-scootere,
som jeg synes sådan nogle som Vespa ET2 og Piaggio Liberty minder om.

Jeg håber på at høre fra jer.
Mvh. Heine.
PS: I må undskylde hvis jeg ikke giver så mange pts. for spgsmålet, men så
at jeg kun havde 40 pts. - så jeg ville bare lige holde lidt igen.
Har heller ikke hittet helt ud af systemet, men gør det nok snart.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 15:38

Yamaha Jog er en lille let scootertype som er rimelig i reservedele.
Yamaha FS1 er en stabil knallert som er meget billig i reservedele, men den er lidt stor.
Piaggio scootertyper er med gode motorer ligesom Gilera, men de har normal vægt.
Hvis du i den blå avis søger på 30 knallerter feks. Gilera Stalker, så går du ikke helt fejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heine_jaszczolt

Dato : 06-06-05 23:29

Hej Palle.
Tak for dit svar.
Jeg synes dog at sådan én som Jog'en er -for- lille for min smag.
For selvfølgelig lægger man vægt på pris og dens køreegenskaber inden
for det miljø hvori man skal bruge den, men derudover er det jo også noget andet der spiller ind.
Den skal da være fleksibel, men samtidig må den også gerne være af mellem-størrelse.
Der skal være 'god' plads til en ekstra bag på, og så må tanken gerne være på en 6-7 ltr.
Jeg må selv indrømme, at sådan en som en Piaggio NRG MC3 ser ikke så dum ud,
men prisen er også lige ved det maksimale jeg vil give for en knallert.

Det var så lidt min input, for at prøve at fortælle bedst om mine tanker og idéer.
Håber at der stadig er nogle der vil komme med deres inputs.

Mvh. og fortsat god aften, Heine.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-05 23:07

Piaggio Typhoon ca 6l tank, verdens bedste motor, mellemstørrelse, tager du begrænsningen, (som er lette at tage) kører den 80 på speedometeret. En virkelig slidstærk maskine, der kører og starter i al slags vejr. Der kan tilmed sidde to på med lethed. Pris: 11.999kr...
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heine_jaszczolt

Dato : 08-06-05 08:30

Endnu engang tak for dit svar, Palle.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-06-05 17:23

Selv tak.
Men måske er Piaggio Typhoon ved at udgå, men det gør alle modeller hele tiden, men den kan så fåes brugt.
Gilera Stalker fåes endnu til 13000, og den har samme motor.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heine_jaszczolt

Dato : 09-06-05 16:24

Hej igen Palle.
Nu siger du jo at Stalker'en har samme 'verdens bedste motor'
- men er den helt så pålidelig som en Typhoon?
Og kører den så også de 80 på speedometret som Typhoon'en gør,
hvis man tager begrænsningen?

Samtidigt synes jeg at de priser du angiver er en smule under dem,
som jeg sidder med.
C. Reinhardt har Typhoon til 13k og
Stalker til 15k - og deres priser synes jeg ellers svarer til alle andre
priser på nye knallerter, som jeg kan finde frem til (i DK)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-06-05 18:31

Min søn har en Stalker som vi gav 13000 for for 2 år siden + Gratis styrthjelm som vi fik oven i hatten.
Og i går var han inde i samme forretning med en kammerat og hente nok en Stalker til 13000 + gratis styrthjelm.
Det er så i Horsens hos Poders knallertforretning 75625305, men jeg kan da ikke forestille mig du ikke kan finde den til samme pris.
Feks. ved http://www.enghavemotor.dk/ i KBH der koster begge 13000kr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : heine_jaszczolt

Dato : 10-06-05 09:47

Hej Palle.
Du har været utroligt hjælpsom,
og jeg takker dig for din fyldige respons.
Mvh. Heine.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-05 15:28

Det var godt.
Så kan du lukke spørgsmålet ved at klikke på accepter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : heine_jaszczolt

Dato : 11-06-05 11:21

Kommentar
Fra : stra777

Dato : 03-07-05 11:44

Jeg kan kun give ret i at typhoon er den mest stabile scooter til dags dato. Jeg har selv haft en, og den startede hver gang uden problemer. Jeg fik fjernet de 2 skiver som sidder i den, og derefter kørte den 80 km/t ned ad bakke i medvind, og nemt 70 km/t ad lige vej. Stalker har den samme motor, men den er muligvis begrænset på en anden måde, så det er ikke sikkert den er ligeså nem at afdrosle.

Mht. Yamaha Jog R, så er den slet ikke så lille endda, den er vel ligeså stor som Typhoon.