/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Yamaha jog Fine colection
Fra : kurtnyborg
Vist : 340 gange
40 point
Dato : 15-05-05 23:42

Jeg har problemer med tændingen.Den har 47,6 tun.men den sætter ud.Jeg har stillet tændingen 2 grader op men det hjælper ikke. Samtidig lader den alt for meget, pærene springer med det samme.Alt er skiftet:spændingregulator, cdi,tændspole,stator, men det hjælper stadig ikke.Håber der er en der har svar.

 
 
Kommentar
Fra : Sunowich


Dato : 15-05-05 23:46

Det ku da lyde som om der er byttet om på ledninger til de forskellige spoler så der er for meget spænding på dine lysnetkabler

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 16-05-05 09:45

Du har 2 fejl, et er den sætter ud, det andet er spændingen.
At den sætter ud, kan skyldes at strålespidsen er for stor, det skal ca være en 84-86 dyse, og så skal tændingen stilles rigtigt, og ikke stilles, hvis den skal stilles, skal det være tilbage og højest 1/2-1 grad yderligere.
At spændingen er for høj, kan kun skyldes spændingsregulatoren, hvis ellers ledningerne sidder rigtigt.
VH Palle Hansen
NB: Det var jo rart at vide hvad der ellers sidder på, og om den har kørt ordentligt.

Kommentar
Fra : kurtnyborg


Dato : 16-05-05 10:31

Joggen er udstyret med Delorto 17,5 kaburator :Dyse 98.Kundo Udstødning Athena 47,6 Tændingen er flyttet med en anden slit som flytter tændingen med 2 grader. Den er sat ind så den flytter sig ca 4mm med uret
Den har kørt perfekt med dyse 90 men blev meget varm.
MVH Kurtnyborg

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 16-05-05 11:51

Noten som flytter tændingen til at tænde tidligere, er udemærket til banerace, da omdrejningerne skal være oppe på over 10000, men til daglig langsommere kørsel kommer gnisten for tidlig og forbrændingen er næsten færdig før stempelet når toppen, derfor bliver cylinderen meget varm, og motoren kan i tomgang slå tilbage.
Endvidere er der et stort spring mellem en 90 dyse og 98.
Jeg tror du skal indsætte en alm. not og gå tilbage til den 90 dyse.
90 er da også rigeligt til selv en Atena evo, og hvis den sætter ud, er det på grund af for meget benzin, så den slår over i 4-takt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : kurtnyborg


Dato : 16-05-05 12:12

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste