|
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 110 point Dato : 11-05-05 18:15 |
|
En bil holder normalt ikke op med at gå på nogen cylindre fordi ventilerne trænger til justering.Så skal det have været meget slemt, så ventilen faktisk ikke har kunnet bevæge sig, så den kan være brændt af.
Men det at den oser så voldsomt, hvilken farve har røgen.
Bruger bilen vand eller unormalt meget olie?
Det kan også være manglende kompression på et stempel der evt er defekt.
Det kan være et revnet topstykke.
Og endelig kan det være en bagatel som brændte tændrør.
Nu ved jeg ikke hvor meget din motor har gået, men den skal være i god stand for at det kan betale sig at ofre det store på den, ellers er det ofte billigere med en brugt motor og så skifte den ud.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 11-05-05 19:15 |
|
Sort røg = fed benzinblanding
Blålig røg = olie forbrændingen
Hvid røg = vand i forbrændingen (efter at motoren er varm)
Du kan kontrollere dine cylindre sådan:
RØR IKKE ANDET END TÆNDKABLET
Tag et tændkabel af og på igen et af gangen.
Går motoren ud så er forbrændingen ikke ok på en af de andre cylindre.
Går motoren svagere er cylinderen ikke helt umulig
Ingen ændring er denne cylinder ikke helt ok
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 11-05-05 20:09 |
|
Kom lige med "motor kode"
Efter dine oplysninger på 2,0 glsi 1991, er der hyd.ventilløft.
Så, en hyd.løft kan godt være defekt, især hvis der ikke
bliver skiftet olie .
Skal rep. hurtigt, da ventilen/er bliver utætte.
/steen b.
| |
| Kommentar Fra : ds23 |
Dato : 12-05-05 13:22 |
|
Hvad med tikkerilyden, forsvandt den også?
/steen b.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 12-05-05 14:53 |
|
Godt du fandt ud af det.
m.h.t. tikkelyden, nu er det sådan at hvis du som ds23 skrev, har hydrauliske ventilløftere, er det meget normalt at motoren kan tikke lidt når den er kold.
Men ofte kan det afhjælpes med olie- og filterskift hvis det er længe siden det er gjort.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Iceman77 |
Dato : 12-05-05 15:01 |
|
Hej Dova.
Bilen har kørt ca. 7500 km på den olie der er på nu. Og jeg regner med at skifte for hver 10.000 km.
Kan det være fordi olien er af en for lav viskositet? det er 10W/40, der er på nu.
Skulle man måske prøve at hælde en 15W/40 på næste gang?
Mvh. Bo.
| |
| Kommentar Fra : Iceman77 |
Dato : 13-05-05 15:50 |
|
Jo tak Bjarne, det er jeg klar over.
Mvh. Bo
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|