/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sønnen vil have bil
Fra : maj_britt
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 09-05-05 20:31

Min knægt på 20 VIL have bil NU.

Han har 30.000 på kontoen, men han ved ikke ,hvad han skal købe?

Privat kontra forhandler...

Ny kontra brugt...........han kan godt betale afdrag på en dyrere bil

Hvilken bil...........han er ligeglad med bilens mærke, bare den kører

Kom så, bilvenner, hjælp knægten, hvad og hvor er der et godt køb???



 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 09-05-05 20:47

Tænk på forsikringen, hvis han køber en nyere bil der skal finansieres, skal han have kasko på, og det kan koste helt op til 20-25000 pr/år alt efter hvilken bil det er, og nogen endda dyrere, når han er nystartet bilist. (det dyreste jeg hørte, var 38000 for en Mercedes fra 1992).

Så mit råd vil være at købe en billig brugt som kan betales kontant, og så blæse på kaskoforsikring (ansvar er dyrt nok i sig selv)

Og hvad er så et godt køb.
Ja, det er jo så spørgsmålet, men en god stabil driftsikker bil,til den pris, er en Golf Diesel, fra midt/sidst i 80erne.
De er billige at køre i (18-20 km/l) billig i reservedele, når det endelig er nødvendigt, og hvis man er heldig at finde en der er importeret fra Tyskland er der som regel ingen rust i dem.

Men selvfølgelig findes der andre gode brugte biler.

Og min mening: Bliv langt væk fra Peugeout, Citroen ,Renault, Skoda, Nissan, Fiat.

mvh dova


Kommentar
Fra : valde.


Dato : 09-05-05 20:50

Man får mest bil for pengene i skodaserien, der findes store og små. Det er kvalitetsbiler i dag, nu ww har overtaget ledelsen. Han bør ihvertfald se de nye modeller hos Skoda, og de nyere brugte

Kommentar
Fra : erling_l


Dato : 09-05-05 20:51

Har haft de samme overvejelser - min knægt er 18,5 og har mærkværdigvis de samme tanker. Mine konklusioner:

1) Statistisk har forsikringsselskaberne ret: Unge mænd laver bare flere buler - og har derfor også ekstremt høje forsikringspræmier. Derfor vil jeg alene på grund af disse ikke vælge en særlig dyr bil, hvor man skal bruge kasko - tag i stedet en stabil, ældre bil, hvor han kan køre på ansvar alene og optjene lidt "nul-bule-anciennitet" til den næste (dyrere) bil. Skulle han lave en bule, koster det godt nok lidt ekstra her-og-nu - mendet har han så rigeligt betalt på kaskoen. Derfor helt klart brugt - hvis ikke I har penge som skidt.

2) Jeg har 2 kammerater, som begge gør lidt i at lave gamle biler og tjene lidt på dem. De er faktisk ret enige: Japanske biler lever ret godt op til deres ry - de er faktisk ret gode i både motor og karosseri - dog skal man lige checke Mazda's 323 i bunden - der er nogle af dem, der har lidt tendens til rust - men rigtigt mange af dem er OK - og så er reservedele billige. De er i øvrigt også begge enige om, at en af de biler, der generelt er flest problemer med, er Ford Escorden. Det kan synes lidt mærkeligt - er jo lidt af en drengebil - men den har altså en hel del fejl, når den skal shines op. Golfen er jo også en drengebil - har også et ret godt rygte - men er trods alt ofte en lille smule dyr.

3) Forhandler / Privat.... tja.... meget af det er jo tillid. En god kombination er jo netop de mekanikere, som ved noget om biler, shiner dem op, tjener en smule - men leverer et fornuftigt stykke arbejde. Problemet er naturligvis af finde dem - der er jo mange sorte får i branchen. Måske har han gået i skole med en, der er blevet mekaniker, som han kan trække med ud og checke op?

Kommentar
Fra : erling_l


Dato : 09-05-05 20:53

PS: Efter at have læst de andres indlæg - har selv haft en Citroen GSA ...... siger bare. GØR DET ALDRIG ... mage til skodbil

Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 09-05-05 21:20

Chevrolet (tidligere Daewoo) er billige biler, og så er det faktisk en Opel (bygget i Korea).
Her får man meget for sine surt optjente penge.
http://www.chevrolet.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Franksp


Dato : 09-05-05 21:24

Hej maj_britt

Min kone har en TOYOTA Corolla Hatcback og jeg har en TOYOTA Carina Stationscar. Min kone's bil, er nu efterhånden halvgammel, fra 1995. Min er også halvgammel fra 1997/98. Begge biler har efterhånden kørt (konens)125.000/(min)135.000 km. Vi har ikke "ofret" 1 kr. på det jeg kalder reparation. Selvfølgelig har vi passet service-eftersynene, og slidte dele er skiftet ud, såsom lydpotte, kilerem og på min, køleren. Derfor sværger VI til en Japansk bil. Vi bruger, hver især vores bil hver dag. Vi har valgt at beholde vores biler, til de ikke kan mere, i stedet for at skifte dem ud.
7-9-13. Vi har aldrig, i de efterhånden mange år, aldrig oplevet, at bilerne ikke ville starte om morgenen.
De skal jo nu synes, hvert andet år. De går begge glat igennem. "RUST-PROBLEMER", det kender vi ikke til. De står begge som nye. Min kones Corolla er SØLV-METALLIC og min er KOKSGRÅ-METALLIC.

Når vi skal skifte bil, bliver det helt sikkert en TOYOTA igen.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : Bragesvej


Dato : 09-05-05 22:51

Golf diesel---SÅDAN Dova....du er sku dejlig!

Kommentar
Fra : dova


Dato : 09-05-05 22:58

Ja, okay Bragesvej, du havde lidt begyndervanskeligheder, men det hører til sjældenhederne.

Den jeg havde er lige solgt for nylig til fordel for en lastbil, men dem der har fået den er vanvittig glade for den, og den har lige rundet 440000 km.

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 10-05-05 00:05

Nok er en Golf Diesel fra 85 en meget fornuftig bil, men der er ikke meget "street credibility" over den.

Find en Peugeot 106.

Kommentar
Fra : alimak


Dato : 10-05-05 00:15

Hør på Franksp, køb Toyota hold dig væk fra franske biler.
alimak

Kommentar
Fra : tokeren


Dato : 10-05-05 00:56

jeg har købt min første bil ved en forhandler.. en Opel Kadett... de er billige i reserve dele (har jeg dog ikke haft brug for) den er fra '87 - en gammel bil, men den kører godt og starter uden problemer.

Mvh Tokeren.

Kommentar
Fra : thulin


Dato : 10-05-05 11:26

Det kommer ret meget an på din søn temperament......

Nu er du blevet forslået at købe gamle biler. Hvis din søn eller du ikke er til at stå og rode med biler, skal han jo ikke have en gammel bil som har gået 300.000 km.

Det lyder til at finanserne er i orden til at afdrage på en ny bil. Så mit forslag vil være at finde en bil som han synes om, om har rendt 30-60.000km, så er det store økonomiske tab taget af bilen.

Du får så en bil som er sikker med airbag m.m. Køber du en Golf fra 89 er det kun seler i og det er det. Køber man derimod en nyere model af et eller andet, så er det airbag, selestrammere m.m.

Som det er argumenteret i de tidligere forslag koster det selvfølgelig en hel del mere. Da der så pludselig skal kasko til osv.

konk.
1. Gider knægten selv rode med biler og kan lave det - køb en ældre Golf (spar rigtig mange penge)
Grim bil, lav sikkerhed, ingen garanti, dumper til syn om 2år (kan blive dyrt), lav køreglæde (dårlige bremser, kobling, sæder osv.)

2. Knægten gider/kan ikke selv rep biler - køb en nyere brugt bil (er dyrere end at købe en gammel bil)
pæn bil uden rust i, kan gensynes, garanti, høj sikkerhed, høj køreglæde

Der kan argumenteres fra nu af til helvede fryser til for hvilken bil..
Jeg har selv haft en Ford Escort fra 92, som bare kørte og kørte ude at det koste andet end bremsere og olieskift m.m.
kostede 33.000 og kørte 110.000 km over 3 år og solgte den igen for 22.000 (brugte lige 14.000 på at svejse bund m.m. for at kunne syne den)
Kørte det sidste år uden Kasko, da bilen havde en lav værdi.

Start med at finde ud af om du vil invistere 50.000 kr nu og lidt rep udgifter hen af vejen, eller 180.000kr (afbetale over 5 år - renter) og færre rep udgifter men dyrere forsikring.

Nå i ved hvor mange penge i vil bruge, kan i gå på nettet og finde en bil i den pris klasse.
Da i får aldrig et entydigt svar på hvilken bil i skal vælge, da der er lige så mange meninger som der er folk på KANDU.
Når finanserne er i orden, skal knægten selv vælge hvilken bil han synes der passer til ham og hans image.
Nogle folk vil vælge en Fiat Panda and en Opel Vectra.

God biljagt.



Kommentar
Fra : thulin


Dato : 10-05-05 11:34

Selv om jeg nok personligt vil være til at købe en nyere brugt bil for at få komfort, sikkerhed m.m., selv om det koster lidt mere var min allerførste bil en Mazda 626 fra 85 til 7500,-kr som kunne køre 6 mdr. før synsmander var klar til at henrette mig på kølerhjelmen, for at være flabet nok til overhoved prøve at køre den ind i hans syanshal. Så alt i alt en dyr fornøjelse.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 10-05-05 12:54

Prøv at undersøg hvad forskellige selskaber tager for kaskoforsikring til en nybegynder! Der er nævnt priser her der er helt urealistiske. Med en selvrisiko på 4-10. 000 kr får man forsikret for under 10.000 kr årligt.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 10-05-05 13:18

valde, det med kasko for under 10000 er desværre ønsketænkning.
Det ved jeg bestemt, at en ansvarsforsikring koster for en Ford Fiesta fra 1985, med en selvrisiko på 8000, for en ung mand på 23 der har haft bil i et år.

Kommentar
Fra : thulin


Dato : 10-05-05 13:21

Forsikringsluppen, kan give et godt overblik og bilforsikringer (priser og dækning)

www.forsikringsluppen.dk



Kommentar
Fra : thulin


Dato : 10-05-05 13:30

Skulle man nu være lidt fornuftig m.m. kunne man vælge en Opel Astra fra 98. 1,2liter motor (1,4 el. 16, l gør det nok lidt sjovere at køre bil)
Den kan forsikren fra 15.000 kr, men så er selvrisiko 15.000.
Eller for 25.000 kr med en selvrisiko på 3.000kr.

Det er dyrt at være første gang når man er under 25 år.
Så de 30.000 kr på bankbogen passer lige til forsikring.



Kommentar
Fra : valde.


Dato : 10-05-05 16:50

Dova det er da ikke mig du skal fortælle hvad forsikringer koster. Hvad har du imod at jeg rådede spørgeren til at forhøre sig hos forskellige selskaber?? Jeg kender et par stykker under 25 der har så "Billige" forsikringer!

Kommentar
Fra : dova


Dato : 10-05-05 17:51

Valde "ævlehoved"

Jeg har fortalt spørgeren, hvad de skal være forberedt på, at en forsikring koster, og det samme har thulin.

Men du angreb og kaldte det helt urealistisk, men det er det bestemt ikke, men selvfølgelig kan unge under 25 jo godt have optjent noget anciennitet hvis de er startet som 18-årige.

Kommentar
Fra : martinussen


Dato : 10-05-05 23:38

#maj_britt

Vi bliver lige nød til at vide mere om din søn.
Kan han klare sig med en gul-plades bil? Hvor mange kilometer regner han med at køre årligt?

Hmm.. har han en god ven som kunne hjælpe med at tjekke en bil for ham? En mekaniker?
Jeg synes helt personligt at man i den prisklasse skal handle privat, da forhandlerne kun sælger skod biler, som de lige skal tjene lidt på, man får virkeligt intet for pengene i prisklassen under 25.000 kr. ved forhandler. Men hvis man ingen venner har, så er det en god ide med forhandler. Men forhandler kan nu også snyde lige så meget som private, eller de prøver ihvertfald derpå.

Lige til jer andre ang. urealistiske priser, jeg har en kammerat som skulle give 75.000 kr. pr. år, hvis han skulle forsikre hans bil som helt ny med kasko. Det var så også en Mercedes 300 fra 87'.



Kommentar
Fra : maj_britt


Dato : 11-05-05 08:35

Ok, lidt mere om knægten:

Han er blevet tilbudt en mazda 626 fra 91 til 15.000,- sælges af en bekendt.

Kan der være 5 personer i en gul plade?

Han skal såmænd ikke køre så meget, men vi bor 6 km. fra Tåstrup med busser en gang i timen på hverdage, ingen efter kl. 18.00 og hver 2. time i week-enden, ingen efter kl. 15.00.

Storebror på 25 kan købe bilen, så falder forsikringen vel lidt.

Han har en god ven, der er mekaniker og han tager gerne med ud og ser på bilen.



Kommentar
Fra : martinussen


Dato : 11-05-05 09:17

Nej, typisk kan der ikke være 5 personer i en gul plade personbil, der er kun plads til 2 eller 3 personer. Men så hedder det vist også en varevogn.

Når du ikke siger så meget, snakker vi så 5.000 km. eller 25.000 km., for nogle er 25.000 kilometer ikke meget. Vil gerne have det lidt uddybet, selvom det er svært..

Ja, prisen falder en pæn slat, hvis storbror forsikre den, men så skal knægten jo bare starte igen forfra når han fylder 25, han kan vel ikke for altid køre under storbror's navn. Vi kan også diskutere om det er helt lovligt at han kører i storbrorens navn. Ellers skal din knægt gøre lige som mig, køb en billig nysynet motorcykel, gem den væk og betale forsikring og vægtafgift på den, efter 7 år kan han kalde sig elitebilist, og hvis han bruge 4-5.000 på at få en motorcykel, ender han med at give ca. 24.000 kr. for at blive elitebilist, og det kan hurtigt indtjene sig, hvis han til den tid, vil have en stor bil med kasko.

Kommentar
Fra : CLAN


Dato : 11-05-05 10:58

It's a Jungle out there... og derfor er der så mange, som kan leve af det. Hvilken bil besluttede han sig for?


Kommentar
Fra : dova


Dato : 11-05-05 11:40

Nænæ, den med storebror eller forældre der køber bilen, den går ikke længere.
Den der ejer bilen skal stå for den, og det er der faldet dom for, hvor en fyr fik et halvt års betinget fængsel fordi et familiemedlem stod som ejer af hans bil for at spare forsikringspenge. Det sidestilles med forsikringssvindel og straffes på samme måde.
Og hvis ejeren ikke selv har rådighed over bilen, skal en anden være registreret som bruger, og så er i lige vidt, for der er det brugeren der betaler forsikring ud fra sin anciennitet.

Og gulpladebiler er registreret som varebil. Der må kun befinde sig og være plads til 2 personer i de små, f.eks Golf på gule plader, og i større, f.eks nogen kassevogne kan der være 3 pers.

En Mazda 626 fra 91 kan sagtens være en fin bil, hvis den er blevet passet og behandlet pænt.
De kører som regel rigtig godt, og en af mine venner har en der har kørt over 300000 km.
Men en god ide at få en med ud at kigge på den.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 11-05-05 11:46

Fra Danox assuranceinformation http://www.danox.dk/default.asp?id=35

Citat
Forældre, børn og bilforsikring.

Det kan blive meget dyrt - hvis!!

Det kan give fængselsstraf, hvis forældre hjælper deres børn med
forsikringssvindel for eksempel ved at den unge køber en bil proforma i forældrenes navn for at opnå en besparelse på bilforsikringen.

En 21 årig mand er blevet idømt 6 mdr. betinget fængsel for forsikringssvindel, i en sag hvor hans mor stod som ejer af sønnens bil.



mvh dova




Kommentar
Fra : PTRosen


Dato : 11-05-05 16:04

Køb en Landrover meld dig ind i Dansk Landrover klub og betal 6000 om året i forsikring. samtidig får du adgang til et billigt og meget behjælpeligt netværk som er klar til at hjælpe dig og samtidig får du en sjov bil som kan give nogle spændende timer i selskab med andre, enten om du er til mudder eller bare fælles sjov

det er samtidigt en bil der holder og den er nem at skrue på

men pas på det kan godt gå hen og blive en livsstil



Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-05-05 17:30

Mit forsikringsselskab, dækker selvom man låner sin bil ud til et familiemedlem. Det tilfælde jeg tænker på, var et familiemedlem på samme adresse. Og der er ikke tale om forsikringssvindel. Jeg har papirene ,der står hvem der førte bilen og hvem forsikringstageren er!

Kommentar
Fra : KlausHansen


Dato : 11-05-05 17:30

Jeg har købt en importeret Vw Polo Coupe fra 91. 1,3 Motor... Med 163000 på tælleren, import fra tyskland, fuld undervognsbehandling, og alt 100% i orden. 6 Måneder's 100%'s garanti ved forhandler til 35000. Forsikringen er 12800 i kasko årlig... Den kører ca 11-14 alt efter hvor stor skostørrelse man bruger...

Jeg er i hvert fald glad for min bil.... er selv 18 år, og 3 måneder....



Kommentar
Fra : dova


Dato : 11-05-05 18:32

Citat
Køb en Landrover meld dig ind i Dansk Landrover klub og betal 6000 om året i forsikring. samtidig får du adgang til et billigt og meget behjælpeligt netværk som er klar til at hjælpe dig og samtidig får du en sjov bil som kan give nogle spændende timer i selskab med andre, enten om du er til mudder eller bare fælles sjov


Du glemte noget PTRosen:
Samtidig får du en sjov bil som kan give nogen spændende timer ....... OG sørge for, at du aldrig er i tvivl om hvad du skal bruge dine penge til

Men okay, det er et dejligt køretøj, jeg har selv haft 2 af slagsen, men ikke noget jeg vil anbefale som et billigt, stabilt transportmiddel til en ung fyr der skal ha' sin første bil.

mvh dova


Til valde:
Ja, nu er det ikke ulovligt at låne sin bil ud, (og dog, for det kan blive et problem hvis der sker skade på køretøjet) men forsikringsselskaberne ved nok at skelne mellem "farmand der kun har en bil som lige lånes ud en søndag eftermiddag" og så eksemplet hvor farmand har bil og mor har bil og pludselig får far eller mor en eller to biler mere alt efter hvor mange børn der har nået "bilalderen".

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-05-05 19:39

Ja dova!
Nu er det ikke længere mig der "ævler"

Kommentar
Fra : maj_britt


Dato : 11-05-05 19:52

Altså, storebror må da gerne købe bil og lade lillebror køre i biffen med de små brødre, ja ja, ved godt jeg har en hulens masse børn.

Dova, den der sag om den 21-årige, var det ikke en hammer dyr sportsvogn, han kørte i? mener at kunne huske sagen.

Jeg har slet ikke styr på de kilometre, men kan da ikke forestille mig at nogen af os fræser rundt ( det skulle da lige være mig) den skal bare bruges til frem og tilbage.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 11-05-05 20:16

majbritt
Det ved jeg faktisk ikke, og det er egentlig ligegyldigt hvor dyr bilen er, men jeg ved at forsikringsselskaberne går meget langt for at tjekke, hvis de har mistanke om at bilen i virkeligheden tilhører en anden.
og det er noget med, at tjekke hvem der evt. har bilen finansieret og den slags. (det kan de så dog ikke hvis den købes kontant)

og da vi skulle have bil nr tre forsikret, var der meget polemik, fordi vores 19årige datter bor hjemme, og de måske troede bilen var til hende, men da det blev konstateret, at hun ikke har kørekort var der ingen problemer med at få forsikret(de kunne ikke forstå hvorfor vi skulle have 3 biler) ,men alligevel var det med en klausul om, at selvrisikoen steg til det dobbelte såfremt føreren var under 25 hvis der skete noget med bilen.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 11-05-05 21:01

Hvis man totalskader en bil, så tjekker selskabet prisen på den. Man får aldrig mere i erstatning end den har kostet, Det er så hvad selskabet risikerer. og endnu har jeg ikke hørt at præmien er højere end bilens værdi - selvfølgelig ikke, så kan man da ikke sælge forsikringer mere!
Jeg kender nogle der har monteret bilen med nogle usansynligt dyre musikanlæg, det er letomsættelige varer som stjæles i massevis, når de er forsikret med så er der næsten ingen grænser for hvad præmien løber op i

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 00:06

Selvfølgelig kan de da sælge forsikringer valde, for det er da lovpligtigt med en ansvarsforsikring.
og de kan såmænd også være dyrere i præmie end bilens værdi.
Og med hensyn til anlæg i bilen, har en speciel forsikring på det, ikke noget med præmien på bilen at gøre, det er en tillægsforsikring.

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 12-05-05 00:12

Lyt til KlausHansen
Min søn har en lidt ældre Polo 1,005 købt på lignende måde. Ingen racer, men et godt, økonomisk og driftsikkert køretøj

Kommentar
Fra : martinussen


Dato : 12-05-05 10:09

kig på bilbasen.dk, og se hvad der er af gode tilbud. Evt køb en Audi 80 1,8 s, lidt dyrt i indkøb, men god motor og hel galvaniseret(ingen rust) karrorersi, efter årgang 87'. Ikke så billig i forsikring som polo, men bedre køre-egenskaber og længere levetid.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 13:57

Dova! du har hidtil snakket om kasko - ikke sandt!
Så går du over i "Ævleforsikring"
Jeg kan forsikre dig om at der er langt imellem folk der er villig til at betale mere i årlig forsikringspræmie end bilens værdi! Så hellere købe to så man har en reserve.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 14:57

For f...... da valde, du bli'r bare ved.
Altså hvis en bil er financieret, og uanset om det er en bil til 20000,- kræves der også kaskoforsikring, som kan ske at koste 25000-30000.

Så nogen bli'r ikke fri for at "købe" en forsikring i dyre domme

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 18:04

Jamen vist bliver jeg da ved! Prøv at være realistisk. Ingen er nød til at forsikre sin bil til et større beløb end man har givet for den. De der urealistiske præmier på 20.00 - 35. 000 75.000 kr det ved du helt sikkert sel, kun gælder dem der i forvejen er sortlistet af forsikringsselskaberne. Her drejer det skig om en ung mand der skal have forsikret for første gang . Så rådede jeg ham bare til at spørge forsikringsselskaberne - jeg har erfarin for at man kan forhandle med dem - Så gik du fuldstændig besærk, vi skal sandelig ikke tro at nogen end ikke forsikringsselskaberne ved bedre end dig!

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 20:36

Valde

Det passer så absolut ikke din påstand om folk der er sortlistet ved selskaberne.

Og det har sgu godt nok ikke noget at gøre med hvem der ved bedst.

Og selvfølgelig kan man af flere årsager være nødt til at betale mere i forsikring end bilen er værd.

Nu var det så ikke mig der nævnte noget om 75000,- men det er måske også en der i følge din mening vil være "bedrevidende".

Mon ikke snarere årsagen er, at tiden er løbet lidt fra dig, så du ikke kan følge med i hvad tingene koster, for jeg ved at jeg i hvert fald ikke, og tror heller ikke at thulin og martinussen, bare er ude på at fylde spørgeren med løgn.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 21:49

Sikke dog nogen argumenter du bruger! Hvad kan spørgeren så bruge dem til. Du har ikke forklret hvorfor du kommer helt oå at ringe bare fordi jeg rådede spørgeren til at spørge forskellige selskaber!
Det med at give urigtige svar har du aldrig gået af vejen for.med de argumenter du bruger mod mig kan du da ikke blive fornærmet over at jeg tager bladet fra munden,
Jeg holder stadivæk fast i mit første råd spørg nogle forsikringsselskaber! Der får man da et reelt svar

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-05-05 22:09

Utroligt hvad et spørgsmål om valg af bil kan føre til.

SORRY maj_britt, at det løb lidt af sporet med denne diskussion.

mvh dova



Men "ævlevalde", det var ikke dit råd om at spørge flere forsikringsselskaber der fik mig op at ringe,for selvfølgelig skal man gøre det, men derimod det, at du affejede min og andres oplysning om hvor meget man risikerede at skulle betale i forsikring, som komplet urealistisk.

Og at du også nærede tvivl ved oplysningen om, at det er ulovligt at forældre eller andre indregistrerer børnenes biler.
Det er skam ikke et urigtigt svar, hvis du er i tvivl, kan du jo selv ringe til forsikringsselskaber eller politiet og få det berigtiget.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 22:26

Det behøves da ikke . den der står på registreringsattesten er ejer! Ingen kan få oplyst hvordan bilen er finansieret som du siger. Der skal en dommerkendelse til at ophæve bankers og andre finansieringselskabers tavshedspligt. Sådan en dommerkendelse får man jo ikke medmindre vedkommende er "sortlistet"

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 22:48

Ingen hverken politiet eller forsikringsselskabet forlanger at ejer og bruger er den samme!

Kommentar
Fra : martinussen


Dato : 12-05-05 23:03

Dova - tak for hjælpen, har lige været lidt fraværende, så kunne ikk bakke dig op. Han vrøler vist lidt. Men derfor har I ikke ret til at ødelægge dette spørgsmål om hvilken bil hendes søn skal vælge!

Ps. det kan du have ret i valde, at hverken politiet eller forsikringsselskabet forlanger at ejer og bruger er den samme!, men de forlanger at den som kører i bilen til dagligt skal stå som bruger, og hvis det er en ung, vil præmien stige.

Tilbage til spørgsmålet - har du fundet ud af noget, maj_britt?

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 12-05-05 23:25


: martinussen Jeg synes lige du skulle læse tråden igennem inden du afgør hvem der vrøvler. Diskussinen blev affødt af at jeg rådede til at spørge flere forsikringsselskaber, jeg havde ikke tænkt at bidrage med mere hvis ikke jeg var blevet anfaldet af Dova. hun tåler som sædvanligt ikke andre på kandu:


Kommentar
Fra : martinussen


Dato : 13-05-05 00:44

Hmm.. har nu læst tråden. Self. fornuftigt at spørge flere selskaber, men det er desværre ikke urealistisk med de 20.000-30.000 kr. i årlig kasko forsikring. Vi har da en fra klubben (lupo 3l) som giver 23.200 kr. første år, bare fordi han er 18 år, det er så også kasko + ansvar. Men det er jo trodsalt kun en 1,2 tdi, så prøv og regn lidt på hvad de mon skal have for en 1,8 gti eller 1,9 tdi.. Så render det jo hurtigt op. Nå, nu gider jeg ikke vrøvler mere. SLut prut finale! Go' weekend.!

Kommentar
Fra : maj_britt


Dato : 13-05-05 11:02

Altså, han køber en billig bil, og bliver forsikringen for dyr, kun ansvar, så køber storebror den. Ingen skal fortælle mig at forsikringen stiger, fordi lillebror kører en tur til City2. Heldigvis har jeg fornuftige unger, de ligger ikke og fræser af sted med 140 i timen, så det bliver ikke dem,d er laver skader, det bliver sq nok nærmere mig, når jeg låner den bil.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 13-05-05 11:32



Jamen det er da godt at dine unger er så fornuftige m.h.t. kørsel, det er ham af min også der har kørekort.
Der er desværre alt for mange der "taber hjernen" når de er bag et rat.

Og hvordan I vil arrangere jer med hvem der indregistrerer bilen for at få det billigst, er selvfølgelig kun jeres eget ansvar. Vil dog stadig pointere at det ikke er lovligt.

Forsikringen bliver heller ikke automatisk dyrere fordi storebror låner bilen ud til lillebror, men dog kører de fleste selskaber så med en klausul om, at hvis der laves skader og føreren er under 25, stiger selvrisikoen til det dobbelte.

Håber I finder en fornuftig lille bil. Og forresten er en Polo som nogen nævnte, heller ikke et dårligt valg (det er jo "lillesøster" til Golfen).

mvh dova



Kommentar
Fra : maj_britt


Dato : 14-05-05 19:30

Så har knægten købt bil, en Mazda 626 2,0 fra 90, kørt 126.000, ejet af en gammel mand, alt service overholdt. 15.000, det ser da rimeligt ud.

Kommentar
Fra : valde.


Dato : 14-05-05 19:43

Ja1 tillykke med handelen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-05 23:33

ja, det lyder da ikke så tosset.
Den har ikke kørt så mange kilometer og er passet med service.

Så held og lykke til den nye bilejer.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 15-05-05 17:18

Husk, at han i den første tid må prøve at tillægge sig en kørestil der minder lidt om den gamles, og langsomt ændre den. Jeg har ikke nogen fornuftig forklaring, men har flere gange erfaret, at en pludselig ændre kørestil, har skadet motoren.

Kommentar
Fra : maj_britt


Dato : 16-05-05 20:23

Han kører som en ældre, kofoed, jeg krummer tit tæer, og tænker, tryk dog den speder i bund, knægt.

Ok, lidt kedelig kørsel, men han tager ingen chancer.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt


Dato : 20-09-05 11:05

Tak for svaret dova.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste