/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
fejl på smartmediakort !
Fra : kaiseren
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 22-09-02 00:58

jeg har været på ferie og taget billeder med et sipix 2300 kamera på 2 smartmediakort på henholdsvis 64 og 16 mb, pludselig vil mit kamera kun skrive om jeg vil formattere kortene når jeg sætter dem i, og jeg kan heller ikke overføre billederne til pc´en via usb-kabel ....en kortlæser kan se at der er lagret noget på kortene, men kan ikke få billederne frem. Kan nogen råde mig til hvad jeg kan gøre for at få overført billederne?
Jeg ville sætte STOR pris på det, da der mange gode feriebilleder på :(

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 01:10

har du muligheder for at smide kortet i et andet camera ??

ellers prøv at kigge her
http://home.arcor.de/christian_grau/dir/index.html
http://www.datarescue.com/photorescue/

Kommentar
Fra : kaiseren

Dato : 22-09-02 01:15

har prøvet at smide kortene i et par andre kameraer også ..... de vil også kun formatere dem, ..ja og så ryger billederne jo altså :(

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 01:24

det bedste er nok at gå ned til en foto forhandler og se hvad de kan gøre for de har jo bedre udstyr end flest af os andre
evt. få dem til at lave billedene på papir

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 00:42

kaiseren wrote:

> Jeg ville sætte STOR pris på det, da der mange gode feriebilleder på :(

For at berolige dig, så kan jeg oplyse, ar der findes et lille stykke
software, som kan genoprette billederne på dit hukommelseskort, jeg kan
desværre ikke huske dets navn, så du må lige vente til anden poster et
svar med den oplysning.

--
| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 00:45

"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:3D8D03A9.6E875CD5@niels-ebbesen.net...
>
> kaiseren wrote:
>
> > Jeg ville sætte STOR pris på det, da der mange gode feriebilleder på :(
>
> For at berolige dig, så kan jeg oplyse, ar der findes et lille stykke
> software, som kan genoprette billederne på dit hukommelseskort, jeg kan
> desværre ikke huske dets navn, så du må lige vente til anden poster et
> svar med den oplysning.

Ku' det være photorescue? findes på www.datarescue.com/photorescue

vh ole thofte

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 08:33

Sæt kortet i en kortlæser til en PC - så kommer der normalt et drev der
hedder f.eks G:

åben så en dos-promt - og skriv

C: chkdsk G:

Nu skulle du kunne se filerne

Eivind

"kaiseren" <kaiseren.news@kandu.dk> wrote in message
news:hH6j9.13388$Qk5.666535@news010.worldonline.dk...
> jeg har været på ferie og taget billeder med et sipix 2300 kamera på 2
> smartmediakort på henholdsvis 64 og 16 mb, pludselig vil mit kamera kun
> skrive om jeg vil formattere kortene når jeg sætter dem i, og jeg kan
> heller ikke overføre billederne til pc´en via usb-kabel ....en
> kortlæser kan se at der er lagret noget på kortene, men kan ikke få
> billederne frem. Kan nogen råde mig til hvad jeg kan gøre for at få
> overført billederne?
> Jeg ville sætte STOR pris på det, da der mange gode feriebilleder på :(
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 10:05

sales@berggreen.dk prøv ham her han sælger dette program han bor i Dragør
han sender det til dig jeg har købt et
det bliver registreret i din navn
"kaiseren" <kaiseren.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hH6j9.13388$Qk5.666535@news010.worldonline.dk...
> jeg har været på ferie og taget billeder med et sipix 2300 kamera på 2
> smartmediakort på henholdsvis 64 og 16 mb, pludselig vil mit kamera kun
> skrive om jeg vil formattere kortene når jeg sætter dem i, og jeg kan
> heller ikke overføre billederne til pc´en via usb-kabel ....en
> kortlæser kan se at der er lagret noget på kortene, men kan ikke få
> billederne frem. Kan nogen råde mig til hvad jeg kan gøre for at få
> overført billederne?
> Jeg ville sætte STOR pris på det, da der mange gode feriebilleder på :(
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : kaiseren

Dato : 22-09-02 13:53

mange tak til alle der har svaret indtil videre ....jeg håber nogle af jeres forslag/ideer bærer frugt :)

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-02 21:15

On Sat, 21 Sep 2002 22:58:09 GMT, "kaiseren" <kaiseren.news@kandu.dk>
wrote:

>jeg har været på ferie og taget billeder med et sipix 2300 kamera på 2
>smartmediakort på henholdsvis 64 og 16 mb, pludselig vil mit kamera kun
>skrive om jeg vil formattere kortene når jeg sætter dem i, og jeg kan

"Digital-Image-Recovery" har jeg med held brugt - det kunne redde 64MB
bryllupsbilleder, som jeg ikke kunne få frem med alm.
redningsværktøjer (ChkDSK, Scandisk, Norton og et hav at købe
programmer).

Det som programmet her gør, er at det leder flashkortet igennem sektor
for sektor efter header på billederne, og derfor finder det billederne
(men ikke deres navne) selvom FAT'en er totalt ødelagt.

Desværre er programmet ikke længere til download, han henviser til et
buyware hos en anden - men interface ligner sjovt nok til forveksling.

Det lykkedes mig heldigvis at finde det til download et andet sted, så
hvis det er nogen der er interesseret, så send mig en mail og jeg skal
sende en ZIP fil.

Da jeg fik brug for det, var det fordi min SanDisk kortlæser er
begyndt at ødelægge kort. Den kopiere simpelthen FAT'en fra FORRIGE
kort ned på det man sætter i den. Der må være opstået et driverproblem
som jeg ikke har set før.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Godkendelse af svar
Fra : kaiseren

Dato : 23-09-02 19:24

Tak for svaret Nicolai Lang.

Omtalte program er uden sammenligning det mest geniale jeg har set ..MANGE MANGE tak ! ...også til jer andre som kom med gode ideer :)

Kommentar
Fra : lailaogrene

Dato : 18-08-03 22:00

Hej Kaiseren.

Vi sidder og har samme problem med vores kamera. Vi har dog ikke nogle billeder på vores kort, men uanset hvilket kort der kommer i, så vil den kun formatter dem. Når de så er formatteret, melder kameraet kortet fuld. Hvis Du finder en løsning på dit problem, så vil jeg meget gerne høre om hvordan. Jeg siger til hvis det skulle lykkes for mig.

Med Venlig Hilsen

Renè