/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kodeliste
Fra : kurniel
Vist : 332 gange
200 point
Dato : 29-04-05 17:18

Hej. er der nogen her der kan hjælpe mig. Jeg har en universal fjernbetjening fra Netto (Killerbee) som jeg er godt tilfreds med, men desværre er min kodeliste blevet væk. hvis en kunne give mig koderne til Philips tv, eller en kopi af hele listen,ville det være super!
kurniel

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-05 20:01

Prøv lige at tage et "stirre" på denne side
http://home.online.no/~haa-fos/force/remotemanual.html#tp

Alle koder er fire cifret, men hvis du kun skal taste 3 cifre, hvilket er brugt i nogle mærker, så skal du undlade det første ciffer til venstre.
Spørgsmålet er også behandlet her http://www.kandu.dk/dk/spg/63534

Kommentar
Fra : kurniel

Dato : 30-04-05 09:53

Tak for det, det skal prøves, men er koderne gangbare til alle fjernbetjeninger?

Godkendelse af svar
Fra : kurniel

Dato : 30-04-05 09:57

Tak for svaret severino. Det skal prøves, men er koderne ens for alle fjernbetjeninger?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-05 12:32

De er ens på denne måde, at koden du indtaster, vil få fjernbetjeningen til at sende de informationer der svarer til det apperat du vil betjene.
Da der er flere koder for ex. Philips, så er det fordi der er forskellige koder, alt efter om det er TV, Video, Stereoanlæg, DVD eller andet, så du skal lige finde den kode som dit TV reagere på.