|
|
Kører du med tunudstødning........ hvis ikke vil jeg råde dig til det, da der er mulighed for at den ikke kan komme hurtig nok af med forbrændingen
Hilsen Michael
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 60 point Dato : 26-04-05 20:42 |
|
Problemet er at der ikke kommer fyldning nok i krumtappen/cylinderen.
En 45 mm tuncylinder skal normalt have en stor karburator og studs, det har du ikke, og hvis du ikke sætter størrer på, er du nødt til at hakke stempelet, så karburatoren kan levere i lidt længere tid.
Hakningen skal kun være 5 mm høj og kun så bred som indsugningshullet i cylinderen.
Du skal have stempelet af for at save et omvendt U ud i stempelskørtet.
Og så hjælper det jo lidt at give lidt omdrejninger og køre lidt på koblingen, da din knallert sikkert er gearet ret højt.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : 127tage |
Dato : 26-04-05 21:00 |
|
okay, kan man også hakke sådan et 45mm som det her http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=9305&ItemStart=
for det er sådan et der sidder på den...
jeg synes bare at da jeg kørte med for lille dyse og skulle sætte igang skulle den bare have fuld chokker så kunne den sagtens rykke igang...
dyse str. 86 er det en passende størrelse til den opsætning jeg har ???
findes der enlig en formel så man kan regne ud hvad dyse størrelse man skal bruge eller er det bare at prøve sig frem ???
sikke alle de spørgsmål
mvh tage
| |
| Kommentar Fra : 127tage |
Dato : 26-04-05 21:06 |
| | |
|
Det rigtigste er jo at få den dyse der passer, og det er noget der skal prøves, selvom der findes tabeller, så kan de aldrig ramme rigtigt.
Faktisk så skal din knallert slå over i 4-takt når du kører den helt ud i 1 gear, og må også gøre det i 2 gear når du kører med bundgas nedad bakke, så er den rigtige dyse fundet.
Men med den rigtige dyse kan den så ikke køre så langt ud i 1 gear, men det gør heller ikke noget da du så skifter til 2 gear, før den slår over i 4-takt.
Og rigtig meget tyder på du skal vælge en 92-96 dyse
http://www.thansen.dk/products.asp?c=455236208&n=282535392#xy
Om en Indsugningsforstærker kan hjælpe, ja specielt når man har taget gassen helt af, og så vrider i bund igen. Men den skal monteres i en studs på din indsugningsstuds, en sådan er der jo ikke, og så skal du selv bore og skære gevind, osv.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja, det er stadig meget der tyder på for lidt benzin, specielt når den dør, men kommer igen når du slipper lidt af gassen.
Og hvis dyserne ikke passer, og du ellers har brugt en passende skruetrækker, så tager THansen dyserne igen.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|