/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
monza dør i starten
Fra : 127tage
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 26-04-05 20:11

hejsa

jeg har en monza 2g

jeg køre med en 45 mm tuncylinder, 12 mm studs, og den orginale firkantet kaburator, powerfilter og dyse 86... mit problem er at når man skal sætte igang på den dør den lidt. og nogle gange helt hvis jeg giver fuld gas... den skal have mange omdrejninger for at sætte ordenligt igang... kan det evt. tænkes at jeg køre med en lidt for stor dyse...

på forhånd tak

 
 
Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 26-04-05 20:21

Kører du med tunudstødning........ hvis ikke vil jeg råde dig til det, da der er mulighed for at den ikke kan komme hurtig nok af med forbrændingen
Hilsen Michael


Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 26-04-05 20:34

ja der er en 5,5 hk tun udstødning på den...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-05 20:42

Problemet er at der ikke kommer fyldning nok i krumtappen/cylinderen.
En 45 mm tuncylinder skal normalt have en stor karburator og studs, det har du ikke, og hvis du ikke sætter størrer på, er du nødt til at hakke stempelet, så karburatoren kan levere i lidt længere tid.
Hakningen skal kun være 5 mm høj og kun så bred som indsugningshullet i cylinderen.
Du skal have stempelet af for at save et omvendt U ud i stempelskørtet.
Og så hjælper det jo lidt at give lidt omdrejninger og køre lidt på koblingen, da din knallert sikkert er gearet ret højt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 26-04-05 21:00

okay, kan man også hakke sådan et 45mm som det her http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=9305&ItemStart=

for det er sådan et der sidder på den...

jeg synes bare at da jeg kørte med for lille dyse og skulle sætte igang skulle den bare have fuld chokker så kunne den sagtens rykke igang...

dyse str. 86 er det en passende størrelse til den opsætning jeg har ???

findes der enlig en formel så man kan regne ud hvad dyse størrelse man skal bruge eller er det bare at prøve sig frem ???

sikke alle de spørgsmål

mvh tage

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 26-04-05 21:01

det skal lige siges at jeg køre med standart gearing 13 tænder foran... for jeg er ikke ude efter at den skal køre mere end de 50 stykker... vil bare gerne have et godt optræk...

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 26-04-05 21:06
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 26-04-05 22:47

Det rigtigste er jo at få den dyse der passer, og det er noget der skal prøves, selvom der findes tabeller, så kan de aldrig ramme rigtigt.
Faktisk så skal din knallert slå over i 4-takt når du kører den helt ud i 1 gear, og må også gøre det i 2 gear når du kører med bundgas nedad bakke, så er den rigtige dyse fundet.
Men med den rigtige dyse kan den så ikke køre så langt ud i 1 gear, men det gør heller ikke noget da du så skifter til 2 gear, før den slår over i 4-takt.
Og rigtig meget tyder på du skal vælge en 92-96 dyse
http://www.thansen.dk/products.asp?c=455236208&n=282535392#xy
Om en Indsugningsforstærker kan hjælpe, ja specielt når man har taget gassen helt af, og så vrider i bund igen. Men den skal monteres i en studs på din indsugningsstuds, en sådan er der jo ikke, og så skal du selv bore og skære gevind, osv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 127tage


Dato : 26-04-05 22:55

okay takker palle det skønt der er nogen der ved noget når jeg ikke gør det skal lige siges at den nogle gange firetakter et par sek. når jeg har kørt med halv gas et stykke tid og så giver fuld gas er det normalt? også ned af bakker kan den også dø lidt engang imellem men det er ikke hver gang... og når den gør det kan jeg slippe gassen en smule og så er det som om den trækker vidre... skal der så større dyse i når de gør det ?

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 26-04-05 23:58

Ja, det er stadig meget der tyder på for lidt benzin, specielt når den dør, men kommer igen når du slipper lidt af gassen.
Og hvis dyserne ikke passer, og du ellers har brugt en passende skruetrækker, så tager THansen dyserne igen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage


Dato : 19-06-05 10:46

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste