/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvorfor fisker Hr. Kat efter pøller i ba~
Fra : cumberland
Vist : 500 gange
18 point
Dato : 18-09-02 22:56

Hej Alle Sammen.
Jeg er blevet mor til Hr. Kat på nu fire mdr. Han er naturligvis den dejligeste misser på hele jorden. Men han er begyndt at fiske sine pøller op af bakken. Det gør han også selvom jeg lige har skiftet den. Kan nogen fortælle mig hvorfor? Jeg har læst de fleste af spørgsmålene her, men fandt ikke noget det besvarede mit spørgsmål. Han gør også det, at han tager en snip af mit nattøj i munden og "ælder" resten med forpoterne. Er det fordi han "tænker" på dengang han var baby?
Håber nogen vil besvare mine spørgsmål.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 22:02

Fordi han leger med mr. hankey...the christmas pooh

"cumberland" <cumberland.news@kandu.dk> wrote in message
news:eD5i9.3577$Qk5.211527@news010.worldonline.dk...
> Hej Alle Sammen.
> Jeg er blevet mor til Hr. Kat på nu fire mdr. Han er naturligvis den
> dejligeste misser på hele jorden. Men han er begyndt at fiske sine
> pøller op af bakken. Det gør han også selvom jeg lige har skiftet den.
> Kan nogen fortælle mig hvorfor? Jeg har læst de fleste af spørgsmålene
> her, men fandt ikke noget det besvarede mit spørgsmål. Han gør også det,
> at han tager en snip af mit nattøj i munden og "ælder" resten med
> forpoterne. Er det fordi han "tænker" på dengang han var baby?
> Håber nogen vil besvare mine spørgsmål.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 28 point
Dato : 18-09-02 22:13

Davs,

> Jeg er blevet mor til Hr. Kat på nu fire mdr. Han er naturligvis den
> dejligeste misser på hele jorden. Men han er begyndt at fiske sine
> pøller op af bakken. Det gør han også selvom jeg lige har skiftet den.
> Kan nogen fortælle mig hvorfor? Jeg har læst de fleste af spørgsmålene
> her, men fandt ikke noget det besvarede mit spørgsmål. Han gør også det,
> at han tager en snip af mit nattøj i munden og "ælder" resten med
> forpoterne. Er det fordi han "tænker" på dengang han var baby?
> Håber nogen vil besvare mine spørgsmål.

Begge dele er helt normalt så vidt jeg ved. Den først med bakken er
*formentligt* fordi den er begyndt at blive lidt voksen...Katte er jo
rovdyr, og som sådan dur det ikke at dens eksrementer afgiver lugte der kan
alarmere evt. byttedyr...

Som regel vil de nøjes med at dække ekskrementerne til med jord/kattegrus.
Så lugter de ikke så hård. Hvis du ikke allerede har set denne adfærd vil
det formentligt snart komme...Dens opførsel er nok en ung kats
misforståelse...eller blot mangel på erfaring...men at den gør det er
formentligt ovenstående instinktive opførsel...

Punkt 2 er også helt normalt....som du selv er inde på, så går katten i
"barndom"...den hygger sig simpelthen og du skal tage det som det ultimative
tryghedstegn at den "patter". Senere vil du formentligt også se at den
"malker" med poterne...Det ser sjovt ud :;)

Det bliver den formentligt ved med resten af dens liv...det er en instinktiv
tryghedsopførsel som er helt normalt og som du skal være glad for...

mvh
TH

Godkendelse af svar
Fra : cumberland

Dato : 19-09-02 00:10

Tak for svaret TH.
Dit svar lyder da som noget jeg kan bruge.
Hilsen Cumberland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 19:23

Den med pøllerne kender jeg ikke noget til. Min Mowgli på 16 uger
prøver kun at fange dem når jeg renser kattebakker, men jeg tror mere
det er fordi han synes skovlen er uendeligt morsom, lige som han synes
alt andet er sjovt og spændende. Et legebarn er han jo i den alder.

Den med at patte på dit sengetøj vil jeg tilgengæld gerne give et bud
på.
Man har altid hørt at en kat som gjorde det var taget for tidligt fra
moren. Efter jeg, for 12 år siden, fik Johan og Sofie holdt jeg op med
at tro på det. Johan havde et lammeskindstæppe som han i perioder
pattede vildt på og netop malkede løs, mens han spindede højlydt. Han
havde det helt klart bare så rart. Sofie har aldrig gjort det på noget.
De er søskende og ikke taget fra deres mor for tidligt, så jeg tror
simpelthen din kat hygger sig. Var det min kat ville jeg lade ham få
noget han kunne patte på, som hans eget, og lade ham selv vokse fra
det. Jeg mindes faktisk ikke hvornår Johan holdt op, men det er dælme
mange år siden.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Kommentar
Fra : cumberland

Dato : 20-09-02 22:02

Hej Kate.
Tak for din kommentar. Jeg håber da at Hr. Kat bliver ved med at sutte på mit nattøj, han er altså bare så sød når han gør det. Han spinder også meget højt og ser ud til at have det rigtigt dejligt.

Cumberland