/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert på cykkelsti
Fra : dyekjaer
Vist : 1247 gange
20 point
Dato : 16-09-02 23:26

Hvad vil i mene, hvis at reglerne var, sådan at knallert45 måtte køre på cykkelsti, under forudsætning af, at den overholder reglerne for en knallert30, også ved sving - og altså højst 30 km/t. Og naturligvis skulle ud på vejen, for at måtte køre 45 km/t - altså efter samme regler som nu. Vil det være en ulempe - eller vil det være en fordel for alle? Umiddelbart ser jeg ikke nogen forskel for dem som kører på vejen, kun en fordel for dem som måske helst vil bruge cykelsti og så kun køre 30km/t efter knallert30 regler, på nogen strækninger.

På en måde tror jeg, at folk selv ved bedst, hvor de kører sikkert i trafikken, og det virker for mig dumt, at skulle tvinge dem til at køre på vej, hvis de syntes at det er mere sikkert for dem, at bruge cykelstien, og så kun ved 30 km/t. At tvinge folk, er altid dårligt tror jeg. Også til at køre på cykelsti, når vejen er mulig ved 45 km/t.

Jeg tror, at det bedste er reglerne som de er nu, men modificeret, så at det er tilladt at betragte knallert45 som en knallert 30, og derfor må køre på cykelsti til maksimalt 30km/t, og efter almn. knallert30 regler. Og samtidig som den nuværende knallert45 på vej, når folk foretrækker dette, og med den højere hastighed på 45.

Jeg ser ikke nogen umiddelbart ulempe for hverken sikkerhed, eller for trafikken, så længe at knallert30 reglerne overholdes på cykelsti.

Hvad mener i?

Umiddelbart, vil jeg måske mene, at reglerne næsten er, så at det er tilladt - for mange steder er det jo ikke "cykelsti", hvor man tror det, fordi det hverken er mærket med cykel, eller kantsten, og dermed så må biler og motorcykelister faktisk bruge "banen" som cyklerne færdes i, til at overhale venstreom i kryds, og til at køre langsom ved 30km/t, f.eks. ved haveri, og banen betragtes af rigtige bilister som "rabat".. Dette er for mange cykelister cykelsti, fordi den har samme bredde og ofte ligner, bortset fra den ikke er afmærket, og ofte færdes cykelisterne også her - meddens at man som knallert45 ikke rigtig ved, om man har noget at lave her, fordi man jo ikke må køre på en cykelsti, som det jo ligner, selvom den må bruges som overhalningsbane venstreom for bilister i et sving. På en måde, vil jeg mene, at det ville være logisk, at man derfor også måtte køre på cykelsti, så længe at man overholdte reglerne for knallert30, og derfor højst 30km/t af hensyn til cykelisterne, også selvom det var afmærket som cykelsti, hvilket man ikke må nu, når cykelstien er markeret, f.eks. ved kantsten eller et cykelsymbol, eller grønt græs som spærelinie. Kun når det er en "tyk hvid streg" på vejen, er det ikke nogen cykelsti, hvis det ikke er markeret med skilt. Og her må man faktisk køre med bil i nogen tilfælde, såsom overhalning indenom (højreom) ved sving og andet.

Kommentar
Fra : karlschlichter

Dato : 17-09-02 08:57

Hej dyekjaer

Hvad så med rigtige motorcykler. Skal de så også have lov til at køre på cykelstierne, hvis de kun kører 30 km/timen. Nej det skal de selvfølgelig ikke. Jeg mærker godt som bilist, hvor irriterende en knallert45 kan være ude på kørebanen, men den kan nu engang køre rimelig stærkt, men hvis knallertkøreren kører fornuftigt, så er der også plads til ham. Det vil være helt umuligt for politiet at skulle vurdere, om en knallert45 "kun" har kørt 30 km/timen eller har kørt for stærkt på cykelstien.
Cykelstien er jo primært til cyklister og til de knallerter, som kun burde kunne køre 30 km/timen.

Lad os stadigvæk holde os til at cyklisterne og de langsommere knallert30 skal have et sikkert sted at køre, og hvis den person, som har anskaffet sig en knallert45, ønsker at køre på cykelstien - ja, så har han anskaffet sig det forkerte køretøj.

Karl Schlichter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 07:43

Jeg betragter dit indlæg som en joke !

> Hvad vil i mene, hvis at reglerne var, sådan at knallert45 måtte køre på
> cykkelsti, under forudsætning af, at den overholder reglerne for en
> knallert30, også ved sving - og altså højst 30 km/t. Og naturligvis
> skulle ud på vejen, for at måtte køre 45 km/t - altså efter samme regler
> som nu. Vil det være en ulempe - eller vil det være en fordel for alle?
> Umiddelbart ser jeg ikke nogen forskel for dem som kører på vejen, kun
> en fordel for dem som måske helst vil bruge cykelsti og så kun køre
> 30km/t efter knallert30 regler, på nogen strækninger.
>
> På en måde tror jeg, at folk selv ved bedst, hvor de kører sikkert i
> trafikken, og det virker for mig dumt, at skulle tvinge dem til at køre
> på vej, hvis de syntes at det er mere sikkert for dem, at bruge
> cykelstien, og så kun ved 30 km/t. At tvinge folk, er altid dårligt tror
> jeg. Også til at køre på cykelsti, når vejen er mulig ved 45 km/t.
>
> Jeg tror, at det bedste er reglerne som de er nu, men modificeret, så at
> det er tilladt at betragte knallert45 som en knallert 30, og derfor må
> køre på cykelsti til maksimalt 30km/t, og efter almn. knallert30 regler.
> Og samtidig som den nuværende knallert45 på vej, når folk foretrækker
> dette, og med den højere hastighed på 45.
>
> Jeg ser ikke nogen umiddelbart ulempe for hverken sikkerhed, eller for
> trafikken, så længe at knallert30 reglerne overholdes på cykelsti.
>
> Hvad mener i?
>
> Umiddelbart, vil jeg måske mene, at reglerne næsten er, så at det er
> tilladt - for mange steder er det jo ikke "cykelsti", hvor man tror det,
> fordi det hverken er mærket med cykel, eller kantsten, og dermed så må
> biler og motorcykelister faktisk bruge "banen" som cyklerne færdes i,
> til at overhale venstreom i kryds, og til at køre langsom ved 30km/t,
> f.eks. ved haveri, og banen betragtes af rigtige bilister som "rabat"..
> Dette er for mange cykelister cykelsti, fordi den har samme bredde og
> ofte ligner, bortset fra den ikke er afmærket, og ofte færdes
> cykelisterne også her - meddens at man som knallert45 ikke rigtig ved,
> om man har noget at lave her, fordi man jo ikke må køre på en cykelsti,
> som det jo ligner, selvom den må bruges som overhalningsbane venstreom
> for bilister i et sving. På en måde, vil jeg mene, at det ville være
> logisk, at man derfor også måtte køre på cykelsti, så længe at man
> overholdte reglerne for knallert30, og derfor højst 30km/t af hensyn til
> cykelisterne, også selvom det var afmærket som cykelsti, hvilket man
> ikke må nu, når cykelstien er markeret, f.eks. ved kantsten eller et
> cykelsymbol, eller grønt græs som spærelinie. Kun når det er en "tyk
> hvid streg" på vejen, er det ikke nogen cykelsti, hvis det ikke er
> markeret med skilt. Og her må man faktisk køre med bil i nogen tilfælde,
> såsom overhalning indenom (højreom) ved sving og andet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 08:48

-Jeg er enig med lowlife i det! Jeg har købt min scooter som en 45'er for at
kunne køre på vejene og således slippe for at køre på de gennemhullede
cykkelstier!

Med venlig hilsen:

Oliver bruchhaus.

________________________________________________________________

"dyekjaer" <dyekjaer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NTrh9.77744$ww6.5611829@news010.worldonline.dk...
> Hvad vil i mene, hvis at reglerne var, sådan at knallert45 måtte køre på
> cykkelsti, under forudsætning af, at den overholder reglerne for en
> knallert30, også ved sving - og altså højst 30 km/t. Og naturligvis
> skulle ud på vejen, for at måtte køre 45 km/t - altså efter samme regler
> som nu. Vil det være en ulempe - eller vil det være en fordel for alle?
> Umiddelbart ser jeg ikke nogen forskel for dem som kører på vejen, kun
> en fordel for dem som måske helst vil bruge cykelsti og så kun køre
> 30km/t efter knallert30 regler, på nogen strækninger.
>
> På en måde tror jeg, at folk selv ved bedst, hvor de kører sikkert i
> trafikken, og det virker for mig dumt, at skulle tvinge dem til at køre
> på vej, hvis de syntes at det er mere sikkert for dem, at bruge
> cykelstien, og så kun ved 30 km/t. At tvinge folk, er altid dårligt tror
> jeg. Også til at køre på cykelsti, når vejen er mulig ved 45 km/t.
>
> Jeg tror, at det bedste er reglerne som de er nu, men modificeret, så at
> det er tilladt at betragte knallert45 som en knallert 30, og derfor må
> køre på cykelsti til maksimalt 30km/t, og efter almn. knallert30 regler.
> Og samtidig som den nuværende knallert45 på vej, når folk foretrækker
> dette, og med den højere hastighed på 45.
>
> Jeg ser ikke nogen umiddelbart ulempe for hverken sikkerhed, eller for
> trafikken, så længe at knallert30 reglerne overholdes på cykelsti.
>
> Hvad mener i?
>
> Umiddelbart, vil jeg måske mene, at reglerne næsten er, så at det er
> tilladt - for mange steder er det jo ikke "cykelsti", hvor man tror det,
> fordi det hverken er mærket med cykel, eller kantsten, og dermed så må
> biler og motorcykelister faktisk bruge "banen" som cyklerne færdes i,
> til at overhale venstreom i kryds, og til at køre langsom ved 30km/t,
> f.eks. ved haveri, og banen betragtes af rigtige bilister som "rabat"..
> Dette er for mange cykelister cykelsti, fordi den har samme bredde og
> ofte ligner, bortset fra den ikke er afmærket, og ofte færdes
> cykelisterne også her - meddens at man som knallert45 ikke rigtig ved,
> om man har noget at lave her, fordi man jo ikke må køre på en cykelsti,
> som det jo ligner, selvom den må bruges som overhalningsbane venstreom
> for bilister i et sving. På en måde, vil jeg mene, at det ville være
> logisk, at man derfor også måtte køre på cykelsti, så længe at man
> overholdte reglerne for knallert30, og derfor højst 30km/t af hensyn til
> cykelisterne, også selvom det var afmærket som cykelsti, hvilket man
> ikke må nu, når cykelstien er markeret, f.eks. ved kantsten eller et
> cykelsymbol, eller grønt græs som spærelinie. Kun når det er en "tyk
> hvid streg" på vejen, er det ikke nogen cykelsti, hvis det ikke er
> markeret med skilt. Og her må man faktisk køre med bil i nogen tilfælde,
> såsom overhalning indenom (højreom) ved sving og andet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 08:52

dyekjaer wrote:
> Hvad vil i mene, hvis at reglerne var, sådan at knallert45 måtte køre
> på cykkelsti, under forudsætning af, at den overholder reglerne for en
> knallert30, også ved sving - og altså højst 30 km/t. Og naturligvis
> skulle ud på vejen, for at måtte køre 45 km/t - altså efter samme
> regler som nu. Vil det være en ulempe - eller vil det være en fordel
> for alle? Umiddelbart ser jeg ikke nogen forskel for dem som kører på
> vejen, kun en fordel for dem som måske helst vil bruge cykelsti og så
> kun køre 30km/t efter knallert30 regler, på nogen strækninger.
>
> På en måde tror jeg, at folk selv ved bedst, hvor de kører sikkert i
> trafikken, og det virker for mig dumt, at skulle tvinge dem til at
> køre på vej, hvis de syntes at det er mere sikkert for dem, at bruge
> cykelstien, og så kun ved 30 km/t. At tvinge folk, er altid dårligt
> tror jeg. Også til at køre på cykelsti, når vejen er mulig ved 45
> km/t.
>
> Jeg tror, at det bedste er reglerne som de er nu, men modificeret, så
> at det er tilladt at betragte knallert45 som en knallert 30, og
> derfor må køre på cykelsti til maksimalt 30km/t, og efter almn.
> knallert30 regler. Og samtidig som den nuværende knallert45 på vej,
> når folk foretrækker dette, og med den højere hastighed på 45.
>
> Jeg ser ikke nogen umiddelbart ulempe for hverken sikkerhed, eller for
> trafikken, så længe at knallert30 reglerne overholdes på cykelsti.
>
> Hvad mener i?
>
> Umiddelbart, vil jeg måske mene, at reglerne næsten er, så at det er
> tilladt - for mange steder er det jo ikke "cykelsti", hvor man tror
> det, fordi det hverken er mærket med cykel, eller kantsten, og dermed
> så må biler og motorcykelister faktisk bruge "banen" som cyklerne
> færdes i, til at overhale venstreom i kryds, og til at køre langsom
> ved 30km/t, f.eks. ved haveri, og banen betragtes af rigtige bilister
> som "rabat".. Dette er for mange cykelister cykelsti, fordi den har
> samme bredde og ofte ligner, bortset fra den ikke er afmærket, og
> ofte færdes cykelisterne også her - meddens at man som knallert45
> ikke rigtig ved, om man har noget at lave her, fordi man jo ikke må
> køre på en cykelsti, som det jo ligner, selvom den må bruges som
> overhalningsbane venstreom for bilister i et sving. På en måde, vil
> jeg mene, at det ville være logisk, at man derfor også måtte køre på
> cykelsti, så længe at man overholdte reglerne for knallert30, og
> derfor højst 30km/t af hensyn til cykelisterne, også selvom det var
> afmærket som cykelsti, hvilket man ikke må nu, når cykelstien er
> markeret, f.eks. ved kantsten eller et cykelsymbol, eller grønt græs
> som spærelinie. Kun når det er en "tyk hvid streg" på vejen, er det
> ikke nogen cykelsti, hvis det ikke er markeret med skilt. Og her må
> man faktisk køre med bil i nogen tilfælde, såsom overhalning indenom
> (højreom) ved sving og andet.
Hvad med alle de små stakkels skolebørn ?
Du tror da vel ikke at du får unge mennesker til _frivilligt_ at køre inde
på cykelstien, og så endda sætte farten ned ?
Jeg ved ikke hvor tit du er herinde, men jeg vil skyde på at ca. 80% af alle
indlæg handler om at køre hurtigere !!

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 10:42

Årsagen til, at jeg går så meget ind for, at det bliver tilladt, er at en elektrisk knallert 45 ikke fås som knallert 30, og også fordi de i eco-mode (peugeot) kun kan køre 30, og dermed ikke er rimelige at køre med på motorvej, som i mener er realistisk.

Dertil så tror jeg faktisk ikke, at i ved at i faktisk på motorcykkel skal tage cykelstien, så vidt jeg husker - under forudsætning af, at det er rabat, og ikke cykelsti. Dog kun hvis i kører langsomt, og altså kun 30 km/t. Dette skal biler også! Og traktorer.

Det er kun de steder, hvor det er markeret en cykel på vejen, at det reelt er cykelsti, og ikke tilladt at køre med motorcykel og bil, og hvor det ikke er noget man skal gøre, når man kører under 30 km/t. Og også de steder, hvor det er kantsten, som markerer cykelsti. Alle de steder, hvor det er en bred rabat, og plads til såvel biler som cykler, der skal man køre når man køre langsom i følge de gamle bøger, så vidt jeg husker. Ofte, så er det dog markeret med cykelsti i selve vejkryds, men udenfor er det "kun" en rabat, som ikke har nogen cykelmarkering, og hellerikke skilt. Her er det også tilladt at bruge banen til at overhale højre om, på motorcykel, når man overhaler en venstre svingene bil. Sådan har jeg ihvertfald forstået loven - at "cykkelstien" er her til biler, og motorcykler, og traktorer, som kun kan køre frem med f.eks. 30km/t, og som ellers ville forstyre kørslen på vejen unødig.

Jeg vil hellerikke udelukke, at nogen måske ønsker at anvende cykelstien der hvor det er mest forsvarligt, med højst 30km/t - og så køre på vej med 45 km/t (eller mere hvis tilladt) hvor det er korrekt.

På en måde betragter jeg det som "diktatur", at man ikke har lov at bruge cykelsti på knallert45, på trods af, at det næppe kan gå ud over sikkerheden. Jeg går dog også ind for, at det er tilladt at køre på vejen, som nu - fordi at sikkerheden for motorcykler så vidt jeg kan se, er gået op. Og det skyldes, måske at folk også bruger knallert45. Til gengæld, så er faren for knallert45 ca. 3-4 gange større end for motorcykel, per kørt kilometer, men det er lidt uenighed om antal samlede kørekilometer. Antallet af uheld på knallert45 er alt for stor sammenlignet med motorcykel - faktisk er ca. halvdelene af uheldende i danmarks statistik under motorcykel på grund af knallert45, og disse kører sammenlagt mindre end motorcyklerne i kilometer per år, således at knallert45 reelt ifølge danmarks statistik er 4-5 gange så farlig som motorcykel. Ofte, så er det dog ved langsomme hastigheder at fejlene sker, og det er vist ikke så mange af knallert45 uheldende, som faktisk sker på en tunet knallert 45. Jeg går ud fra, at de fleste her har en tunet knallert45, og dermed er udenfor statistikken. Men for de andre, som jo reelt kører galt - da vil det være godt at køre på cykelsti. Hvis de ikke kører en tunet knallert45, er sandsynilgheden for uheld stor - og her kunne tilladelsen til at køre på cykelsti hjælpe for disse. Det er derfor diktatur fra jeres side, at i ikke vil have, at alle dem som faktisk kommer ud for uheld på knallert45, nemlig dem som ikke kører på en tunet knallert - skal dø. Denne holdning kan man ikke have, som jeg ser det. De skal have lov at køre på cykelsti, så at denne gruppe, som ikke køber, eller har en tunet knallert45, kører mere sikkert og ikke bliver udsat for så uforholdsvis stort antal uheld, i forhold til motorcykelister. Man skal ikke tvinge folk.

Jeg syntes, at i i stedet for, at interessere jer kun for "tuning" også skulle interessere jer for sikkerhed. Godt nok, er i som tuner jeres knallert bedre stillet i trafikken, men det berettiger jer ikke til at "tage magten", og undlade at se på problemet med de knallert45'ere som faktisk kører galt (dem som kører for langsomt). Og problemet med, at det er fire gange så mange uheld på knallert45 per kørt kørselskilometer, som det er på motorcykel, og knallert45, ved stor hastighed. Og dette viser jo netop at det faktisk er et problem, da ikke så mange af disse, faktisk er tunet som man måske forventer. Og langsomt kørende, har altid skullet ind til siden. Eller ihvertfald køre i inderste vejbane, hvis plads.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 09:43

Jeg blev nakket ned af en bildør på cykkelstien på min helt nye 30'er (16
dage) han så sig ikke for, jeg røg 7 meter og har ingen knallert mer (for
nok en ny)
Så jeg ville helt kører på vejen!

"dyekjaer" <dyekjaer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NTrh9.77744$ww6.5611829@news010.worldonline.dk...
> Hvad vil i mene, hvis at reglerne var, sådan at knallert45 måtte køre på
> cykkelsti, under forudsætning af, at den overholder reglerne for en
> knallert30, også ved sving - og altså højst 30 km/t. Og naturligvis
> skulle ud på vejen, for at måtte køre 45 km/t - altså efter samme regler
> som nu. Vil det være en ulempe - eller vil det være en fordel for alle?
> Umiddelbart ser jeg ikke nogen forskel for dem som kører på vejen, kun
> en fordel for dem som måske helst vil bruge cykelsti og så kun køre
> 30km/t efter knallert30 regler, på nogen strækninger.
>
> På en måde tror jeg, at folk selv ved bedst, hvor de kører sikkert i
> trafikken, og det virker for mig dumt, at skulle tvinge dem til at køre
> på vej, hvis de syntes at det er mere sikkert for dem, at bruge
> cykelstien, og så kun ved 30 km/t. At tvinge folk, er altid dårligt tror
> jeg. Også til at køre på cykelsti, når vejen er mulig ved 45 km/t.
>
> Jeg tror, at det bedste er reglerne som de er nu, men modificeret, så at
> det er tilladt at betragte knallert45 som en knallert 30, og derfor må
> køre på cykelsti til maksimalt 30km/t, og efter almn. knallert30 regler.
> Og samtidig som den nuværende knallert45 på vej, når folk foretrækker
> dette, og med den højere hastighed på 45.
>
> Jeg ser ikke nogen umiddelbart ulempe for hverken sikkerhed, eller for
> trafikken, så længe at knallert30 reglerne overholdes på cykelsti.
>
> Hvad mener i?
>
> Umiddelbart, vil jeg måske mene, at reglerne næsten er, så at det er
> tilladt - for mange steder er det jo ikke "cykelsti", hvor man tror det,
> fordi det hverken er mærket med cykel, eller kantsten, og dermed så må
> biler og motorcykelister faktisk bruge "banen" som cyklerne færdes i,
> til at overhale venstreom i kryds, og til at køre langsom ved 30km/t,
> f.eks. ved haveri, og banen betragtes af rigtige bilister som "rabat"..
> Dette er for mange cykelister cykelsti, fordi den har samme bredde og
> ofte ligner, bortset fra den ikke er afmærket, og ofte færdes
> cykelisterne også her - meddens at man som knallert45 ikke rigtig ved,
> om man har noget at lave her, fordi man jo ikke må køre på en cykelsti,
> som det jo ligner, selvom den må bruges som overhalningsbane venstreom
> for bilister i et sving. På en måde, vil jeg mene, at det ville være
> logisk, at man derfor også måtte køre på cykelsti, så længe at man
> overholdte reglerne for knallert30, og derfor højst 30km/t af hensyn til
> cykelisterne, også selvom det var afmærket som cykelsti, hvilket man
> ikke må nu, når cykelstien er markeret, f.eks. ved kantsten eller et
> cykelsymbol, eller grønt græs som spærelinie. Kun når det er en "tyk
> hvid streg" på vejen, er det ikke nogen cykelsti, hvis det ikke er
> markeret med skilt. Og her må man faktisk køre med bil i nogen tilfælde,
> såsom overhalning indenom (højreom) ved sving og andet.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 11:46

> Jeg blev nakket ned af en bildør på cykkelstien på min helt nye 30'er (16
> dage) han så sig ikke for, jeg røg 7 meter og har ingen knallert mer (får
> nok en ny)
> Så jeg ville helt kører på vejen!

Mener du, at knallert30 skal ud på vejen, for en sikkerhedsskyld - og så jo med "højst" 30km/t som loven siger?

Umiddelbart tror jeg også, at det er en god idé her midt i københavn, hvor det kun er en bilbane og cykelsti - og hvor at hastigheden i bilbanen er maks- og også min 60. Det vil kunne give køer.

Umiddelbart tror jeg, at det er godt at knallert45 må køre på vejen, også på grund af, at det faktisk sker mange fejl på cykel. Måske, så burde cykelsti fjernes.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:38

dyekjaer

øh... jeg ved ikke lige mht. knallerterne og cykelstierne... men jeg ville bare lige sige, at hvis du også gerne vil ha' at nyhedsbrugerne ska' kunne læse dine kommentare ska' du trykke på "skriv til nyhedsbruger" ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger" idet de ikke er en del af kandu... dit indlæg ligger både herinde på kandu samt ude på nyhedsgruppen "dk.fritid.knallert", deres indlæg bliver flettet ind herinde på kandu men ikke omvendt, medmindre man bruger "skriv til nyhedsbruger" for at få det sendt derud...

du ka' bl.a. her prøve at se hvordan den ser ud for nyhedsbrugerne... -->
http://www.kandu.dk/dk/news/213182/groupid/20217
bortset fra deres meddelser ikke står på en lang liste.... men som seperate beskeder for hvert indlæg...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 12:11

<SNIP en masse fis>

Det var dog det mest åndsvage jeg længe har hørt.
Så længe der er mange 45'er kørere der kører som om de har slået hovedet
godt og grundigt skal de slet slet ikke ind på cykelstien. Jeg ved der er
mange der gør det på hovedvejene pga billisterne racer aaaalt for hurtigt.
Der kan jeg også være acceptere det da det er sygt at blive overhalet af en
bil med 100 km/t. Der er heller ikke nogen fodgængere eller cykellister som
kan være i vejen.
Nej de nye regler der kommer hvor 30'eren forsvinder og der kommer en 25
km/t'er er sq smartere for 30 km/t er alt for hurtigt på en cykelsti
alligevel. Hvem har ikke prøvet køre derinde og skulle overhale mor med unge
på 5 der lige har smidt støttehjulene eller hvad med ham den gamle med den
bløde hat der fylder som en 4 sporet motorvej. De vælter hvis man overhaler
dem med 30. Plus dem jeg har set der kører 45'er ALDRIG kører 30 med mindre
det er i et sving, og det gør de heller ikke på cykelstien.

Har flere gange set 45'ere der smutter ind på cykelstien op til kryds og
blæser hanad cykelstien med 60 km/t for at komme først over krydset, alt i
mens jeg holder på vejen med min 30'er og venter til det bliver min tur til
at komme over krydset efter bilerne... (forsøger på ingen måde at udråbe mig
til hellig, men en af det få fornuftige på tohjul. Hvilket det kræver når
ens scooter går på den forkerte side af de 100 km/t målt af en
cykelcomputer...)

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 15:50

Tak for svaret LaLLe.
Er jeres konklussion så, at for at få knallert30 sikkerheden op, at den så skal nedsættes til 25 km/t som ovenstående, og for at få knallert45 sikkerheden op, at den så skal øges til f.eks. til mindst 60 km/t, og køre efter fx. de nuværende regler, uden at kunne køre på cykelsti. Tror i, at det ville kunne hjælpe yderligere, at kræve et ekstra kørekort til knallert45, og ikke kun almn. kørekort til bil.
Måske bør også kræves et ekstra kørekort til motorcykelister, for at køre knallert45, for det har vist nok vist sig, at de ikke kører bedre end bilister på knallert45, efter nuværende regler med max. 45 km/t. Men hjælper undervisning? Eller er det bilisterne som skal have knallert45 med under biluddannelsen, for at lære at tage bedre hensyn til motorcykelister, og måske tage bedre hendsyn til de to-hjulede? Det er jo måske faktisk ofte bilisterne, som er årsagen til ulykkerne? Vil bedre undervisning hjælpe overfor dem? Og vil det hjælpe, hvis de skal køre f.eks. knallert45 under bil-uddannelsen? Eller er det andre ting, som kan gøre bilisterne bedre i trafikken overfor knallert45 og måske også cykelisterne på cykelsti?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 17-09-02 16:27

Hej dyekjaer,

eh... hvis du gerne vil ha' at Lalle, ska' læse din kommentar, er du nød til at trykke på "skriv til nyhedsbruger" før de får din besked ud til nyhedsgruppen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 19:25

Tak for svaret LaLLe.
Er jeres konklussion så, at for at få knallert30 sikkerheden op, at den så skal nedsættes til 25 km/t som ovenstående, og for at få knallert45 sikkerheden op, at den så skal øges til f.eks. til mindst 60 km/t, og køre efter fx. de nuværende regler, uden at kunne køre på cykelsti. Tror i, at det ville kunne hjælpe yderligere, at kræve et ekstra kørekort til knallert45, og ikke kun almn. kørekort til bil.
Måske bør også kræves et ekstra kørekort til motorcykelister, for at køre knallert45, for det har vist nok vist sig, at de ikke kører bedre end bilister på knallert45, efter nuværende regler med max. 45 km/t. Men hjælper undervisning? Eller er det bilisterne som skal have knallert45 med under biluddannelsen, for at lære at tage bedre hensyn til motorcykelister, og måske tage bedre hendsyn til de to-hjulede? Det er jo måske faktisk ofte bilisterne, som er årsagen til ulykkerne? Vil bedre undervisning hjælpe overfor dem? Og vil det hjælpe, hvis de skal køre f.eks. knallert45 under bil-uddannelsen? Eller er det andre ting, som kan gøre bilisterne bedre i trafikken overfor knallert45 og måske også cykelisterne på cykelsti?

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 19:42

"FBB" skrev d. 17-09-02 09:43 dette indlæg :
> Jeg blev nakket ned af en bildør på cykkelstien på min helt nye 30'er (16
> dage) han så sig ikke for, jeg røg 7 meter og har ingen knallert mer (for
> nok en ny)
> Så jeg ville helt kører på vejen!

Mener du, at knallert30 skal ud på vejen, for en sikkerhedsskyld - og så jo med "højst" 30km/t som loven siger?

Umiddelbart tror jeg også, at det er en god idé her midt i københavn, hvor det kun er en bilbane og cykelsti - og hvor at hastigheden i bilbanen er maks- og også min 60. Det vil kunne give køer?

Umiddelbart tror jeg, at det er godt at knallert45 må køre på vejen, også på grund af, at det faktisk sker mange fejl på cykel. Måske, så burde cykelsti fjernes.

Oprindelig, så var grunden til, at jeg mente at knallert45 skulle have lov at køre på cykelsti, at f.eks. Peugeot's scoot'elec var lavet med både en 30km/t mode (eco) og en 45 km/t mode, og den måtte KUN køre på vejen, selvom den kun kunne køre 30 i eco mode.

Ofte så ligner vejens rabat cykelsti, og her skal man faktisk køre ind, når man er langsom kørende. Dette gælder både bilister, motorcykelister, og knaller45 og traktorer - så vidt jeg ved. Samme "rabat" bruges til at overhale indenom af bilister og motorcykelister i et venstresving. Her er det så vidt jeg kan se allerede tilladt, og derfor så syntes jeg umiddelbart ikke at forskellen var så stor, på at få det tilladt hvor det også var et cykelsymbol. Jeg må dog indrømme, at hvis folk selv kan vælge om de ville have en knallert45 eller en knallert30, og dermed bestemme om de vil køre på cykelsti eller vej, så er problemet nok ikke så relevant igen, for så har folk jo reelt bestemt selv. Jeg tror, at knallert 25 er en god idé.

Godkendelse af svar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 20:05

Tak for svaret strarup. Du får de 20 point, fordi du ikke er nyhedsbruger, og var så behjælpelig med at få rettet mine fejl ved brug af www.kandu.dk, og med at også få brevene ud i nyhedsgrupperne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 18:50

Hejsa´

"dyekjaer" skrev i en meddelelse
[Snip]
> Er jeres konklussion så, at for at få knallert30 sikkerheden op, at den
> så skal nedsættes til 25 km/t som ovenstående, og for at få knallert45
> sikkerheden op, at den så skal øges til f.eks. til mindst 60 km/t,
[Unsnip]
--

Ikke helt. Knallert 30 / ikke ind.reg. pligtig knallert. skal bare holde sin
hastighed som den er og befinde sig hvor den nu høre til & har hørt til i
langtid. Der er man vant til den. Dog skal der _kørekort_ til ( og ikke kun
når man er under 18 !!!!!) & der skal id på, i form af en nr.pld evt. med
afvigende farve istedet for hvid/rød kant som er normalen. Så er alle
kategorier for motoriseret-køretøjer dækket af at man skal have hvervet
kørekort til netop et specifikt køretøj, og køretøjet kan id´s.

Og så lige en skærpning af bøder, og hvornår man mister sit kørekort !. Det
ville hjælpe gevaldigt på folks opførsel, når de fører motoriseret køretøj
!.

Mere Politi på gaden !

Bare en tanke

Hilsen

H;P <Der er træt af bilister der _bare skal_ udenom -
"knallerthjerner" der _absolut_ vil køre ræs inde midt i byen i
MYLDRETID!!!>

http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:03

H;P<Falken> wrote:
> Hejsa´
>
> "dyekjaer" skrev i en meddelelse
> [Snip]
>> Er jeres konklussion så, at for at få knallert30 sikkerheden op, at
>> den så skal nedsættes til 25 km/t som ovenstående, og for at få
>> knallert45 sikkerheden op, at den så skal øges til f.eks. til mindst
>> 60 km/t,
> [Unsnip]
> Ikke helt. Knallert 30 / ikke ind.reg. pligtig knallert. skal bare
> holde sin hastighed som den er og befinde sig hvor den nu høre til &
> har hørt til i langtid. Der er man vant til den. Dog skal der
> _kørekort_ til ( og ikke kun når man er under 18 !!!!!) & der skal id
> på, i form af en nr.pld evt. med afvigende farve istedet for hvid/rød
> kant som er normalen. Så er alle kategorier for motoriseret-køretøjer
> dækket af at man skal have hvervet kørekort til netop et specifikt
> køretøj, og køretøjet kan id´s.

Synes du ikke at det er rigeligt at de ny maskiner er så dyre som de er, og
så vil du ligge endnu mere på, for det bliver garanteret ikke gratis at få
erhvervet et kort !
Det synes jeg ikke man skal, for den er jo netop _ikke_
registreringspligtig, ellers skal vi også til at betale en eller anden form
for vejafgift o.s.v. så den er jeg ikke med på..

> Og så lige en skærpning af bøder, og hvornår man mister sit kørekort
> !. Det ville hjælpe gevaldigt på folks opførsel, når de fører
> motoriseret køretøj !.
>
> Mere Politi på gaden !
>
> Bare en tanke
>
> Hilsen
>
> H;P <Der er træt af bilister der _bare skal_ udenom -
> "knallerthjerner" der _absolut_ vil køre ræs inde midt i byen i
> MYLDRETID!!!>
>
> http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
> hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
> peter_falken@hotmail.com
> (o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:04

"dyekjaer" <dyekjaer.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3IJh9.175$Qk5.8261@news010.worldonline.dk...

> Ofte så ligner vejens rabat cykelsti, og her skal man faktisk køre ind,
> når man er langsom kørende.

Du mener den smalle stribe yderst til højre på kørebanen, 30-50 cm bred?

Det er uden for kørebanen, så der må man ikke køre.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:04

"Allan Riise" skrev i en meddelelse
> Synes du ikke at det er rigeligt at de ny maskiner er så dyre som de er,
og
> så vil du ligge endnu mere på, for det bliver garanteret ikke gratis at få
> erhvervet et kort !
--
En tur igennem køreskolen hjælper jo kun til at få kørekortet. Ergo sum, en
kort tur med noget teori ( hvormeget kan det være, man opgradere sig fra
cykel til "cykel med motor" og afslutningsvis en lille køreprøve, for nu at
se om man kan føre køretøjet. Værsgo´, et stk kørekort, der hurtigt kan
_mistes_ igen, meget hurtigt ! ! !. Tilbage på cykel .

Det samme for dem der vil have en 45´ere(skal tillægges alm.kørekort) ,
samme tur......dog hænger B-kat. kortet osse i en tynd snor samtidigt. Burde
lægge en dæmper for folks store arm bevægelser.

Om trafikministeren så ligefrem vil lad folk behold et lavere kørekort,
efter man evt. har mistet et der er bedre ved......hmmm måske dumhed, eller
det der er værre, det er jo op til ham.

H;P

http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:56

H;P<Falken> wrote:
> "Allan Riise" skrev i en meddelelse
>> Synes du ikke at det er rigeligt at de ny maskiner er så dyre som de
>> er, og så vil du ligge endnu mere på, for det bliver garanteret ikke
>> gratis at få erhvervet et kort !
> Det samme for dem der vil have en 45´ere(skal tillægges alm.kørekort)
> , samme tur......dog hænger B-kat. kortet osse i en tynd snor
> samtidigt. Burde lægge en dæmper for folks store arm bevægelser.
>
> Om trafikministeren så ligefrem vil lad folk behold et lavere
> kørekort, efter man evt. har mistet et der er bedre ved......hmmm
> måske dumhed, eller det der er værre, det er jo op til ham.
>

Der er i mine øjne en del ting du springer let og elegant over, bl.a.
priser, kørekort skal administreres og staten plejer at tage meget store
administrationsbeløb !
Og hvorfor skal det være nemmere at tage et "lille" knallertkørekort, end et
stort ?
Så vidt jeg ved så er det de samme love der skal læres !
Og så er der altså mange mennesker der _ikke_ vil/kan tage kørekort, og de
vælger så en 30 knallert, og dem vil du så af med ?
Og så glemmer du stadig at hvis du vil have nr. plade på, skal du betale for
den + en eller anden form for vejafgift, og så er der ligesom ingen fidus
med en ikke registreringspligtig knallert.
Hvad angår 25 knallert, er det i mine øjne helt hen i vejret, hvor mange 30
kanllerter kører 30 ?
Hvis den samme tendens som man ser hos 30 knallerister, med at tune o.s.v.
også vil gøre sig gældende ved 25 knallert, og hvorfor skulle det ikke det,
så er fidusen helt væk. Og helt ærligt, selv 30 er _for_ langsomt, pånær på
cykelstier !

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:58

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d876e78$0$66743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det er uden for kørebanen, så der må man ikke køre.
>
Må man vel selv bestemme ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 20:08

Michael Jensen wrote:
> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d876e78$0$66743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
>> Det er uden for kørebanen, så der må man ikke køre.
>>
> Må man vel selv bestemme ?

Nææ, må du selv bestemme om du vil køre på fortovet ?

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 20:45

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
news:3d877d9a$0$95138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Nææ, må du selv bestemme om du vil køre på fortovet ?
>

Næh... men må da selv bestemme om jeg vil gå på fliserne, eller kantstenen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 20:54

Michael Jensen wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d877d9a$0$95138$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>
>> Nææ, må du selv bestemme om du vil køre på fortovet ?
>>
>
> Næh... men må da selv bestemme om jeg vil gå på fliserne, eller
> kantstenen.

Nej, pr. definition er kantstenene en del af vejbanen !
Men du kan selvfølgelig også vælge at køre på jernbaneskinner, eller ?

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : dyekjaer

Dato : 17-09-02 22:38

"Allan Riise" skrev d. 17-09-02 20:08 dette indlæg :
> Michael Jensen wrote:
> > "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d876e78$0$66743$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >>
> >> Det er uden for kørebanen, så der må man ikke køre.
> >>
> > Må man vel selv bestemme ?
>
> Nææ, må du selv bestemme om du vil køre på fortovet ?
>

Det gælder følgende: Ubrudt kantlinie, begrænser den del af kørebanen, som skal benyttes af motorkøretøjer og registreringspligtige knallerter. (Disse skal altså sædvanligvis køre på vej, og må ikke køre i rabatten. Samme med biler og motorcykler og traktorer - kun i kort tid, må de køre i rabatten.) Den ubrudte kantlinie må kun overskrides ved standsning og parkering samt ved kørsel ind på eller ud fra vejen. Og så gælder også, at et langsomtkørende køretøj over en kort strækning må overskride kantlinien for at lette bagfra kommendes overhalning, samt at den kan overskrides ved overhalning indenom, ved overhalning af en venstresvingene bil.

Ofte, så er en tyk hvid streg, som afgrænser kørebanen, hvor det er rigelig med plads til cykelister og biler og motorcykler til højre for den. Altså ofte mere end 50 cm. Den ligner en cykkelsti, men det er hverken skilte at se, eller cykkel symboler på vejen. Og det er ikke umiddelbart cykkelskilte indenfor rækkevide, således man kan ikke se, at vejen ikke kan / skal anvendes ved overhalning højre om, ved overhalning af en venstresvingene bil. Det er altså nærmest en "bane", som er til højre for, og har en bred hvid stribe, som afgrænser den og vejen til bilerne.

Det er altså ikke cykelsti, men "rabat", hvor det også er tilladt at parkere, meddens man ikke må parkere eller standse på en cykkelsti, som er afmærket med cykkelsymboler, eller kantsten, eller andet, så bilerne kan se, at det ikke er "banen" som kan bruges til højreoverhalning ved venstresvingene. Den må altså kun bruges i kort tid, og er ellers ofte cykelsti.

Til bil-teori, er det ofte spørgsmål, hvor at man skal overhale højreom en bil, som svinger til venstre, i denne bane - og man skal her se efter, om den er en cykkelsti, eller en busbane. Reglen er, at det er tilladt at bruge banen til "underhalning", hvis at det ikke umiddelbart indenfor synsvide er skilte, eller symboler som viser det er en cykkel eller busbane. Da er det her rabat, og må også bruges til parkering, så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 22:04

"Allan Riise" skrev i en meddelelse
> Der er i mine øjne en del ting du springer let og elegant over, bl.a.
> priser, kørekort skal administreres og staten plejer at tage meget store
> administrationsbeløb !

Nemli´, det er der jeg vil hen jo.

Allan Riise skrev derefter........
> Hvis den samme tendens som man ser hos 30 knallerister, med at tune o.s.v.

Så nu har vi fat i det helt rigtige !. Hvad der kommer dyrt er ikke rart at
miste :-/. Hvorfor tror du der er blevet indført 2 års prøvekort for nye
bilister ?. Og hvormange var det lige der mistede det igen ((.
Sommetider ved ingen hvad man skal gøre for at få folk til at tænke sig om,
bare 1 gang, det tager kun et spilt sekund. Det ser så nemt ud, men når
regningen skal betales så..........!
Jeg har set mer´ end rigligt "knallert-hjerner", og været udfordret af mange
"knejte" og jeg gider ikke når det er inde midt i byen. Der er "drengerøv" i
mig selv om alderen siger noget andet , og kein problem med et lille
ræs......men bare ikke her......! Fatter knallehovedet
det........_nope_.........*drøn* hovsa.......så du ikke lige fruen med barn
på cyklen 4 meter foran......((((((((((((((((((((((((((.
Skal det være dyrt at anskaffe Knalle-kort & derefter knallen.......ikke et
problem, og det er "skræk" effekten jeg er ude efter, netop for at sætte
visse typer i en bås´, ikke at miste deres "mandom"

Hilsen

H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 22:18

H;P<Falken> wrote:
> "Allan Riise" skrev i en meddelelse
>> Der er i mine øjne en del ting du springer let og elegant over, bl.a.
>> priser, kørekort skal administreres og staten plejer at tage meget
>> store administrationsbeløb !
>
> Nemli´, det er der jeg vil hen jo.
>
> Allan Riise skrev derefter........
>> Hvis den samme tendens som man ser hos 30 knallerister, med at tune
>> o.s.v.
>
> Så nu har vi fat i det helt rigtige !. Hvad der kommer dyrt er ikke
> rart at miste :-/. Hvorfor tror du der er blevet indført 2 års
> prøvekort for nye bilister ?. Og hvormange var det lige der mistede
> det igen ((. Sommetider ved ingen hvad man skal gøre for at få
> folk til at tænke sig om, bare 1 gang, det tager kun et spilt sekund.
> Det ser så nemt ud, men når regningen skal betales så..........!
> Jeg har set mer´ end rigligt "knallert-hjerner", og været udfordret
> af mange "knejte" og jeg gider ikke når det er inde midt i byen. Der
> er "drengerøv" i mig selv om alderen siger noget andet , og kein
> problem med et lille ræs......men bare ikke her......! Fatter
> knallehovedet det........_nope_.........*drøn* hovsa.......så du ikke
> lige fruen med barn på cyklen 4 meter foran......:-
> ((((((((((((((((((((((((((((. Skal det være dyrt at anskaffe Knalle-
> kort & derefter knallen.......ikke et problem, og det er "skræk"
> effekten jeg er ude efter, netop for at sætte visse typer i en bås´,
> ikke at miste deres "mandom"
>
Igen glemmer du noget meget vigtigt, hvem tror du betaler en 16 til 18 årigs
bøder ?
Og så forholder du dig ikke til at det jo er en ikke indregistreringspligtig
knallert, som så skal registreres ??, er du klar over hvor stort et
papirarbejde og prisen på et sådant projekt ?
Nææ, lad os holde os hvor vi er, det er udemærket, så længe folk viser
hensyn og er agtpågivende, som man jo skal være
Som jeg ser det så svinger du kun med pisken, men hvor er guleroden ?

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 21:55

"Allan Riise" skrev i en meddelelse
> Der er i mine øjne en del ting du springer let og elegant over, bl.a.
> priser, kørekort skal administreres og staten plejer at tage meget store
> administrationsbeløb !

Nemli´, det er der jeg vil hen jo.

Allan Riise skrev derefter........
> Hvis den samme tendens som man ser hos 30 knallerister, med at tune o.s.v.

Så nu har vi fat i det helt rigtige !. Hvad der kommer dyrt er ikke rart at
miste :-/. Hvorfor tror du der er blevet indført 2 års prøvekort for nye
bilister ?. Og hvormange var det lige der mistede det igen ((.
Sommetider ved ingen hvad man skal gøre for at få folk til at tænke sig om,
bare 1 gang, det tager kun et spilt sekund. Det ser så nemt ud, men når
regningen skal betales så..........!
Jeg har set mer´ end rigligt "knallert-hjerner", og været udfordret af mange
"knejte" og jeg gider ikke når det er inde midt i byen. Der er "drengerøv" i
mig selv om alderen siger noget andet , og kein problem med et lille
ræs......men bare ikke her......! Fatter knallehovedet
det........_nope_.........*drøn* hovsa.......så du ikke lige fruen med barn
på cyklen 4 meter foran......((((((((((((((((((((((((((.
Skal det være dyrt at anskaffe Knalle-kort & derefter knallen.......ikke et
problem, og det er "skræk" effekten jeg er ude efter, netop for at sætte
visse typer i en bås´, ikke at miste deres "mandom"

Hilsen

H;P

--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 22:44

"Allan Riise" skrev i en meddelelse
> Igen glemmer du noget meget vigtigt, hvem tror du betaler en 16 til 18
årigs
> bøder ?

Øj da Allan, det ser ud til at vi har fået gang i en af de gode "snaksammen"
her .

Det må vil være Mor & Far(om de ellers kan overtales ). 16-17 års
"knejte" skal have bøde for deres for deres "dumheder", som det er idag.
Hvilket betyder om knallen er tunet.......farvel tun, og bøden derefter.

Allan Riise skrev videre......
> Og så forholder du dig ikke til at det jo er en ikke
indregistreringspligtig
> knallert, som så skal registreres ??, er du klar over hvor stort et
> papirarbejde og prisen på et sådant projekt ?

Kan du skelne imellem diverse 30 km/t scooterer/knaller ?. Måske ?? (ellers
"thumbs up ). Prisen ?....det kan blive dyrt, det ved jeg !. Men det kan
stadig opvejes ved ID af en knalle 30´er ell. 45´er, så man få fat i en
fører af det køretøj og en bøde !. Der er snart ingen motoriseretkøretøjer
på gaden uden der er nr.pld på, så hvof´ ikke 30´eren ???

Allan Riise forsatte.....
> Nææ, lad os holde os hvor vi er, det er udemærket, så længe folk viser
> hensyn og er agtpågivende, som man jo skal være

Hmmmm, har været ude for nogen af dem, man går jo næsten i chok hvergang
!!!! . Men jeg vil ikke generalisere her, men det meste det går ud på i
denne NG, er altså tunning. Hvordan denne bruges, har jeg læst, og det er
ikke altid for det bedre :-/.
Gu´er det sjovt på 2-hjul, men der er brug for et ordenligt pust af respekt
for det.

Hilsen

H;P < Kør´nu ordenligt......skal vi "stribe" så finder vi tid & sted
. Hmmmm er der slet ikke andre der vil være med ? >
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 23:16

H;P<Falken> wrote:
> "Allan Riise" skrev i en meddelelse
>> Igen glemmer du noget meget vigtigt, hvem tror du betaler en 16 til
>> 18 årigs bøder ?
>
> Øj da Allan, det ser ud til at vi har fået gang i en af de gode
> "snaksammen" her .

Yup, det kører bare !

> Det må vil være Mor & Far(om de ellers kan overtales )

De _skal_ betale !

.. 16-17 års
> "knejte" skal have bøde for deres for deres "dumheder", som det er
> idag. Hvilket betyder om knallen er tunet.......farvel tun, og bøden
> derefter.
>
> Allan Riise skrev videre......
>> Og så forholder du dig ikke til at det jo er en ikke
>> indregistreringspligtig knallert, som så skal registreres ??, er du
>> klar over hvor stort et papirarbejde og prisen på et sådant projekt ?
>
> Kan du skelne imellem diverse 30 km/t scooterer/knaller ?. Måske ??
> (ellers "thumbs up ). Prisen ?....det kan blive dyrt, det ved jeg
> !. Men det kan stadig opvejes ved ID af en knalle 30´er ell. 45´er,
> så man få fat i en fører af det køretøj og en bøde !. Der er snart
> ingen motoriseretkøretøjer på gaden uden der er nr.pld på, så hvof´
> ikke 30´eren ???

Fordi at det er da meget nemt at se at det er en 30'er, den har jo netop
ingen plade på !

> Allan Riise forsatte.....
>> Nææ, lad os holde os hvor vi er, det er udemærket, så længe folk
>> viser hensyn og er agtpågivende, som man jo skal være
>
> Hmmmm, har været ude for nogen af dem, man går jo næsten i chok
> hvergang !!!! . Men jeg vil ikke generalisere her, men det meste
> det går ud på i denne NG, er altså tunning.

Ja, men der også en hel del herinde der kører på strips og baner, og rigtig
mange der går ind for sikkerheden, og der blev jeg glædeligt overrasket
))

Hvordan denne bruges, har
> jeg læst, og det er ikke altid for det bedre :-/.
> Gu´er det sjovt på 2-hjul, men der er brug for et ordenligt pust af
> respekt for det.
>

Præcis, da min kan køre, hmmm, rimelig stærkt, kører jeg så godt som altid
med fuldt udstyr !

>
> H;P < Kør´nu ordenligt......skal vi "stribe" så finder vi tid &
> sted .

Jeg bor ved Næstved !

Hmmmm er der slet ikke andre der vil være med ? >
Jo de vil, tror bare de er generte......

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 23:36

Hejsa´

"Allan Riise" skrev i en meddelelse

> Jeg bor ved Næstved !

Lokker du ligefrem . Hvid/grøn Senda R med tøjdyr ( Sylvester ) bag på ?.
Set en sådanne ??.
Holder nemli´ selv til i Næstved. *det var pokkers*. Verden er åbenbart
lille .

Allan forsatte....
> Præcis, da min kan køre, hmmm, rimelig stærkt, kører jeg så godt som altid
> med fuldt udstyr !

Ja fuldt udstyr kan jeg ikke prale med, men jeg har ikke haft travelt med at
komme fra A til B. Men jeg grimmes stadig over t-shirt & shorts .
Hellere det rigtige gear før betaling til køreskolen for at få Mc-kortet. *
En lille aftale der blev lavet for kort tid siden :-/*

Hilsen

H;P < @ måbe.....Næstved ! ? , herinde ! ? >
--
http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310 >Add me on MSN messenger
peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 12:45

..
> Hvad med alle de små stakkels skolebørn ?

Arghhhh!!!!!!! Præcis hvad jeg har brokket mig over altid. Fartidioter på
cykelstien skulle danse polka med
Pia Gjellerup i en uge!!!!

> Du tror da vel ikke at du får unge mennesker til _frivilligt_ at køre inde
> på cykelstien, og så endda sætte farten ned ?
> Jeg ved ikke hvor tit du er herinde, men jeg vil skyde på at ca. 80% af
alle
> indlæg handler om at køre hurtigere !!

Hørt hørt!!!

MVH Anders der også tror at dyekjaer er på svampe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 13:10

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
news:3d87a9ba$0$95100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> H;P<Falken> wrote:

> > Kan du skelne imellem diverse 30 km/t scooterer/knaller ?. Måske ??
> > (ellers "thumbs up ). Prisen ?....det kan blive dyrt, det ved jeg
> > !. Men det kan stadig opvejes ved ID af en knalle 30´er ell. 45´er,
> > så man få fat i en fører af det køretøj og en bøde !. Der er snart
> > ingen motoriseretkøretøjer på gaden uden der er nr.pld på, så hvof´
> > ikke 30´eren ???
>
> Fordi at det er da meget nemt at se at det er en 30'er, den har jo netop
> ingen plade på !

Jeg møder tit en uden nummerplade de kører omkring de 45.

Prøv lige at spørge om jeg ikke kikker dybt mistænkeligt på føreren af en
sådan: Er det en stjålet 45-knallert - eller en ulovlig knallert?

Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på længere
afstand end det er tilfældet nu.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 09:42

Hejsa´

"PHK" skrev i en meddelelse
> Prøv lige at spørge om jeg ikke kikker dybt mistænkeligt på føreren af en
> sådan: Er det en stjålet 45-knallert - eller en ulovlig knallert?
>
--
Tjaa, hvis man kender til typegodkendelserne på div. knallerter, så lure man
lidt på f.eks. en Derbi Senda R, _uden_ nr.pld. Ved nemlig at de ikke er
godkendt til knalle 30, så bliver man lidt mistænkelig over hvordan f'''''
den kan køre som K30. "Rullet" eller en der tager chancen.

Hilsen

H;P

http://Falken.farmands.Dk <A Ha....Nyt Domæne >
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
>Add me on MSN messenger peter_falken@hotmail.com
(o: 300 Ccm & 2 Takter til TAK ! ! !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 09:59

PHK wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d87a9ba$0$95100$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> H;P<Falken> wrote:
>
>>> Kan du skelne imellem diverse 30 km/t scooterer/knaller ?. Måske ??
>>> (ellers "thumbs up ). Prisen ?....det kan blive dyrt, det ved
>>> jeg !. Men det kan stadig opvejes ved ID af en knalle 30´er ell.
>>> 45´er, så man få fat i en fører af det køretøj og en bøde !. Der er
>>> snart ingen motoriseretkøretøjer på gaden uden der er nr.pld på, så
>>> hvof´ ikke 30´eren ???
>>
>> Fordi at det er da meget nemt at se at det er en 30'er, den har jo
>> netop ingen plade på !
>
> Jeg møder tit en uden nummerplade de kører omkring de 45.

Det er ikke _mig_ !! ))

> Prøv lige at spørge om jeg ikke kikker dybt mistænkeligt på føreren
> af en sådan: Er det en stjålet 45-knallert - eller en ulovlig
> knallert?

Altså under alle omstændigheder ulovligt, derfor tror jeg at man vil se lige
menge "forkerte" scootere/EU scootere der kører "ulovligt!, lige meget om
der er forskellige plader eller ej, og så er der stadig det med pengene, og
sådan nogle gamle nødder som jeg, der ikke har "pappet" og heller ikke har
lyst til det, men bare vil have lov til at køre på min FS1'er

> Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på
> længere afstand end det er tilfældet nu.

Der er ikke forskel på skriftstørrelsen eller pladestørrelsen, der er kun
forskel på farve og hvor mange numre der er på pladerne.

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 16:03

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8ae365$0$95125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PHK wrote:

> > Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på
> > længere afstand end det er tilfældet nu.
>
> Der er ikke forskel på skriftstørrelsen eller pladestørrelsen, der er kun
> forskel på farve og hvor mange numre der er på pladerne.

Nåhhh - min MC-plade er da noget større end den på en knalle45.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 16:05

PHK wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8ae365$0$95125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> PHK wrote:
>
>>> Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på
>>> længere afstand end det er tilfældet nu.
>>
>> Der er ikke forskel på skriftstørrelsen eller pladestørrelsen, der
>> er kun forskel på farve og hvor mange numre der er på pladerne.
>
> Nåhhh - min MC-plade er da noget større end den på en knalle45.
>
Ok, muligvis tager jeg fejl med størrelsen på pladen, men derudover er det
nemt at se forskel. Så snart man kan se teksten på pladen, kan man afgøre om
det er en 45'er eller mc !
Men du ville ikke kommentere mine andre argumenter ?

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 17:40

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
news:3d8b3aa9$0$95091$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PHK wrote:
> > "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3d8ae365$0$95125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >> PHK wrote:
> >
> >>> Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på
> >>> længere afstand end det er tilfældet nu.
> >>
> >> Der er ikke forskel på skriftstørrelsen eller pladestørrelsen, der
> >> er kun forskel på farve og hvor mange numre der er på pladerne.
> >
> > Nåhhh - min MC-plade er da noget større end den på en knalle45.
> >
> Ok, muligvis tager jeg fejl med størrelsen på pladen, men derudover er det
> nemt at se forskel. Så snart man kan se teksten på pladen, kan man afgøre
om
> det er en 45'er eller mc !

Teksten på MC: AA 99 999
Tekst på Knalle45: AA 999

> Men du ville ikke kommentere mine andre argumenter ?

Nej :)

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 17:45

PHK wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d8b3aa9$0$95091$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> PHK wrote:
>>> "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:3d8ae365$0$95125$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>>>> PHK wrote:
>>>
>>>>> Næh, store nummerplader på hele banden, så man kan aflæse dem på
>>>>> længere afstand end det er tilfældet nu.
>>>>
>>>> Der er ikke forskel på skriftstørrelsen eller pladestørrelsen, der
>>>> er kun forskel på farve og hvor mange numre der er på pladerne.
>>>
>>> Nåhhh - min MC-plade er da noget større end den på en knalle45.
>>>
>> Ok, muligvis tager jeg fejl med størrelsen på pladen, men derudover
>> er det nemt at se forskel. Så snart man kan se teksten på pladen,
>> kan man afgøre om det er en 45'er eller mc !
>
> Teksten på MC: AA 99 999
> Tekst på Knalle45: AA 999

Nemmerlig

>> Men du ville ikke kommentere mine andre argumenter ?
>
> Nej :)
>
Oki

Venligst ...
--
Allan Riise
Ari06@AriSoft.dk
ICQ 55853098
-- Den der tror han ved alt, ved intet !! --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 21:25

"LowLifeDK" <easyliving@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:am6iuh$2ro0$1@news.cybercity.dk...
> Jeg betragter dit indlæg som en joke !
>

Jeg betragter din måde at klippe på som en joke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 13:33

"Morten Larsen" <hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg betragter din måde at klippe på som en joke

LOL! Så kan han lære det

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK