/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
beholde email adresse ved internet skif~
Fra : janinna
Vist : 1988 gange
100 point
Dato : 13-04-05 19:32

hej . jeg har tele2 adsl, men vil skifte til webspeed. kan jeg beholde mine email adresser. den ene har get2net i og den anden har tele2adsl i .

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-04-05 19:38

Hvis det er en del af dit abonnement hos tele2, så kan du ikke.
Hotmail-adresser er noget andet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 19:40

get2net kan bruges sådan:
http://webmail.get2net.dk/

Jeg mener ikke du kan bruge >>tele2adsl<<
men du kan lige prøve om den kan "køres" som webmail på samme adresse
http://webmail.get2net.dk/

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-05 19:40

vil skyde på get2net'en kan flyttes uden problemmer da den vel høre til en gratis cd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-05 19:50

rotw - kig lige på mit link - ser det ikke ud som om det er tele2 der har den liggende.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-04-05 20:01

Overskriften er "Velkommen til Tele2 Webmail"...så det hører til tele2.

Og er vel som TDC også har webmail adresse for deres kunder.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 20:03

Jeg er flyttet væk fra tele2, men jeg har da fortsat mine to mailadresser hos tele2, hvorlænge det må tiden vise, men det er nu et år siden jeg skiftede udbyder.

Du skal blot huske at dine mailadresser hos tele2 skal være sat op således at du bruger den samme pop3 adresse som nu for indgående post hvorimod til udgående post skal du bruge din nye udbyders SMTP server.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 20:08

hej
selvsagt få dit abn.ved tele2 lavet til et gratis abn.
bruger selv flere abn.(godt nok ved tdc) men tele2 har nok det samme
du sætter bare dit mail prg. til at kigge i flere postkasser
med 12 ciffer kode og pw
webspeed kører skide godt brugte det selv indtil jeg fik mederbejderbredbånd
ole

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 13-04-05 20:16

hej 1133. kan uddybe det, hvordan jeg gør. mvh janinna

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 20:20

ja
et øgelik

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-04-05 20:21

Du ringer ind til tele2 og får konverteret dit abn. til en eller anden form for gratis abn. Hør hvad de har når du ringer. På den måde har du fået flyttet din email adresse over på et gratis abn, som du bare lader være med at lukke.
Det samme gør du med alle de andre steder du har emails... Og så burde du sagtens kunne bruge dem med det andet abn. Det eneste du skal huske når du sætter adressen på smtp-serveren er at det skal være tdcs egen (mail.tele.dk), og din indgående pop3 adresse skal være din email udbyders.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-04-05 20:29

hej igen
det som ostemanden skriver er OK
men du kan sikkert ogs gøre det fra deres hjside(tar 2 min. ved tdc)
men husk du skal nok tjekke den min.ver 3 mdr. ellers bliver den lukket

ole

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 13-04-05 20:34

hej igen . er det besværligt at tjekke mail på den måde eller gør jeg bare som jeg plejer og åbner mit mail program incredimail og tjekker som jeg plejer.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-04-05 20:38

Du kan bare tjekke din mail som du plejer...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-05 20:40

Du gør som du plejer, se mit indlæg 13-04-05 20:03

//bentjuul

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-04-05 21:39
Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-04-05 14:41

hvis get2net adressen kan beholdes. er det så samme pop3 og smtp server eller skal de skiftes.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-05 15:44

hej
ja for dine mail ligger på den samme server som nu

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-04-05 16:52

Du skal bare huske at skifte smtp serveren til den server som din udbyder har... Dvs. for webspeed er det mail.tele.dk

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-04-05 16:58

nu bliver jeg forvirret. mit get2net adresse skal jeg også skifte smtp til mail.tele.dk

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-05 17:33

hej
jeg ser du har et mail program der hedder incredimail det har jeg aldrig hørt om
hvem har udgivet det?
(men ok min horisont er heller ikke så stor)
jeg tænker i outlook baner

nå men til sagen
når du får webspeed skal du oprette en ny mail adrs. for at tdc kabel net kan sende
dig mail med div. oplysninger( Har selv haft webspeed det kører foresten skide godt)
du laver ikke noget om på den adrs.du har nu i dit mail prg.nu
men får tele2 abnn. lavet til gratis abnn.
herefter har du 2 adrs. til at ligge i dit mail prg.så hver gang du trykker send/modtag
kikker dit mail prog.i begge postkasser
mvh
ole

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-04-05 17:37

ved ikke hvem der har udgivet det .http://www.incredimail.com/english/index.html

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 15-04-05 17:51

hej
tja!
hvorfor bruger du ikke outlook?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 15-04-05 18:17

det er fordi. at incredimail har en masse forskellige baggrunde og ikoner og en masse andet til at gøre posten flot.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-04-05 23:51

ALLE dine e-mail kontoer skal (når du er ovre på din nye forbindelse) skifte smtp server til mail.tele.dk

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-01-06 10:27

Tak for svaret rotw.
get2net adressen kunne jeg fortsætte med at bruge! ikke tele2asl.