/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Trykluft eller ej!
Fra : AlexS
Vist : 598 gange
20 point
Dato : 16-09-02 13:33

Hejsa

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og de fleste steder står der at man skal bruge trykluft til at fjerne skiven med.. Men det kan da godt gøres uden?
Min forhandler sagde den skulle sættes i et specielt moment!! Skal jeg ikke bare bruge en momentnøgle?? Og så er det det!?
Hvilket moment skal den sættes i når den skal spændes? Det er en Suzuki Estilete..
Jeg har set de der Vario Tool.. Men dem kan jeg sq ikke finde nogle steder på nettet.. Jeg vil jo helst have den inden onsdag, da jeg regner med at pille ved den der..
Kan det kort sagt gøres uden trykluft, og hvis, hvad skal man så bruge!?
Håber på nogle hurtige svar tak..

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 16-09-02 13:03

Hvis du vil gøre det uden trykluft skal du bruge et variotool, som kan holde
imod. Ellers drejer du jo bare krumtappen med rundt når du forsøger at løsne
møtrikken, og det hjælper jo ikke meget.

Personligt har jeg altid selv brugt trykluft, det er langt det nemmeste.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"AlexS" <AlexS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:bcjh9.77290$ww6.5526078@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og de fleste steder står der at man
> skal bruge trykluft til at fjerne skiven med.. Men det kan da godt gøres
> uden?
> Min forhandler sagde den skulle sættes i et specielt moment!! Skal jeg
> ikke bare bruge en momentnøgle?? Og så er det det!?
> Hvilket moment skal den sættes i når den skal spændes? Det er en Suzuki
> Estilete..
> Jeg har set de der Vario Tool.. Men dem kan jeg sq ikke finde nogle
> steder på nettet.. Jeg vil jo helst have den inden onsdag, da jeg regner
> med at pille ved den der..
> Kan det kort sagt gøres uden trykluft, og hvis, hvad skal man så bruge!?
> Håber på nogle hurtige svar tak..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : a_krogsh

Dato : 16-09-02 17:17

du kan sagtens gøre det uden trykluft du skal bare sørge for at få et godt modhold jeg pleger at holde en mejsel ind mellem to af tænderne på startkrandsen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 17:15

"Morten Christensen" <morten@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3d85c84b$0$793$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hvis du vil gøre det uden trykluft skal du bruge et variotool, som kan
holde
> imod. Ellers drejer du jo bare krumtappen med rundt når du forsøger at
løsne
> møtrikken, og det hjælper jo ikke meget.

ikk hvis man køre honda, så er det bare en stor tilfilet skrutrækker ind i
starterkranse, og jo den kan snildt holde til det :)
>
> Personligt har jeg altid selv brugt trykluft, det er langt det nemmeste.

Personligt kender jeg to der har ødelagst dels et krumtapsgevind og en
simmering ved brug af trykluft.. det skal anvendes med STOR forsigtighed :(

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 20:28

Det har jeg hørt rygter om ,men jeg bruger min på alle mine venners
scootere, og har aldrig ødelagt noget som helst. Kender heller ikke andre
som har, men det kan jo nok lade sig gøre hvis maner klodset...

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:lynh9.202$ND2.2354@news.get2net.dk...
>
> "Morten Christensen" <morten@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> news:3d85c84b$0$793$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Hvis du vil gøre det uden trykluft skal du bruge et variotool, som kan
> holde
> > imod. Ellers drejer du jo bare krumtappen med rundt når du forsøger at
> løsne
> > møtrikken, og det hjælper jo ikke meget.
>
> ikk hvis man køre honda, så er det bare en stor tilfilet skrutrækker ind i
> starterkranse, og jo den kan snildt holde til det :)
> >
> > Personligt har jeg altid selv brugt trykluft, det er langt det nemmeste.
>
> Personligt kender jeg to der har ødelagst dels et krumtapsgevind og en
> simmering ved brug af trykluft.. det skal anvendes med STOR forsigtighed
:(
>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - *suk*
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 12:15

"Morten Christensen" <morten@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3d863097$0$820$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Det har jeg hørt rygter om ,men jeg bruger min på alle mine venners
> scootere, og har aldrig ødelagt noget som helst. Kender heller ikke andre
> som har, men det kan jo nok lade sig gøre hvis maner klodset...
Lidt billeder af min gamle krumtap der blev spændt for hårdt med en
luftnøgle. Ja den blev spændt med for mange KG det er altså også nok til at
rykke den i stykker efter nogle km!!!

www.stalkerzone.dk/?id=uheld

LaLLe
www.stalkerzone.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 21:52

sig gøre hvis maner klodset...
> Lidt billeder af min gamle krumtap der blev spændt for hårdt med en
> luftnøgle. Ja den blev spændt med for mange KG det er altså også nok til
at
> rykke den i stykker efter nogle km!!!
>
Hvordan ved du at det har noget med trykluft at gøre ? (dit uheld) ?

Morten

Godkendelse af svar
Fra : AlexS

Dato : 25-09-02 13:46

Tak for svaret Morten Christensen.