|
| Fortæl mig noget jeg ikke ved. Fra : creamygirl | Vist : 1230 gange 500 point Dato : 10-04-05 14:43 |
|
Hejsa..
Point til den, der fortæller mig noget jeg ikke allerede ved
Alt har interesse, men undlad venligst detaljer omkring menneskets forplantningsevne.
Happy Sunday
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 10-04-05 14:51 |
|
Er der da noget du ikke ved??
Den er svær! Ja umulig tror jeg, når nu du ved alt også om forplantnig såå å nej jeg giver op!
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 10-04-05 14:56 |
|
Juleroserne i min have står i fuldt flor - de bliver alligevel flottest når de venter med blomsterne ti sidst i marts!
Vidste du det+
| |
|
Selvfølgelig er du én af verdens dejligste personer the1best det vidste jeg da godt!
Valde har givet op, fordi han åbenbart ved mest om forplantning - og blev irriteret over, at han ikke må fortælle om det*G*
Labtec har misforstået spørgsmålet og Hansen9 antager mig vist for en idiot, så han er disket *L*
See You Later
| |
|
Jaaaa, det vil jeg da mene Labtec *G*
| |
| Kommentar Fra : mulberry |
Dato : 10-04-05 15:03 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 15:06 |
| | |
|
Ja, alt det vidste jeg Mulberry.
Vil du have point må altså op med noget andet
Interessant Molo. Det skal der vist kigges nærmere på
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 16:45 |
|
Koens hud bruges hovedsagligt til.....?
At holde sammen på selve koen.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 16:49 |
|
Allerede før fødslen bør barnet tages frem en gang imellem, for at blive vasket.
Før amningen bør brysterne koges i 10 minutter.
Gambrinus
| |
|
Det begynder at ligne noget, nu Gambrinus kom på banen, så jeg forhøjer lige pointantallet en anelse
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 10-04-05 16:52 |
|
At mennesket i fostertilstanden har et ekstra kredsløb, således at ilten, som barnet skal have bliver optaget fra navlestrengen og ikke via lungerne. Dette kredsløb er åbent i fostertilstanden og lukkes inden for 3 døgn efter fødslen. Kredsløbet fungerer via en lille blodåre i hjertet, der hedder Ductus ateriosis.
Så klog er jeg blevet - af skade, desværre efter min lille niece for nylig blev født med en kedelig hjertefejl.
Det positive er, at man kun kan glæde sig over, hvor genialt den menneskelige krop er konstrueret.
Vaxen
| |
| Accepteret svar Fra : Gambrinus | Modtaget 500 point Dato : 10-04-05 16:58 |
|
Den parisiske tandlæge Pierre Fouchard var en af de første protesemagere.
Hans proteser var forsynet med fjedre, der tvang kæberne
fra hinanden igen, når man havde bidt sammen.
De var dog så kraftige, at mange brugere måtte gå med åben mund.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 17:01 |
|
En hestekraft er den kraft, en hest forbruger,
ved at trække en liter kogende vand 1 kilometer.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 17:02 |
|
Jo mere et legeme falder langsommere, des mindre er dets hastighed større.
Gambrinus
Njæææ, det viste, du nok i forvejen.
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 17:05 |
|
Der er ingen forskel på det atmosfæriske barometer og det medicinske termometer.
Det medicinske termometer sidder dog ikke på et bræt.
Det ville være upraktisk.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 10-04-05 17:06 |
|
Vidste du, at tarmen har sin egen hjerne?
Vaxen
| |
|
Hvordan tager man barnet frem, allerede inden fødslen Gambrinus?! og er du sikker på, at den med brystkogningen er helt korrekt (holder vand om du vil )
Vaxen
Ja det er ret genialt, at man i forstertilstanden har et ekstra kredsløb. Sørgeligt, at din viden blev på bekostning af en lille niece med en hjertefejl.
| |
| Kommentar Fra : 25 |
Dato : 10-04-05 17:12 |
|
Bengalkatten
Bengalkatten er en hybrid af tamkatten og den asiatiske leopardkat (felis bengalensis eller bengalsk dværgtiger). Den blev i 1999 som den hidtil eneste hybrid godkendt af den europæiske katteorganisation FIFe (Federation Internationale des Felines).
De første tre generationer efter indkrydsning med den asiatiske leopardkat betegnes ”foundation cats” (F-1, F-2 og F-3, hvor tallet betegner antallet af generationer efter leopardkatten). Først fra fjerde generation betegnes kattene som bengaler.
Bengalkatten er en kærlig og intelligent katterace. Formentlig har den arvet sin intelligens fra sin vildtlevende forfader, der ikke som tamkattene har vænnet sig til det lette liv i menneskets nærhed, men som har måttet overleve under barske betingelser i urskoven. Den er nysgerrig og underholdende og elsker at lege i vand og at gå i bad med sin ejer. Den trives i selskab med både voksne og børn og kommer som regel fint ud af det med husets andre husdyr. Kravene til motion, kost og vaccinationer er de samme, som gælder for alle andre katte, der holdes som kæledyr.
Racen stammer fra USA, hvor den på grund af sit smukke udseende og den lidt hundeagtige karakter er blevet uhyre populær. Den udgør i øjeblikket den største gruppe af katte i TICA (The International Cat Association).
FARVER OG MØNSTRE
Bengalkatten findes i flere godkendte farver (brun/sort og tre ”snow” varianter: seal lynx point med blå øjne, seal sepia med gyldne eller grønne øjne og seal mink med lyseblå eller grønne øjne) – og i to mønstre: plettet og ”marble” (marmoreret). For dem alle gælder det, at stor kontrast mellem mønster og pelsens grundfarve er ønskværdigt.
Bemærk, at der forekommer andre farver i bengalopdrættet (blå, sort, torbie) og andre karateristika (lang pels, fladt ansigt osv.), som stammer fra huskatte. De er ikke anerkendt, men kan være meget smukke.
DEN PLETTEDE BENGALKAT
Den sortspottede (leopardplettede) bengal har mørke pletter på en lysere baggrundsfarve, der kan være grå, sand- eller hvedefarvet, smørgul, fuksrød, gulorange eller mørk mahogni (den asiatiske leopardkat forekommer i 17 underarter, som varierer en del i farverne). For alle farvevariationerne gælder, at halespids og poter skal være sorte.
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 10-04-05 17:14 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 10-04-05 17:18 |
|
Her er noget, du garanteret ikke ved :
Jeg er aldrig blevet voksen !
Gambrinus
Hit mæ' poængene !
| |
|
Rolig nu Gambrinus. Har du en pointpsykose?!
Du skal nok få, hvad der tilkommer dig - er jeg ret sikker på*S* Og du fører da indtil nu. Det er jo humoren jeg gerne vil have frem - og det har du forstået
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 10-04-05 17:22 |
|
Vidste du så, at alle fostre er piger indtil 7. foster uge?
Vaxen
| |
| Kommentar Fra : mulberry |
Dato : 10-04-05 17:29 |
| | |
| Kommentar Fra : mulberry |
Dato : 10-04-05 17:35 |
| | |
| Kommentar Fra : mulberry |
Dato : 10-04-05 17:38 |
| | |
|
Tja, hvad er humor Gambrinus?!.. Lad os blot konstatere at den ikke er ens for alle!
Men din humor rammer altså ret godt, hvad jeg finder for humoristisk *L*
Jeg vender tilbage senere.
See You, og tak for jeres inspirende links, viden...og alt muligt andet
| |
| Kommentar Fra : 25 |
Dato : 10-04-05 17:42 |
| | |
| Kommentar Fra : mulberry |
Dato : 10-04-05 17:49 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 18:25 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 20:11 |
| | |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 10-04-05 20:24 |
|
Ja. selvfølgelig er det tilbagevist molo.
Det er sgu da ikke så svært, når bierne flyver som de altid har gjort.
Det burde jo ikke kræve nogen større matematisk udregning.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 20:32 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 20:57 |
|
Jeg faldt lige over denne løjerlige side der hedder 'Spørg Mænd' : http://askmen.com/
..så dét gør du bare creamygirl
Du får sikkert meget ubrugeligt bras at vide, du hverken vidste ..eller ønskede at vide før
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 21:01 |
| | |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 10-04-05 22:52 |
|
Svaret på dit sp. er, det kan jeg ikke.
Det vidste du ikke vel Creamygirl?? Altså poængene er mine.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:05 |
|
Nope Klumme [Ryster på hovedet ..det øverste det er !]
Intet nyt ..at du ikke kan *LOL* Du Jelq'er jo ikke
Efter en vis forhøjelse af summen, er jeg sikker på påæng går til creamygirl's evigt snakkende Cyberkæreste
creamygirl -> http://marbella.to/valentine/images/kiss.gif
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:07 |
| | |
|
Gambrinus fører stadig med kommentaren --> 10-04-05 16:58
Men forhøjer lige påængerne en anelse inden sengetid. Just in case *G*
Klumme du fedter, men du ved jo godt, at du ikke kan komme i betragtning,
da du ikke er superbruger ..Der er faktisk et formål med dette dybt seriøse spørgsmål *G*
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:22 |
|
creamygirl -> Hér kommer et kandu.dk fif
Hvis du klikker på notesblokken aller øverst over kategori-oplysningen på denne side :
I dette tilfælde : Biologi Spørgsmål
..så får du en liste med link til alle indlæg. Hvis du vil henvise til et bestemt indlæg ?
Tjaeh... så klikker du på linket i listen og kopierer adressen fra din browsers adresselinje.
Præcis som henvisning til f.eks det første indlæg i denne tråd af the1best : http://www.kandu.dk/dk/spg/64533#689182
Du mister ikke engang det du er ved at skrive. Du scroller blot ned i bunden og indsætter den kopierede URL i kommentaren.
DETTE VIDSTE DU IKKE !!!
..indrøm det så
</KYS>
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:24 |
| | |
|
hehe, næh det vidste jeg ikke! men hvad har det lige tilfælles med biologi?!
Og tror du virkelig, at fordi di hver anden måned kommer og cyberkysser din cyberkæreste, så er påængerne i hus?!
En cyberkæreste skal plejes - og der falder du helt igennem...din nød
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:29 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 10-04-05 23:31 |
| | |
|
Ægte cyberlove ---> Sig det med point
Sov godt
| |
| Kommentar Fra : jakjoe |
Dato : 10-04-05 23:42 |
|
Har ikke læst noget som helst af alle de sikkert kloge kommentarer.
Er du klar over at solen er synlig (hvis ellers det ikke er overskyet) på Nordpolen fra forårsjævndøgn til efterårsjævndøgn, og så går den ned det næste halve år.
Det måske meget teoretisk, men det skulle være helt korrekt.
Det er da noget af et døgn de holder sig der. Og skyndte du dig til sydpolen så ville du aldrig opleve natten.
mvh
jakjoe
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 11-04-05 00:33 |
|
Nåå skal det handle om biologi??? Det ku du da bare ha sagt LOOOL
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 11-04-05 00:59 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 11-04-05 09:01 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 11-04-05 10:13 |
| | |
|
Ikke fordi jeg selv er en ørn til det biologi pjat, men jeg ved dog, at solen går aldrig ned over det britiske emperium, fordi det ligger i øst og solen går ned i vest
Og så ved jeg også, at tyngdekraften blev opfundet af Newton, og at den er specielt tydelig om efteråret når æblerne falder af træerne
//KlogeÅge
| |
|
he, så siger vi det
| |
|
ssshhhhh, jeg sidder lige og tænker
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 11-04-05 21:03 |
|
Om tyngdekraften blev opfundet eller opdaget kan der være delte meninger om.
TYNGDELOVEN blev dog først indført på et langt senere tidspunkt.
Der er store diskussioner om man fortsat skal kræve tyngdeloven håndhævet.
Efter indførelsen har man jo opdaget, at der jo både er fordele og ulemper ved denne lov. Specielt NASA taler for en ophævelse af loven.
Der opstod lige efter indførelsen også en akut bolignød, da man jo nu kun kunne bruge de flader i en bygning, der vendte mod jordens centrum.
Loven blev først indført i England og bredte sig siden til alle de engelske kolonier.
Det var et værre rod, når man skulle rejse fra et land med tyngdelov og til et land, hvor loven endnu ikke var blevet indført.
Tænk jer for eksempel, hvordan skulle ægypterne og inkaerne have bygget deres formidable bygningsværker, hvis de havde været underlagt denne lov.
Et andet uheldigt eksempel er Kina, hvor folk ingen jordisk chance havde for en gradvis tilpasning af tyngdeloven. Næææ, det skete fra dag til dag, hvilket stadig kan spores i de kinesiske ansigtstræk.
Kilde Oldgram
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 12-04-05 10:00 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-04-05 05:57 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-04-05 08:08 |
|
Ha, jeg har fundet noget, i ikke viste.
I forgårs havde jeg 3 års Kandu føs'da.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 13-04-05 08:14 |
|
tedd -> Det kan ikke være mig. Jeg bruger gummi. Unskyldt creamygirl, men det var tedd der begyndte
Han har nemlig så svært ved at læse inden ad :
Citat ..undlad venligst detaljer omkring menneskets forplantningsevne. |
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-04-05 08:30 |
|
Tusind tak.
Det er godt gjort, man selv skal gøre opmærksom på det.
Gambrinus
(Jeg havde ikke selv lagt mærke til det)
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 13-04-05 08:54 |
| | |
|
For få år siden troede man at kun mennesker brugte værktøjer. Idag er det en kendt sag at adskillige andre pattedyr også gør det. Også visse fugle gør det. Men vidste du at vi i Midt-Vestjylland faktisk har et insekt der bruger værktøj?
En Gravehvepse-hun graver et redekammer i sandet på vore skov/hedeveje. Efter at have fanget og bedøvet et passende stort insekt, slæber hun det hjem til redekammeret. Hun lægger nu sine æg på det bedøvede offer og derefter er det vigtigt at hun lukker indgangshullet. Det gør hun ved først at sparke sand og grus i hullet. Men for totalt at camouflere det, tager hun en lille sten op i munden og bruger den som en slags hammer for at banke det hele på plads. Hun er så dygtig til dette, at ingen andre insekter finder hendes redekammer. Og selv erfarne entomologer (Insektforskere) har uhyre svært ved at finde hendes rede. Jeg har aldrig fundet en lukket rede, men såvel jeg som mine gæster har under en kaffepause overværet seancen. Man skal selvfølgeligt vide hvad det er man ser, og være opmærksom. Men sådan er det jo altid i naturen. M.v.h. Arne
| |
|
Nåhøhhh ja. Det skulle jo helst osse være morsomt
Men jeg synes da at det var en "Hammerfed" Naturlig forklaring.
| |
|
Hvergang der sendes en SMS er der en Hankat i himlen der får sine nosser tilbage. Vidste du det?
| |
|
Ja det vidste jeg godt AJ. Du har jo skrevet et tip om det
Nul poænger til dig *S*
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 15-04-05 22:27 |
|
Vidste du:
At når en hunkat får et kuld killinger, kan killingerne ske at have forskellige fædre.
Hun kan nemlig blive befrugtet af flere hanner indenfor den periode hun er i løbetid
mvh dova
| |
|
Uha Tedd!
Var det virkelig dig jeg snublede over på en café i Mejlgade kl. 21.30?! ..og derved serverede tre Gajol Shots i skødet på mine veninder i stedet for på bordet
Til din orientering hverken læser eller kommenterer jeg på kandu, når/hvis jeg er fuld.
Jeg har oplevet tilstækkelige bøvede og ubehøvlede indlæg fra en bruger jeg er ret overbevist om, der i de sene nattetimer har indtaget rigelige mængder af en "Amaronisk" druedrik .. og måske af den grund ændrer sig til noget der minder om et monster.
Så nej, jeg var IKKE fuld, da jeg læste din kommentar. Havde dog en lettere hovedpine, som en "playmobil" fik has på
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-04-05 20:33 |
| | |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 16-04-05 21:00 |
| | |
| Godkendelse af svar Fra : creamygirl |
Dato : 17-04-05 11:34 |
|
Der er ved at gå for meget hat og briller i dette spørgsmål - og Arne har andet sted fortalt, at hans svar er det ultimative og mest originale svar.
Dette har han ikke ret i, da jeg allerede havde læst hans indlæg (ude i tip sektionen)
Derudover bryder jeg mig ikke om, at Arne skal fortælle, hverken mig eller andre, hvilket svar der skal belønnes som værende det bedste - og én ting er helt klart, Hvis Arne fremover deltager i tråde oprettet af mig, så skal hans svar være mindst til et 13 tal med pil op af, for at kunne opnå point. Så enkelt er det nemlig. Mere ubehagelig, arrogant, bedrevidende, nedladende, og hånende bruger er jeg aldrig stødt på - og det er årsagen til, at Arne ligeså godt kan holde sig ude af mine tråde.
For point får han ALDRIG uanset hvor meget han TIGGER eller FORLANGER at få dem!
Mange tak for svaret Gambrinus. Du formåede at give mig et godt grin, hvilket var hensigten med dette spørgsmål
Happy Sunday!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|