/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bogholderi
#NavnPoint
Leo.peder.. 3213
ampere 1210
Klaudi 1020
refi 795
Paulus1 735
Bille1948 650
LeifHansen 610
Nordsted1 561
Busken 540
10  Oldboston 530
Teksten til et rykkerbrev
Fra : tommy_b
Vist : 18558 gange
200 point
Dato : 08-04-05 10:11

Er der nogle der har et eksempel på en tekst til et rykkerbrev (skal være seriøst)
Jeg skal sende et rykkerbrev til en kunde og jeg ved ikke liige hvad man skriver.

På forhånd tak
Tommy


 
 
Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 08-04-05 10:13

Har du sendt et, eller er det, det første til kunden??

MVH

Kommentar
Fra : Thai_dk


Dato : 08-04-05 10:43

Et lille forslag:

Rykker vedr. faktura xxx

Ved gennemgang af vores bogholderi har vi erfaret, at vi endnu ikke har modtaget deres indbetaling.
Det skyldige beløb bedes indbetalt inden 8 dage.
har deres indbetaling krydset denne rykker, bedes de se bort fra denne.

Vedlæg kopi af faktura

Kommentar
Fra : dova


Dato : 08-04-05 10:52

Øverst skal selvfølgelig stå modtagers navn/adresse, dato .

Og så kunne du skrive:

Vedr. Betalingspåmindelse

Vi savner Deres indbetaling af kr. xxx,xx vedrørende faktura nr. xxxxxxxxx.

Beløbet er forfaldent til betaling, og derfor pålægges for denne skrivelse et rykkergebyr på kr. xxx,xx

Vi beder Dem indbetale det skyldige beløb inden 8 dage fra dato.

Med Venlig hilsen

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 08-04-05 11:07

Da det ifølge mit regnskab, ikke fremgår at du har indbetalt det skyldige beløb xxxx.xxkr, beder jeg dig meget hurtigt om at indbetale det.
Jeg skal foreløbig undlade at opkræve noget rykkergebyr, da jeg formoder det skyldes en forglemmelse fra din side.
Hvis mit brev skulle have krydset din indbetaling, bedes du undskylde og skal du selvfølgelig se bort fra dette brev.
Jeg vedlægger fakturaen( og giroindbetalingskort)
Hvis der er nogen tvivlsspørgsmål, beder jeg dig ringe. Jeg er for det meste hjemme efter kl.18 (Ellers læg en besked på telefonsvaren)
Tømrermester
Jens P. Jensen
Store kongensgade 4
6600 Hellerup
Telf. 04 55555555
(Evnt. giro nummer)

VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : valde.


Dato : 08-04-05 12:49

Du har fået en del meget gode forslag. Hvis det er en du vil beholde som kunde,så skal du nok undlade rykkergebyret. Jeg er måske nok ikke så forhærdet med hensyn til at modtage rykkerskrivelser. Men jeg ville aldrig mere benytte en håndværker der kræver rykkergebyr.

Accepteret svar
Fra : claire

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-05 22:31

hvis din kunde ikke betaler, og du skal sende kunden til inkasso, skal du give en frist på 10 dage. hvis du skrive 8 dage og derefter sender din kunde til inkasso, skal du igen sende rykker brev med 10 dage, for en advokat kan gøre noget. Fristen er blvet ændret sidste år fra 8 dage til 10 dage.

Godkendelse af svar
Fra : tommy_b


Dato : 25-06-05 09:13

Tak for svaret claire.
                        

Kommentar
Fra : EskildKan


Dato : 02-04-09 18:19

Håber du har fundet en løsning - ellers kan du finde den korrekte tekst på www.rykkerbrev.dk

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste