/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benelli tun ..
Fra : MarcS
Vist : 555 gange
180 point
Dato : 15-09-02 20:28

Hej, jeg har lige købt en Bennelli 491 (30) og jeg vil selvfølgelig gerne ha den til at køre hurtigere, men specielt accelerationen er jeg ude efter at forbedre!
Så hvis jeg vil have en hurtigere acceleration skal jeg vel have en ny variator ? .. Hvilken vil i anbefale?
Når jeg piller skiven hvor hurtigt vil den så ca. køre, og vil accelerationen også blive markant bedre ?

Tak på forhånd :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 10:35

"MarcS" <MarcS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Oa4h9.76978$ww6.5428230@news010.worldonline.dk...
> Hej, jeg har lige købt en Bennelli 491 (30) og jeg vil selvfølgelig
> gerne ha den til at køre hurtigere, men specielt accelerationen er jeg
> ude efter at forbedre!
> Så hvis jeg vil have en hurtigere acceleration skal jeg vel have en ny
> variator ? .. Hvilken vil i anbefale?
> Når jeg piller skiven hvor hurtigt vil den så ca. køre, og vil
> accelerationen også blive markant bedre ?
>
> Tak på forhånd :)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hey der!
jeg er selv ejeren af en benelli 491 racing.. det er en 45'er der er
vandkølet.. det vil ikke give meget at sætte en anden variomatic på. tag
istedet for at fjerne alle begrænsninger, og køb derefter et cylinder.. Tro
mig jeg har rodet MEGET med min motor, og jeg ved hvad jeg snakker om! du
kan købe et cyllinder til en jog. det er 100% det samme.

Med venlig hilsen:

Oliver Bruchhaus.

Kommentar
Fra : MarcS

Dato : 16-09-02 14:49

Vil det ikke give en bedre acceleration, selvom jeg også fjerner begrænsninger?
Hvis jeg fjerner ringen i variomaticen hvor hurtigt vil den så ca. køre?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:35

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:_zhh9.77242

> istedet for at fjerne alle begrænsninger, og køb derefter et cylinder..
Tro
> mig jeg har rodet MEGET med min motor, og jeg ved hvad jeg snakker om! du

Du har da ikke skruet ret meget i den Oliver?? hehe.

Har du forresten husket kølervædske nu hvor det er ved at være vinter?

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 08:49

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
news:psph9.77618$ww6.5582685@news010.worldonline.dk...
>
> "Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> news:_zhh9.77242
>
> > istedet for at fjerne alle begrænsninger, og køb derefter et cylinder..
> Tro
> > mig jeg har rodet MEGET med min motor, og jeg ved hvad jeg snakker om!
du
>
> Du har da ikke skruet ret meget i den Oliver?? hehe.
>
> Har du forresten husket kølervædske nu hvor det er ved at være vinter?
>
> --
> Med venlig hilsen / With best regards
>
> Martin L. Johansen a.k.a. Ares
> Kolding - DK

-HAHA!!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 18:00

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
news:J6Bh9.49

> -HAHA!!!

Hihi, men ellers ringer du bare hvis din motor fryser igen...

Hvordan går det forresten med den lille? Tyrer den igen?

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Kommentar
Fra : MarcS

Dato : 17-09-02 22:11

Hey vil i ikke lige holde jer til emnet..?

Jeg spørger igen: Hvor hutigt vil den ca. kører hvis jeg kun piller ringen i variomaticen?

Accepteret svar
Fra : Joyrider

Modtaget 180 point
Dato : 26-09-02 00:05

Tja.. jeg vil skyde på en 50-65 stykker.. Man kan ikke altid regne med det. Det skifter fra scooter til scooter. Men altid start med at fjerne alle begrænsninger.. Derefter kan du sætte tun på.

Regards Joyrider

Godkendelse af svar
Fra : MarcS

Dato : 26-09-02 18:47

OK, jeg takker for svaret

Kommentar
Fra : Joyrider

Dato : 26-09-02 20:00

No problem =)

Kommentar
Fra : steffensen

Dato : 24-02-03 12:44

Hej jeg har en bennelli 491 30 km/t. Og det jeg kan anbefale er at fjerne begrænsningerne og så sætte et andet udstødning på, Lige nu kører min 80 km/t efter speedo, når jeg sætter mit originale udstødning på kører den omkring 50 km/t.

Kommentar
Fra : Tosle

Dato : 08-08-03 18:26

Har haft en benelli i 1 år nu, og det er en vildt fed scooter.. det du skal gøre for at på et bedre optrak er at købe en Tun udstøning, måske en proma legal den koster 500 kr' hvis det ikke er nok så køb en vario, helst polini, det koster 500.. nu vil din beneli ca køre 60 med godt optrak meget godt..! hvis du vil ha lidt mere sjov så køb dig et cylinderkit på 47'6... der ville jeg nok også holde mig til polini, nok også fordi der holder længe.. din top hastihed vil nu ligge på ca 85 km/t.. hvis Det er ikke hurtigt nok... ikke til mig.. så hvis du gerne vil ha lidt mere sjov så køb en kaburator, 21mm den koster 400.. der ville jeg nok også holde mig til polini.. nå du har gjort det, kan du godt regne med den flyver på baghjulet.. din topfart vil nu ligge mellem 95 og 100.. hvis det ikke er nok så køb en cdi tæning, helst racing, den koster 800, nu burde din topfart ligge et sted mellem 110 og 115.. nu bliver det først sjovt, hvis det ikke er hurtigt nok, så køb en hebo knæk udstødning, 24 mm kaubarator, tp nardo vario, cdi racing, membren: blå blade.. Racer kobling fra polini, Nu vil din topfart ligge melmen 130-135.. det synes jeg er hurtigt.. men min benelli holdt også kun 4 måneder..