|
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 110 point Dato : 21-03-05 00:47 |
|
metrakit SP kittet kører uden særskildt topstykke, men er da udemærket. Det skal have en 21mm karburator, helst delorto.
Øverste nåleleje skal altid skiftes til racertype. Krumtap skal bare have skiftet lejer hvis knallerten har kørt meget.
Membrankit kan give få km extra hvis det skiftes.
VH Palle Hansen
| |
|
Sådan et har alle der handler med cylinder/stempel, ja selv Thansen
Så det kan du få ved ham du køber cyl. ved, den skal bare være 10 eller 12mm, det afhænger af den krydspind der følger med dit stempel. De fleste krydspinde er Ø 12mm, som denne:
http://aprilia-scooters.dk/product.asp?product=12150&page=1
VH Palle Hansen
| |
|
Selv tak, ellers spørg igen.
Rens motoren før adskillelse.
Brug nye pakninger ved alt der skilles ad.
Smør alle gevind.
Vær forsigtig ved stempelet, vend det med pilen mod udstødningen, smør det godt før monteringen, når stempelringe sættes på, så åben dem med tommelfingerneglene, så de kun lige kan gå på. Og klem dem helt i bund når cylinderen sættes nedover.
VH Palle Hansen
| |
|
Hvorfor den ikke kører ud i gearene, tja, en lidt stor strålespids laver det nummer, men er ikke en egentlig fejl, da der skal være et vist benzinoverskud når den er oppe og trække i højt gear. Det jeg hermed siger er at en gearknallert godt må slå over i 4-takt (Benzinoverskud) i de små gear, hvis den eller trækker ud til de samme omdr. i højt gear. Og så kan den også bedre tåle at geares noget mere med et størrer fortandhjul:
http://www.scooterparts.dk/group.asp?group=291
Men fejlen kan også være en begrænset CDI, selvom jeg ikke er helt sikker på om den er det:
http://www.west-import.dk/
120 grader lyder af lidt meget, men kan være en fejlvisning , eller en dårlig vandpumpe, men så længe den holder vand på anlægget er der ingen fare, da der er en overtryksventil der åbner, når trykket bliver for højt.
VH Palle Hansen
| |
|
Den har jo nogle begrænsninger, som skal fjernes hvis du vil køre race.
Indsnævning i udstødningsrøret.
Plombering i membranhuset, som fjernes ved at montere størrer karburator.
Med nuværende karburator skal du bruge 70 dyse.
Men det er jo alt sammen ligegyldigt hvis du skifter cylinder/udstødning/karburator
VH Palle Hansen
| |
|
Luftskruen kan kun have indflydelse på tomgang, og har ingen virkning ved over 1/4gas, men den skal næsten altid stå 1 1/2 omg ude.
Derimod lyder det som om du har for stor dyse i.
VH Palle Hansen
| |
|
RS50 er ikke begrænset i cdi´en, og "plomben" i indsugningen er ikke en begrænsning, men er der for at skabe et bedre flow, med den lille standart 12 mm kaburator. standart dell´orto kaburatoren har både en tomgangsskrue og en blandingsskrue, så mon ikke også de større modeller har to skruer ? Her er et link til at engelsk aprilia rs50 forum, de gutter ved alt om rs50 !! http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=21
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|