/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indpresningsdybde på Golf 5 ?
Fra : LG
Vist : 1314 gange
100 point
Dato : 18-03-05 22:35

Hvor finder jeg indpresningsdybden på fælgene til Golf 5 ? Jeg har kikket nysynet.dk, men den er der ikke. Er der nogen her der kender den eller ved hvor jeg (på nettet) kan finde målet?

Lars

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-05 14:44

Har du tjekket om det står i selve fælgene, der er det angivet på en af følgende måder: f.eks ET 45 eller e 45
Tallene varierr selvfølgelig, men bogstaverne ståt sådan.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-05 16:32

Der kan også stå OFF og så tallet.

Men her er en guide til hvordan du selv regner det ud,

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : LG

Dato : 28-03-05 17:55

Tak for svaret dova.
Ja det står ganske rigtigt på fælgen, men det var de specifike data jeg var efter. Man må nemlig kun ændre sporviden 20 mm. og det er i forhold til hvad den pågældende model kan leveres med, og ikke efter hvad der evt. står i den monterede fælg. Det kan nemlig godt forekomme at bilen leveres med andre fælge med et andet mål ET mål og det er det mindste man skal tage udgangspunkt i.