|
| VISKER Fra : keno | Vist : 448 gange 350 point Dato : 16-03-05 10:46 |
|
Hej til alle på Kandu.
Jeg vil høre om nogen kan svare mig på dette her.
Når der er frost om natten så går uret ud i bilen,jeg oplever også at hverken visker eller blæser + cigarettænder virker HVORFOR ?? Men her det sidste stykke tid virker alle dele igen bare ikke igår der skulle jeg bruge visker, men det er som om der ikke er "kræfter" nok til at de kan køre HVORFOR ?? Jeg har lige prøvet bilen igen og nu virker de igen efter jeg har kørt lidt omkring 2 km.Hvad kan det være ???? Hilsen KENO.
| |
|
Det kan tyde på dit batteri ikke er frostsikkeret, du skulle prøve at få det målt efter.
| |
| Kommentar Fra : keno |
Dato : 16-03-05 11:03 |
|
Hej igen.
TIL 3773
Ja bilen starter hver gang,men det ser underligt ud at uret går ud hvergang der er frost og når der ikke fryser ret meget så køre uret uden problemer.MVH. KENO.
| |
| Kommentar Fra : bne |
Dato : 16-03-05 11:04 |
|
Har du ikke også startproblemer ?
Det lyder, som andre også siger, som et 'træt' batteri.
| |
| Kommentar Fra : bne |
Dato : 16-03-05 11:08 |
|
Dette er godt nok en 'søgt' forklaring, men du kan vel også have fugt (m-e-g-e-t fugt) og ir i sikringsboksen - vandet/fugten holder ir'ren ledende, men når det fryser hårdt, så isolerer isen ?????
Prøv med en trykluftpistol, eller en hårtørrer, at blæse sikringsboksen tør.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-03-05 11:12 |
|
Hvilken bil snakker vi om?
Umiddelbart ville jeg også gå på jagt efter dårlige forbindelser. Men jeg kunne stadig forledes til at tro ladespændingen var for lav pga slidte kul. Men det passer bare ikke sammen med at du sagtens kan starte.
Igang med multimetret (og BNE's hårtørrer)
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 16-03-05 12:01 |
|
Nu skriver du ikke hvad det er for en bil.
men mon det er muligt, at den er udstyret med en eller anden sikring/relæ der slår fra, så der hele tiden er strøm nok til at starte på?
Det har jeg f.eks. på min bil, sådan at hvis f.eks. køleskabet er tændt, så slukker det når batteriet når ned på et vist niveau.
For det lyder som et strømproblem (Dog hvis det er et digital-ur, kan de godt opføre sig underligt når det er koldt, de går ikke i stå, men tallene o.s.v. forsvinder så det ser ud som det ikke virker)
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : bne |
Dato : 16-03-05 12:11 |
|
Ved nærmere eftertanke, så er mit forslag måske slet ikke så galt - Alle de dele der svigter, går gennem sikringsboksen (eller omkring et eller andet elektronik-styringstingeltangel) men starteren går direkte til batteriet...... og hvis batteriet er OK, så er det forbindelserne til (eller styringen af) de nævnte enheder der svigter.....
"Selv en blind høne finder et korn engang imellem..."
| |
| Kommentar Fra : engparken |
Dato : 16-03-05 13:21 |
|
Hej igen til alle.
Bilen er en VW Passat 1,6 c fra 1983. en rigtig "gammel dame"
Jeg har kigget til sikringsboksen og prøvet at trykke alle ind,jeg kunne ikke mærke noget fugt.Jeg har lige prøvet at måle batteriet og det siger 13,76 når bilen køre i tomgang.Det sjove er jo at disse visker virker nu og de visker med den styrke som de skal men om morgen og sen aften ja så står de helt stille.Hilsen KENO.
| |
| Godkendelse af svar Fra : keno |
Dato : 16-03-05 13:33 |
|
Tak for svaret 3773.Jeg har lige fået min nabo til at se og det er fugt som kommer ned så nu er det helt tør så nu skulle det være iorden igen Tak for svaret 3773
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|