/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken dyse?????
Fra : _frederik_
Vist : 259 gange
120 point
Dato : 11-03-05 07:44

hej er der nogle der ved hvilken dyse jeg ca. skal have i min 17,5mm dellorto kaburator, som sidder på min maxi-2gear??
nu sidder der nemlig en 92 i og det er lige rigelig!
cylinderen er borret og stempel hakket!!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 120 point
Dato : 11-03-05 11:35

Du skal ned i ca 80
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : _frederik_

Dato : 11-03-05 11:47

ok tak! har et problem mere!
min kobling bliver mega varm efter jeg bare har kørt i 5 minutters tid, og tager næsten over hovdet ikke fat, kun i starten når den er kold. har læst dit tip om tændrør. er det så fordi jeg skal have et der afgiver varmen hurtigere?

Frederik

Godkendelse af svar
Fra : _frederik_

Dato : 11-03-05 14:26

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-05 15:48

Hvis din kobling bliver megavarm, har det selvfølgelig ikke noget at gøre med tændrøret at gøre, men må skyldes at koblingspladerne (35kr/stk)er slidte og skal skiftes, da de glider. Du skal huske at du ikke må have justeret koblingskabelet for stramt, der skal være få mm`s frigang i koblingsgrebklingen. (Altså du skal kunne rokke kabelet let et par mm)
Endvidere skal du jo have koblingsolie i koblingshuset, fyldt helt op til påfyldningshullet når knallerten står lige.
Hvis kabelet er for stramt, ødelægger du både koblingsplader og udrykkerlejet.
Tændrøret skal nok være med varmegrad 8
VH Palle Hansen