/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf 2 diesel(blinkende lampe)
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 1343 gange
20 point
Dato : 09-03-05 16:56

I min tempmåler mellem urene sidder der en lampe,den bliver ved med at blinke,osse når motoren kører!samtidig er der en løs forbindelse i en af lodningeren til tempmåleren,det bevirker at den kommer og går,er det derfor???



 
 
Kommentar
Fra : CCjunior


Dato : 09-03-05 17:06

hvad står der i instruktions bogen om den lampe som blinker..
normalt sidder der en lampe øverst ved temperatur måleren som vil begynde at blinke hvis den mangler vand.. hvis der er en løs forbindelse lyder det meget sandsynligt at den vil begynde at lyse

Junior

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 17:13

Selve tempmåleren har en løs forbindelse i det flexprint der ligger bag urene det bevirker at den dur ikke dur,men denne lampe skal altså indikere om kølerbeholderens vandstand er ok?jeg tjekker lige måleren i beholderen så...da der er masser af vand på...


Kommentar
Fra : CCjunior


Dato : 09-03-05 17:17

Hmm.. kan godt se at det ser dumt ud det jeg har skrevet..
Den lampe jeg tænker på skal gå igang med at lyse hvis din motore bliver for varm.. hvordan den reagere hvis den slet ikek får signal ved jeg ikke, men det kan jo godt se ud som om at den begynder at blinke..

Kommentar
Fra : karsten77


Dato : 09-03-05 17:25

Det lyder som om du mangler vand eller at din føler som sidder i expansionsbeholderen er defekt.. det er set mange gange før på en Golf 2

Karsten

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 17:36

Jeg smutter lige ud og laver forbindelse i det stik der sidder i toppen af xpanbeholderen,slukker lampen så må det være føleren der er død,fordi den blinker selvom jeg fjerner stikket helt


Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 17:45

Selvom jeg laver forbindelse i stikket blinker lampen rødt alligevel???????


Kommentar
Fra : dova


Dato : 09-03-05 17:51

Har du tjekket om der er fugtigt nede i det stik der sidder oven på ekspantionsbeholderen???
Det er en typisk "Golf-fejl" at de stik bliver utætte.

Men derudover, kan den skiftende temperaturmåling, skyldes, at bilen mangler vand.
Kommer der hele tiden varm luft ud af varmeapparatet???

Hvis der gør, så mangler den ikke vand.
Men den lampe blinker også, hvis temperaturen er for høj, eller hvis din toppakning bliver utæt så der kommer overtryk i anlægget.

Er det noget den lige er begyndt med??

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 18:01

når jeg sætter min hånd op bagved urene og river i lodningerne der hvor printledningerne går så kommer viseren og lidt efter dør den,måske skyldtes den blinkende lampe endnu flere dårlige forbindelser,den har gjort det siden jeg har haft urene ude,bilen bruger ikke vand og varmen suser ud af varmeapparatet uden probs???


Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 18:02

lampen blinker fra start af motoren uanset om den er kold eller varm


Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 09-03-05 18:06

Så er det en ledningsfejl, eller en fejl i stikket, ingen tvivl om det.

Lampen skal blinke i få sekunder (5-6 gange) når du sætter tænding på, og derefter gå ud.

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 18:16

Det gør den osse,hvorefter den kommer igen...


Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 09-03-05 18:25

Tak for svaret dova.
                        

Kommentar
Fra : grabit


Dato : 10-03-05 08:08

Jeg har det samme, men min er en besin og samtidligt kommer der en summen fra instrumentpanelet. i instruktionsbogen står der at man skal stoppe straks. Det virker bare som om det er noget som kommer og går. Hvad kan jeg prøve? Evt. skal jeg oprette dette som et nyt spørgsmål?

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 10-03-05 08:17

Jeg køber et komplet andet hus med lamper og speedo/ur,da mit har dårlige/løse forbindelser i lodningerne bagpå.


Kommentar
Fra : dova


Dato : 10-03-05 10:47


grabit

det skyldes ofte fejl i printbanerne i de VWer. Nogen gange kan de begynde at opføre sig meget mærkeligt.

Og de der periodefejl som I begge omtaler, er der ikke ret meget andet at gøre ved, end at skifte hele instrumentet.

Jeg har gjort det to gange på min gamle Transporter

mvh dova

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen


Dato : 10-03-05 10:50

Tak for det,det var lige hvad mine tanker sagde mig


Kommentar
Fra : dova


Dato : 10-03-05 18:54

Ja, for det er et djævelsk system med den plasticfolieprint i de instrumenter, det kan ikke lade sig gøre at reparere ordentligt på dem.

mvh dova

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste