/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pallebhansen skarpe hjerne søges..!!
Fra : Franjo88
Vist : 326 gange
50 point
Dato : 06-03-05 22:49

Hej Palle

Som skrevet tidligere har jeg en Suzuki street magic med start problemer. Efter at have efterprøvet mange af dine ”geniale” forslag mht. gnist og benzin problemer den kan fejle. Men stadig uden motoren er kommet i gang, har jeg nu skilt variomatik systemet fra hinanden. Der sidder en simmering på krumtapakslen på størrelse med en femkrone- Det tydeligt at se den har lægget olie ud i skjoldet. Den sidder der stadig uden at jeg kan se et direkte rul i pakningen, men den er vel utæt et eller andet sted..?

Kan den være så utæt at motoren ikke vil starte, tros fin gnist to cm før top (elektronisk tinding) Og benzin fugtig tændrør (dog virkede lighter tricket desværre ikke, flammen blæste bare ud, tros forsigtig handling..!!)

Under alle omstændigheder har jeg bestilt to nye simmeringe til krumtapakslen på hver side.. Den modsatte side sidder jo svinghjulet og den pakning lægger ikke synlig olie.

Men hvad er dit bud på problemet nu..?

Venligst

Franjo

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 06-03-05 23:05

Ja, der er nok ikke tvivl om at den ånder ud af simmerringen, da den kan smide luft/benzin ud den vej, så du skal vippe den ud med en skruetrækker, og forsigtig banke en ny ind. Dette gøres bedst med en rund ting der viler mod simmerringens yderste del, hvor den er forstærket. Men ellers bank forsiktig med en hammer, hele vejen rundt, så det hele kommer med, du må gerne smøre simmerringen ud og indvendig.
MEN det er somregel en stakkels frist, da slidte simmerringe tyder på slidte lejer, så hvis den skal holde mange år endnu skal de også skiftes, og det er jo en størrer sag.
Det er selvfølgelig bedst at skifte begge 2, nu du er igang.
Ligther triket virker bedst hvis du drejer svinghjulet med hånden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Franjo88

Dato : 06-03-05 23:16

Tak Palle.. Du er simpelthen fantastisk..!!

Jeg lukker spørgsmålet og kvittere med lidt point til dig, okay..!!

Jeg glæder mig til at se om dyret så vil starte efter nye simmerringe.. Og lejerne..??? Det bliver en anden gang - Smiler..!!

Du høre fra mig senere, forhåbentlig med godt nyt..!!

Venligst

Franjo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 23:31

Ja bare klø på, dyret skal igang.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Franjo88

Dato : 07-03-05 00:35

Tak for svaret pallebhansen.