"Xavier" <Xavier.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:RkLd9.54212$ww6.3966187@news010.worldonline.dk...
> Hejsa!
>
> Jeg er blevet foreslået at få foretaget en inddysning på min Suzuki
> GS500E... men jeg er lidt MC n00b, så jeg forstår slet ikke hvad det går
> ud på, og hvilke fordele jeg vil få ved det... men et eller andet må man
> jo få for de 1000-1600 kr de ville ha for det, nogen der kan hjælpe og
> fortælle lidt om det ???
>
> --
En inddysning vil sige at du får justeret karburatorer så motoren får den
optimale blanding af luft og benzin. I praksis foregår det ved at man
skifter dyserne i karburatorerne til nogle i en anden størrelse, deraf
ind"dysning".
Det er mest brugt i forbindelse med montering af uoriginal udstødning eller
luftfilter. Hvis din maskine er 100% original er det næppe nødvendigt (læs:
spild af penge).
Hvis du kører med uoriginal udstødning eller luftfilter og cyklen ikke er
blevet dyset ind ved monteringen, kan fordelen ved en inddysning typisk være
bedre motorgang, bedre træk i visse omdrejningsområder, muligivis lidt flere
hk. (Desuden får du en pæn udskrift af din maskines (baghjuls) hk- og evt.
momentforløb over alle omdrejninger som du så kan ramme ind og hænge op).
Asger
ZX-10