/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
indsugningsstuds på cylle (dm50)
Fra : CIAO_MOLD
Vist : 590 gange
80 point
Dato : 28-02-05 17:36

hvordan får man sin indsugningssstuds af ? den sidder på, skruerne er helt plane med studsen og der er intet mønster i ? hvordan får man begrænsningerne væk. ved at der er den som er i cyllen og studsen.. og så fløjten i udstødningen.. kan man bore noget af det væk ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 18:16

http://www.kandu.dk/dk/spg/55851
Se på det første svar du fik, se så bagefter på det svar du gav point, så forstår du hvorfor jeg ikke gider svare.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 28-02-05 18:20

slap dog af .. kan du ta lidt sjov..? valgte bare en fordi at det var så lang tid siden..
men det må du så selv om...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-05 18:40

Ok da, men at svare at putte trotyl i, er da ikke særlig sjovt.
Det er heller ikke særligt sjovt at tune DM50, da den aldrig vil køre rigtig stærk.
http://users.cybercity.dk/~bbe8722/tuningstricks.htm#Suzuki%20DM50%20Samurai%20tuningstricks:
http://members.tripod.com/~knallert/Sudm50.html
http://www.classicsuzuki.com/teknik/arskoder.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 28-02-05 21:28

hvorfor det ?.,.. hmm hvor hurtigt kommer den til at køre hvis man fjerner plumben, hakker stemplet, borer udstønings hullet op og putter en 20mm karburator med 20´mm studs ?

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 28-02-05 21:28

hvordan sagde du at man fik studsen af ?

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 01-03-05 19:14

hvordan sagde du at man fik studsen af ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 01-03-05 21:52

Allerførst vil jeg igen sige, den kommer aldrig til at blive nogen hurtigløber, og der skal bruges meget tid, på at få den op på 60.
Mht studsen skal du først have de der plomberings-ting op. Det gør du ved et svejse noget metal på dem for derefter at trække dem op. Nede under dem sidder der nogle ganske almindelige bolte. Herfra er det som med alle andre knallerter.
Men der er en der har haft disse erfaringer:
Man er nød til først at få de bolte ud som den er skruet fast med. Men det er ikke så nemt, da der sidder en slags propper ned på af noget meget hårdt metal. Det jeg gjore var at bore hol i siden af studsen, og derved kunne man skubbe propperne op. Men når man så kommer ned til boltene, der holde studsen fast, opdager man at boltens hovede er knækket af, og at der sidder en slags krave ned omkring bolten. Den fik jeg op ved, at slå ned på kraven med en don, eller en skruetrækker og kunne derved slå/skrue bolten op. Selve studsen sidder stadig fast nu, men der er ikke andet for end bare at tage fat i den, og hive til. Den sidder nemlig fast med en låsering. Men tager man godt ved kommer den op. Sådan fik jeg min studs af.

http://www.protuna.dk/products.asp?c=18697711&n=19065895#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 01-03-05 22:00

mange tak tak.. det med farten vej jeg godt da min ven har en også.. han har fjernet alle begrænsnigerne og puttet et power luftfilter på den går 55km/t.. hjælper det med en større karburator??? sidste spøgsmål hæhæ.. så skal du da nok på dine point..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-05 23:25

Ja det hjælper, men det giver ikke mere med en 20 mm end 15mm, så den har samme fart med en 15mm karburator som en 20 mm. Men 15mm sparer benzin, er lettere at stille, og starter mere stabilt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 02-03-05 11:49

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : TRex.the.man

Dato : 24-05-05 00:28

Med hensyn til tuning har jeg en del kenskab på det område med Samurai. Ja det er ganske svært at få sådan en kal til at rende stærkt, men på de 4'er jeg har, har jeg fået bedst resultat ud af følgende. Fjernet plumpen og boret den op til 21-22mm og blank pulerede den. Honet cyllen op til 42mm. Lavede en 17-18mm stund blank pulerede også den. Filede min karbu. ovalt opad ca. 5-6mm, derpå satte jeg et power filter på. Satte et 14-tands fortandhujl på og til sidst et 32mm forrør med en 32mm La'franconi pot. Nu kører den snilt 61-62km/t og det var ganske gratis... jeg har også en anden med 22mm karbu. på men den køre ikke perfekt, det lort er svært at indstille...

Kommentar
Fra : bajernar

Dato : 18-08-05 11:59

du kan svejse en møtrik/bolt fast til boltene der holder studsen.
Og så skrue den af.
Det virker