/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
påløbsbremse
Fra : mitsu2
Vist : 974 gange
20 point
Dato : 21-02-05 19:22

Hej jeg har en bådtrailer dog uden påløbsbremser,kan man selv montere det på el skal man ud og invistere i en anden bådtrailer med påløbsbremser på???
mvh henrik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 19:25

Har du bremse på traileren - ellers bliver det svært.

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 21-02-05 19:25

Find en god brugt - det er nemmere og billigere, det er næsten umuligt at eftermontere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 19:32

Hvorfor vil du egentlig have bremser på den ?

Men det kan ikke svare sig, du skal have skiftet for meget ud.
Så hellere finde en anden trailer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 19:32

Hvorfor vil du egentlig have bremser på den ?

Men det kan ikke svare sig, du skal have skiftet for meget ud.
Så hellere finde en anden trailer.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-02-05 19:57

Bremser på båd trailer ruster istykker på meget kort tid.Specielt hvis du sætter båden ud i saltvand.
alimak

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 21-02-05 22:53

Hej mitsu2, hvis du har masser af tid, hvor du går og keder dig ,så er en trailer med påløbsbremser det helt rigtige, du vil aldrig mere komme til at kede dig, al din tid også sommer og juleferie, vil gå med at reparere bremser, taler af erfaring ,jeg har aldrig haft så meget tid til mig selv som nu hvor den har fået ny ejer.

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 22-02-05 19:31

Hej tak for alle jeres kommentare men siden jeg vil ha med bremser er fordi min båd er en 17 fods og vejer ialt 900kg og som jeg kan se er det ingen biler jeg endnu som må trække så mange kg uden påløbsbremser,så jeg føler lidt jeg er tvunget til at ha en med bremser for at det er lovligt at trække den..men man kan selvfølgelig være ligeglad for så langt skal den heller ik køres for at blive smidt i..
mvh henrik

Kommentar
Fra : Kentvester

Dato : 22-02-05 19:47

Hvis en påhængsvogn kommer over 750kg Tilladt Total vægt, så skal der være bremser på den, med mindre du sætter en "traktortrekant" på den, og kørre max. 30 km/h. Dog skal akslen, og ikke mindst hjulne kunne bære det antal kg du vil flytte. Hvis du finder en anden aksel med bremser og sætter på din påhængsvogn, laver du en model ændring, og det er ikke let at komme igennem systemet med. Alt dette her er kun hvis du vil kørre lovligt.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 22-02-05 19:58

Hej igen mitsu2, Nu da du vil have den trailer, så er mit rå til dig, og nu nutaler vi voksen snak, søl det hele til i olie, eller et eller andet rust beskyttene stads, foreks det tykkeste undervognsbehandling du kan finde, biltema har noget, deter så tykt at du kan stå på det i en uge uden at synke i, bland med 50%motorolie, og så gi den et ordentligt lag, og skulle du så blive stoppet, så køb en ekstra flaske rødvin, for nu kan du jo bare rense det du har for fedt og olie, istedet for at skulle købe nyt, for det er dyrt til en trailer, forøvrigt skulle du se en mand med hul på knæene og sorte fingre så er det måske mig, foresten hvornår var det vi skulle have de der smørstegte rødspætter.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 22-02-05 21:18

Hvis du vælger at skifte til en trailer med påløbsbremser, hvilket ser ud til at være løsningen, man skal jo også tænke på at det ikke er lovligt at ændre et køretøj så
radikalt, og så er du jo lige vidt, så mangler jeg en trailer til en mindre båd, så jeg er potentiel køber til den "gamle", så lad mig høre fra dig.
mvh Mogens

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 23-02-05 15:41

Jamen, så må den trailer du har vel ikke køre med den båd, for hvis traileren har en tilladt totalvægt på mere end 750 kg, er den med bremser. Det skal den være i følge loven.

Så du slipper vist ikke for en anden trailer, for helt ligeglad skal du ikke være.
Hvis du bliver standset med en båd der vejer 900 kg på en trailer der max må have en tilladt totalvægt på 750, kommer du i problemer, for det er så vidt jeg kan regne ud, i nærheden af 90 % overlæs (trailerens egenvægt skal trækkes fra jo, så det er lasteevnen man regner ud fra) og det kan du blive kaldt til orienterende køreprøve for.

mvh dova

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 23-02-05 17:27

Hej mogens jeg skal nok sige til hvis det er at det blir til en anden trailer..Dova ja det har i hehe så jeg må til bådmesse her i week og se hva de har..og el tak til jer alle for jeres råd osv det er jeg sku glad for og er også blevet det klogere..
mvh
henrik

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 23-02-05 17:27

Hej mogens jeg skal nok sige til hvis det er at det blir til en anden trailer..Dova ja det har i hehe så jeg må til bådmesse her i week og se hva de har..og el tak til jer alle for jeres råd osv det er jeg sku glad for og er også blevet det klogere..
mvh henrik

Kommentar
Fra : mitsu2

Dato : 23-02-05 17:27

Hej mogens jeg skal nok sige til hvis det er at det blir til en anden trailer..Dova ja det har i hehe så jeg må til bådmesse her i week og se hva de har..og el tak til jer alle for jeres råd osv det er jeg sku glad for og er også blevet det klogere..
mvh henrik

Godkendelse af svar
Fra : mitsu2