/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan ikke installere Norton Antivirus 200~
Fra : mikkel1
Vist : 529 gange
20 point
Dato : 02-09-02 09:08

Hej
Jeg kan ikke installere Norton Antivirus på min Dell computer, den installeres kun ca. 70% og så stopper den.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-09-02 09:26

Hej Mikkel,

hvilken version af windows bruger du på din Dell computer?

kommer den ellers med nogle fejlmeddelser, eller stopper den bare de 70%?
ka' du evt. se hvilken del den har gang i fra installationen når den stopper?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mikkel1

Dato : 02-09-02 10:06

Jeg bruger Win98, installtionen stopper under "Rescue Disks" den skriver det vil tage et par miniutter og så går den ned.

Kommentar
Fra : mikkel1

Dato : 02-09-02 10:06

Jeg bruger Win98, installtionen stopper under "Rescue Disks" den skriver det vil tage et par miniutter og så går den ned.
mvh
Mikkel

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 08:21

"mikkel1" <mikkel1.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:W_Dc9.49802$ww6.3376681@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg kan ikke installere Norton Antivirus på min Dell computer, den
> installeres kun ca. 70% og så stopper den.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

så er der nok noget galt med NA eller din computer... prøv på en anden pc.
for at udlukke din PC.

/ TDN.dk

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 02-09-02 10:30

Hep,

Har du en ældre version af NA installeret i forvejen, så afinstaller den først. Også liveupdateren.

Så plejer det at køre igennem bagefter.

Håber det hjælper.

// Martin

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 30 point
Dato : 02-09-02 10:31

Hvis du har, eller har haft et andet virusprogram installeret, skal ALT fjernes om disse inden du kan regne med problemfri installation af Norton. Du skal også ind i Registreringsdatabasen og fjerne evt. efterladenskaber af andre AV prg. især hvis det er et ældre/shareware Norton du har haft. Jeg har selv lige fornyelig opdaget det selv, at Norton er temmelig sensibel, hvad angår andre prg.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-09-02 10:40

Hej Mikkel,

oki doki...

tja... hvis du har installeret en tidligere verison af Norton vil det være en go ide at få den afinstalleret først.. i det tilfælde at du har en anden version installeret....

hvis du ikke har, eller har og har afinstalleret det, og stadigvæk får samme problem, vil jeg foreslå at skippe Rescue Disk... de ka' også kreeres på et senere tidspunkt når selve programmet er blevet installeret...

men hvis du har en tidligere version eller et andet antivirus program, vil jeg foreslå dig at gøre det Martin og Summer har foreslået...

men ellers så skip rescue disk... hvis det bliver ved med at drille på det punkt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 09:23

mikkel1 wrote:
> Jeg kan ikke installere Norton Antivirus på min Dell computer, den
> installeres kun ca. 70% og så stopper den.

Tillykke med det.

Har du _overvejet_ at a) ringe til Dell eller b) ringe til dem der har solgt
dig NAV?
--
Knud

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-09-02 12:19

Fungerer din computer ellers som den skal?
Den er både defragmenteret, scannet for diskfejl og i det hele taget tip-top?
Og du er sikker på, at din version af Norton Antivirus passer til din version af Windows?

Godkendelse af svar
Fra : mikkel1

Dato : 02-09-02 12:43

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-09-02 13:53

Hej Mikkel,

har du fået det til at funke og fået den til at installere Norton uden problemer nu?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-09-02 13:58

mikkel1, det var rart for både mig og andre at vide om mit svar har virket, eller du bare føler dig forpligtet til at give point. At få point er jo mest tilfredsstillende, hvis man har fortjent dem.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : mikkel1

Dato : 02-09-02 14:09

efter af have været inde og "ryde op" i Registreringsdatabasen kan jeg nu installere NA