/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
rat lås???
Fra : nick95162
Vist : 2046 gange
100 point
Dato : 13-02-05 11:28

hej. Jeg har en suzuki street magic...og...ham jeg købte den af havde knækket sin nøjle. Men han fik den så ud, men var så dum at smide den væk..(den eneste nøgle han havde). nå, men der blev skiftet tæningslås...men hvad gør jeg ved rat-låsen???? Alle forslag tages i mod med stor glæde.....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 11:38

På de papirer som hører til suzuki'en bør der stå koden til at få lavet en ny nøgle.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-05 12:11

Hvilken årgang er knallerten, og hvad er stelnummeret?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 19:14

Der var ikke nogle papire med...har tjekket om den var stjålet, men det er den ikke

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 19:20

ved ikke hvad årgang den er...´kan først få stelnummeret i morgen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-05 19:27

Sidder ratlåsen (Styrlåsen) ikke sammen med tændingslåsen, og aktiveres sammen med den, lige som på andre scootere?
Eller sidder den for sig selv?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 19:29

Rat-låsen sidder for sig selv, lige som på rmx`ere....Fra Nick...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-05 20:17

Ja, så skal den bores ud.
Den mest almindelige metode er at trække nitten ud der plejer at sidde på selve låsen (Nogen sidder ikke på den men på stellet) Så bores der i nittehullet eller i messingen udenom låsen, da selve låsen er hærdet, og vil kræve for mange bor.
Hvis man er heldig kan man hamre en gl. skruetrækker ind i låsen og vride meget kraftig.
Men nogen helt nem metode findes ikke, end at bore flere huller tæt rundt i messingen, som tilgengæld er nem at bore i.
Jeg har taget denne type ud af et par stykker, når nøglen er blevet væk:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=403138683&n=282540088&pn=282540090
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 20:25

så det der skal gøres er, at den gamle lås skal fjernes, og den nye sættes i. Låsen er jo ikke låst..Gør det nogen forskel???For jeg forstår ikke rigtig hvad det er der skal bores ud. Er der ikke en guide på nettet til det..Fra nick.... P.S. Mange tak for hjælpen....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-05 21:05

Nej jeg tvivler på der er nogen guide.
Nå, låsen er ikke låst, så må det blive noget nemmere. Så tror jeg der er en rørsplit der er slået ind i rørets side der skal ud, for at låsen kan trækkes ud.
Så jeg vil da lige foreslå, at køre forbi en knallertmekaniker, han tager jo ikke noget for at gå ud og se og fortælle dig hvordan du lettest trækker den ud, og han skal vel alligevel hjemskaffe dig en anden.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 21:20

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 13-02-05 21:22

Og..og..og...Så er der jo lige tank dækslet...har du nogen forslag til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg købe et nyt deksel....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-02-05 23:05

Du mener at det smarteste var at havde de samme nøgler til tank dækselet som til styrlåsen?
Hvis du er lidt heldig, så passer nøglen fra styrlåsen, ellers må du også havde knallertmekanikeren til at skaffe et tankdæksel hjem, så har du ikke mindre end 3 forskellige nøgler at holde styr på.
Gad vide om han kan se et nummer på styrlåsen (eller ved hjælp af stelnummeret) og så få en nøgle hjem der passer?
Eller måske kan en af disse passe:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=403271050&n=546336504#xy
Måske den?: http://www.thansen.dk/product.asp?c=403271050&n=546336504&pn=546339271

Du burde kunne se knallertens alder udfra denne side:
http://www.geocities.com/veteransjov/stelnummer.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nick95162

Dato : 06-03-05 10:56

så fik jeg låsen ud...og jeg satte en ny i fra thansen....det virkede fint, men den er så lidt at knække at man tror det er løgn....
der var næsten ingen modstand.....seriøst, så kunne et 8 årig barn knække den med lethed....der blev ikke engang givet ryk, bare drejet styret lige så stille..... ved du om alle låse er så lette at knække, for så hjælper det sku ingen ting....fra Nick....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 16:45

men den er så lidt at knække
Du mener nok, den er så let at knække.
Ja der er selvfølgelig forskel på størrelse og styrke i de forskellige knallerters styrlåse, men du kan nok ikke finde en bedre fra en anden der lige passer på din knallert, så du må affinde dig med din lås, og så sætte kabellås om stel/hjul.
VH Palle Hansen