/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kan man få tegninger fra kommunen?
Fra : ruder4
Vist : 4630 gange
100 point
Dato : 07-02-05 10:59

Hej.

Jeg ville lige høre, om der er nogen der ved, om man bare kan ringe til kommeunen og bede om en kopi af nogle tegninger på et hus, der ligger på en eller anden adresse??? Grunden til jeg spørger er, at vi har set et dejligt hus, men vi kan ikke finde ud af, hvilket husbygnings firma der har lavet det. Men hvis vi nu kunne på fat i planløsningen, så kunne vi måske selv tegne noget lignende eller få et husbygnings firma til det. Vi kunne selvfølgelig kontakte dem der bor i huset, men hvis man kunne få tegningerne gennem teknisk forvaltning, så slap vi jo for det.

Hilsen Ruder4

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-05 11:04

Hej Ruder4,

Du kan sagtens få udleveret tegninger over et hus. Du skal blot henvende dig på teknisk forvaltning i den pågældende kommune. Jeg har selv hentet tegninger over huse i både Rødovre og Københavns kommune. Det eneste du skal oplyse, når du kommer derhen (du skal møde personligt) er adressen på boligen du ønsker papirer på. Så kan du se hele "sagsmappen" over den pågældende bygning og du kan få kopier med hjem.

Mange venlige hilsner,

sprit

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 14:54

Vi har tidligere fået kopier af tegninger, godt nok på erhvervsejendomme, men de plejer at være hjælpsomme. Vi skulle dog have fuldmagt med fra ejeren(vistnok Give Kommune - kan ikke rigtig huske det).

Kommentar
Fra : bne

Dato : 07-02-05 16:11

Bare en kommentar : jeg håber da ikke at kommunerne udleverer tegninger til alle enhver - det vil da være som at give brugervejledninger til mulige tyveknægte.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 16:25

Slet ikke utænkeligt at det var årsagen til den der med fuldmagten. Iøvrigt giver en bygningstegning ikke nogen specielt hjælp til tyvene - ikke noget de ikke ved i forvejen. Såehhh....

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 07-02-05 16:51

Tak for svaret sprit73.

Og nej, det er nu ikke fordi vi skal ud og røve Håber vi kan få tegningerne af teknisk forvaltning, for ellers så skal vi jo alligevel til at have fat i ejerne.

Hilsen Ruder4.