/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til ms50
Fra : jeppenp
Vist : 374 gange
120 point
Dato : 01-02-05 09:23

jeg har et problem..

min ms50 har kørt godt den sidste halve år... men fik problemer med at starte til jul... jeg prøvede at se på den stilbar strålespids.. og da jeg skruede dyssen i igen, kunne den ikke komme helt i...

den var knækket i spidsen. jeg har fået en ny... og nu kommer problmet...

jeg kan gun dreje gas håmdtaget 75 %, så går den ud... den stilbar stråle spids er skruet helt i.. og der burde være lukket for benzin... men tændrøret bliver vådt... nogen der har en ide om hvad der e galt...

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 130 point
Dato : 01-02-05 09:45

Har du haft karburatoren skilt helt ad. Det lyder som om du mangler nålen i gasspjældet, eller et eller andet ikke er samlet rigtigt. Hænger din svømmer?

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 01-02-05 09:48

nålen sidder der... og mener at alt er samlet korekt.. hvorn hænger en svømmer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-05 09:55

Hvis svømmeren hænger, plejer benzinen at pisse ud af karburatoren (der er et lille overløb), men noget af det render også ind i maskinen. Du har sådan en lille sort dims på karburatoren, hvor du kan "tippe", dvs du trykker svømmeren ned så der kommer lidt ekstra benzin til. Går svørmmeren ikke op igen og lukker, oversvømmer du maskinen om man så må sige.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-05 09:56
Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 01-02-05 10:15

så hænger den ikke.. tipperen virker fint... og kommer op igen..
men fed side.. bare ikke min karborator...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-05 10:18

Ved det, det her er en maxi, men principperne er de samme.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-05 10:19

Nålen jeg spurgte til, har pos. nr 4

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 01-02-05 10:36

jeg ved den er der.... kan den være skæv ??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-02-05 10:39

Muligvis, men det burde ikke være det.

Et eller andet er ikke samlet korrekt!

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 01-02-05 10:41

min ide.. er at hullerne i dyssen muligvis er for storer.. for der kommer vist for megte benzin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-05 17:40

Hvis du har brækket den gl. spids, duer det ikke kun at skifte den spidse del, men du skal skifte hele strålespidsen som du købte, da sædet er slebet efter spidsen. Og så er det jo meningen at du skal stille på strålespidsen når du kører, hvis den ikke kan tage gassen, skal den jo lidt ud, men drejes uendelig lidt, indtil den kan tage fuld gas. Og hvis den så 4-takter ved bundgas, drejes lidt ind igen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jeppenp

Dato : 04-02-05 09:13

Tak for svaret 3773.

til andre.. blæs alt igemmen med trykluft... det har hjulpet hos mig