Spam-virus?
Fra : Seeman
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 28-01-05 09:45

Jeg har fået en slags virus på min computer, der gør at hver gang jeg starter internettet så går den ind på en bestemt startside jeg ikke kan ændre. Derudover så er der blevet oprettet uønskede links i foretrukne og en uønsket link-bar, som jeg heller ikke kan ændre. Hvis jeg gør kommer de igen når jeg starter internette på ny.

Hvad kan jeg gøre ved probelmet?
Findes der evt. et free-ware program som kan ordne problemet?

Kommentar
Fra : macau

Dato : 28-01-05 09:52

prøv www.arlet.dk så skulle dit problem være løst.

macau

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 10:08

hvis det er search2web baren du har og dermed de problemer den giver - så gå først ind på www.search2web.com - kig nederst på deres side og brug help under faqs - så fjerner du baren og de drillerier det medfører.
Scan derefter med ad-aware og spyblaster - så skulle du kunne få has på den for godt.
Vil du være helt sikker så brug www.aarlet.dk - eller www.spywarefri.dk - så kan du ikke blive mere sikker

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-01-05 10:08

Når din startside er ændret så kør en tur med denne her

http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe

Prøv også lige dette her

Blev din startside bemægtiget af en pornoside eller en anden side, helt uden dit samtykke? I mange tilfælde kan den fjernes på denne nemme måde:

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse eller side du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://w ....
Klik på OK og luk vinduet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-01-05 11:04

Det hedder mal-ware det du har fået, og det kan du læse om på Arlet.dk som andre har henvist dig til.

mvh dova

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-01-05 16:27

Du er blevet hijacket...

Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 28-01-05 21:01

Hej Arlet

Jeg har benyttet mig af dine links og installeret to programmer på min pc: avast anti-virus program og spybot. Avast fandt en del virus og lignende som jeg slettede, men den virus der forårsager problemet med startsiden og linksne har slået sig ned i diverse windows filer, som jeg ikke tør slette.
Hvad vil du råde mig til? Formatere mit drev med Windows og geninstallere det, eller kan jeg nøjes med at installere Internet Explorer på ny?

Ps: Rigtig fed side du har. Kan kun anbefale den.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-01-05 21:06

Hej seeman.

Først tak for roserne ang siden, det luner at nogle kan bruge det man har lavet..

Avast fjerner og lukker af for virus. Det der forudsager dine problemer med startsiden er ikke virus, men derimod en hijacker.

Hent den hijackthis lo, som jeg linkede til, så kan jeg se hvor din hijacker gemmer sig henne og fortælle dig hvordan du fjerner den, så du kan igen komme til at bestemme på din computer

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 28-01-05 21:14

Her er loggen. tak for hjælpen:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\NETGEAR\WG121 Configuration Utility\wlancfg8.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\smbdins.exe
C:\WINDOWS\System32\sethcd.exe
C:\WINDOWS\System32\tsmsetup.exe
C:\Documents and Settings\Asbjørn\Skrivebord\Hijack\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://clearsurfing.net/srch.php?qq=%s
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://ms-find.com/index.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {7EB32420-A699-497E-9F82-1A94BF4F7A55} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll
O3 - Toolbar: FreshBar - {06ABAA2D-34AB-4902-A326-409BD9B9A7A5} - C:\WINDOWS\System32\iesp1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7
O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://test.icountertop.com/a/masta.chm::/exe
O16 - DPF: {11212111-2121-1311-1141-115611111222} - ms-its:mhtml:file://d: oo.mht!http://69.50.166.214/counter/new/x.chm::/update.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{37AB5027-5F30-4B57-82C8-BE8212830F2A}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46DE5AB2-2E2C-4287-A0EB-7BC1D14820AD}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48DFE3EB-1D52-49E4-BC5E-C86FEC92FE16}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{9E9C5E43-2266-415C-95E1-ECFCA07580E6}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O18 - Filter: text/html - {CCECE12F-36D3-4A94-8BF6-45F2BD0A066B} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll
O18 - Filter: text/plain - {CCECE12F-36D3-4A94-8BF6-45F2BD0A066B} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: iPod-palvelu - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-01-05 21:16

Føj for den da..

Jeg går i gang med at tjekke den nu..

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 28-01-05 21:23

Nu skal du bare tage en ting af gangen, for det kræver en del for at få den ren igen. Print evt vejledningen ud..

Du skal hente Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe og trykke gem og lægge den på dit skrivebord. Du har noget snavs der når vi fjerner det måske ødelægger din netforbindelse. Hvis du mister internetforbindelsen når du fixer de ting jeg kommer med skal du kører det lspfix, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart og lav en ny logfil, som du smider herind.

Hent og kør CWSHredder herfra: http://www.arlet.dk/special.htm
genstart..

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,(Default) = http://clearsurfing.net/srch.php?qq=%s
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\System32\protect32.dll/sp.html (obfuscated)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://ms-find.com/index.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,SearchURL = http://nonstopsearch.com/?a=2
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>

O2 - BHO: (no name) - {7EB32420-A699-497E-9F82-1A94BF4F7A55} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll

O3 - Toolbar: FreshBar - {06ABAA2D-34AB-4902-A326-409BD9B9A7A5} - C:\WINDOWS\System32\iesp1.dll

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll

O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7

O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://c:\nosuch.mht!http://test.icountertop.com/a/masta.chm: :/exe
O16 - DPF: {11212111-2121-1311-1141-115611111222} - ms-its:mhtml:file://d: oo.mht!http://69.50.166.214/counter/new/x.chm::/update.exe

O18 - Filter: text/html - {CCECE12F-36D3-4A94-8BF6-45F2BD0A066B} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll
O18 - Filter: text/plain - {CCECE12F-36D3-4A94-8BF6-45F2BD0A066B} - C:\WINDOWS\System32\protect32.dll

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\System32\smbdins.exe
C:\WINDOWS\System32\sethcd.exe
C:\WINDOWS\System32\tsmsetup.exe

------------------------------------------------

Hent og kør ad-aware herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
scan hele computeren og slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 01-02-05 15:47

Hej igen Arlet

Jeg har fulgt sin anvisning præcist. Men da jeg skulle scanne min computer gik det lidt skævt: ad-ware frøs fast, og var ikke færdig, selv efter 6 timer. Den fandt til gengæld ca. 60 viruses! Mit internet er blevet forbedret, da jeg nu selv kan bestemme min startside, men der er stadig mange uønskede links under foretrukne. Overvejer at formatere min harddisk, da det burde sætte en stopper på alle problemerne.

Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\NETGEAR\WG121 Configuration Utility\wlancfg8.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\smbdins.exe
C:\WINDOWS\System32\sethcd.exe
C:\WINDOWS\System32\tsmsetup.exe
C:\Documents and Settings\Asbjørn\Skrivebord\Hijack\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
R3 - URLSearchHook: (no name) - {8BCE7634-84EB-31B5-F665-9DB213C0426F} - driver32.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InpriseMon] ERTYDF.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WareOut] "C:\Programmer\WareOut\WareOut.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NukeSpan] prcmon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{37AB5027-5F30-4B57-82C8-BE8212830F2A}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46DE5AB2-2E2C-4287-A0EB-7BC1D14820AD}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48DFE3EB-1D52-49E4-BC5E-C86FEC92FE16}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: iPod-palvelu - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Håber du vil se på det

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 01-02-05 17:55

Fix i hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [InpriseMon] ERTYDF.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WareOut] "C:\Programmer\WareOut\WareOut.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NukeSpan] prcmon.exe

genstart og ny log

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 01-02-05 22:04

Den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\NETGEAR\WG121 Configuration Utility\wlancfg8.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Documents and Settings\Asbjørn\Skrivebord\Hijack\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
R3 - URLSearchHook: (no name) - {8BCE7634-84EB-31B5-F665-9DB213C0426F} - driver32.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{37AB5027-5F30-4B57-82C8-BE8212830F2A}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46DE5AB2-2E2C-4287-A0EB-7BC1D14820AD}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48DFE3EB-1D52-49E4-BC5E-C86FEC92FE16}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: iPod-palvelu - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-02-05 16:13

Start op i fejlsikret og fix disse i hijackthis:
R3 - URLSearchHook: (no name) - {8BCE7634-84EB-31B5-F665-9DB213C0426F} - driver32.dll (file missing)

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll

O15 - Trusted Zone: http://*.63.219.181.7

genstart og ny log

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 02-02-05 16:56

Hej

Hijackthis kunne ikke slette "O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll" filerne.

Jeg kan se at en af linkne i sidste log var til bg-netbank. Er det muligt for en virus at hacke sig ind på min netbank? (Har lige slette min e-safe key)

Når jeg kører "Spybot- Search and destroy" stopper den pga. en fejl, når den scanner for noget kaldet "Z-demon". Kunne den foresage problemerne?

Her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
C:\WINDOWS\System32\fast.exe
C:\WINDOWS\System32\Fast.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\Programmer\NETGEAR\WG121 Configuration Utility\wlancfg8.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Documents and Settings\Asbjørn\Skrivebord\Hijack\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jp.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = ;localhost;<local>
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\System32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FastUser] C:\WINDOWS\System32\fast.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\Browser Mouse\Browser Mouse\1.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\fltmgr.dll
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{37AB5027-5F30-4B57-82C8-BE8212830F2A}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{46DE5AB2-2E2C-4287-A0EB-7BC1D14820AD}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48DFE3EB-1D52-49E4-BC5E-C86FEC92FE16}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{071BE5CC-4D3D-43CF-9641-0AD467C02CC2}: NameServer = 69.50.176.156,195.225.176.31
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: iPod-palvelu - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-02-05 17:15

genstart og start op i fejlsikret og find og slet denne fil:

c:\windows\system32\fltmgr.dll

genstart og ny log

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 02-02-05 17:27

Jeg kan af en eller anden grund stadig ikke slette filen, selvom den ikke er skrivebeskyttet ikke er slået til...

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-02-05 17:42

Find filen nedeunder med dette program og filen bliver helt sikkert slettet, evt efter genstart:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 04-02-05 10:10

Min computer var ikke helt sig selv efter at jeg slettede filen, så nu har jeg formateret min harddisk og geninstalleret Windows. Nu burde virusen også gerne være væk..

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-05 12:56

Ja, det positive ved en formatering er at kan er total virus fri..

Men husk at få opdateret på windows update, for ellers banker der hurtigt virus på din dør..

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 09-02-05 11:16

Tak for svaret arlet.