/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Er originale linser (ekstra)prisen værd?
Fra : Spelling
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 25-08-02 21:47

Efter mange gode svar (tak for det!) på mit spørgsmål om digital eller spejlrefleks har jeg næsten besluttet mig for at købe et Nikon F80 og skal vælge mellem Nikons 28-80 mm. eller Sigma 28-200 mm. Den kraftige tele er dejlig til mange ting og tilsyneladende næsten ligeså lysstærk som den originale linse, så den er fristende, - men her kommer så tvivlen og spørgsmålet: Er der nogen der har praktiske erfaringer med to linser som disse?? Er den originale 28-80 mm. mere skarptegnende end Sigma'en?? Er der med andre ord gode grunde til at vælge original-linse fremfor Sigma-linsen??

Venlig hilsen
Spelling

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-08-02 20:52

"Spelling" <Spelling.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:snaa9.16415$ww6.2086827@news010.worldonline.dk...
> Efter mange gode svar (tak for det!) på mit spørgsmål om digital eller
> spejlrefleks har jeg næsten besluttet mig for at købe et Nikon F80 og
> skal vælge mellem Nikons 28-80 mm. eller Sigma 28-200 mm. Den kraftige
> tele er dejlig til mange ting og tilsyneladende næsten ligeså lysstærk
> som den originale linse, så den er fristende, - men her kommer så
> tvivlen og spørgsmålet: Er der nogen der har praktiske erfaringer med to
> linser som disse?? Er den originale 28-80 mm. mere skarptegnende end
> Sigma'en?? Er der med andre ord gode grunde til at vælge original-linse
> fremfor Sigma-linsen??
>
> Venlig hilsen
> Spelling

> Jeg har prøvet dem begge da jeg havde spejlreflex. Sigma 28-200 er klart
bedre end Nikon 28-80. Endnu bedre er er (Sigma 28-70- 2,8) Den er langt
billigere
end tilsvarende i Nikon.
M.v.h.
Ernst A

Accepteret svar
Fra : pipper35

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-02 08:55

hejsa spelling

der er forskeld på de linser men det kan du kun se når du har brugt dem så hvis jeg var dig ville jeg høre forhandleren om du ikke kunne få lov til at låne begge linser i en uge for at se forskelden og tag så den du best kan lide
held og lykke med valget

knus pipper35