/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside basics
Fra : RuneBadune
Vist : 327 gange
100 point
Dato : 24-01-05 11:59

Jeg har fået et firma til at lave min hjemmeside som de har uploadet til mit domæne... Jeg vil gerne selv stå for fremtidige uploads.

Hvordan får jeg adgang til hjemmesiden så jeg kan redigere den i dreamweaver? Jeg har vel brug for at ftp program, hvor finder jeg sådan et?

Håber at få hjælp, det er en helt ny verden....

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-01-05 12:08

Firmaet har nok lavet "Adgangskode" og "Kodeord" .. i første omgang skal du have disse udleveret .. så kan du også se hvilke administrative muligheder der findes i "administrations modulet"
/PG

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-01-05 12:11

Ellers er WS_FTP LE et udmærket freeware. Det kan du hente på http://www.tucows.com

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-05 18:01

Et af de bedste FTP programmer er dette http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/ som er freeware.
Hvis du bruger dreamweaver til at redigere dine sider med så skal du bare downloade dit site og redigere og oploade igen.
Det er altid en god ide at have en kopi liggende af sit site på sin computer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-01-05 22:15

Har du selv oprettet dit domæne, så bør du også have adgangskode og password liggende, men hvis det er det firma der har gjort det, så kan det godt være at de holder lidt krampagtigt på koderne, for så er det som om du vil tage maden ud af munden på dem.

Hvis du bruger IE 5,5 eller 6,0 eller evt. højere, så har du også heri et FTP funktion, der virker udemærket, hvor man så kan trække filer fra stifinderen over i FTP funktionen på IE og omvendt når du vil have et kopi af det der ligger ude på dit domæne.

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 27-01-05 17:13

Tak for svaret bentjuul.