/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bedre beskyttelse af hjemmesider?
Fra : maya123
Vist : 390 gange
200 point
Dato : 21-01-05 08:28

Hejsa
Ja, jeg ved ikke om jeg kan få bedre beskyttelse, end den jeg har nu. Jeg har HP på webbyen og det har jeg haft i flere år, er godt tilfreds.
Den seneste tid er der dog én person, som jeg ved har taget nogle hele sider og sendt dem videre. Godt nok til få personer, men alligevel. Han respektere ikke copy-ophavsret, ingen højreklik, ingen markering osv. Jeg har p.t:
Disse to:
Ingen markering af tekst og billeder:

<SCRIPT language=JavaScript1.2>
//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function ("return false")
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</SCRIPT>

Og tilhører mig:

<script language="javascript">
function click()
{
if (event.button==2)
{
alert('Tilhører mig')
}
document.onmousedown=click
</script>

</head>

Så læste jeg dette:
Værd at vide:
Nogle koder virker kun i Internet Explorer. I nogle andre browsere kan man
godt højreklikke, selvom man har lagt en kode ind, der forhindrer, at man kan
højreklikke i Internet Explorer.

Det har undret mig, hvordan han kan kopiere noget og kan jeg gøre mere?
Det er ikke alle koder webbyen vil tage, men html er ok.
Mange hilsner fra Maya

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 21-01-05 08:59

Du kan jo afbryde højreklik alt det du vil. Hvis vedkommende går i vis>kilde får han alligevel din kode at se, og kan også kopiere den.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 09:03

Man kan i IE gå op i menuen Vis->Kilde og se al HTML'en. Sværere er det ikke.
Hvis du åbner siden i et nyt vindue, og fjerner menuen fra vinduet er det lidt sværere for vedkommende, men det kan også sagetns omgås hvis man ved hvordan.

Hvis du ved hvor din side bliver vist på internettet så kan du skrive til dem der ejer stedet og true med bål og brand mht copyright..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-01-05 09:40

Hejsa
du kan bruge kryptering
se her http://www.antssoft.com/htmlprotector/index.htm

husk at tage backup af din hj.side før du bruger dette program

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 10:00

dk: Den beskyttelse kan også brydes hvis man tager sig tid til det. Har lige selv gjort det på et af deres reference websites. Men det tager da helt sikkert længere tid end et ubeskyttet website.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-05 10:28

Har du prøvet et af disse scripts, hvoraf et virker i alle browsere, selv Mac ?

http://www.kandu.dk/dk/spg/43902

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-05 10:35

Ps. Det meste kildekode kan hentes fra browserens Vis->Kilde.. menu. For at ungå dette kan man lave siderne som vinduer der åbnes i browseren af javascript UDEN menuer, adresselinie osv...

Alternativt kan man lave hele sitet i fuldskærm, men det er stadig ikke 100%. Her er et site jeg forsøgsvis har lavet i fuldskærm, men jeg har altså ikke gjort det store nummer ud af kodebeskyttelse. Blot lidt copyright beskeder hist og pist.

http://www.birgitteschultz.frac.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 10:49

Det fungerer da meget godt med fuld skærm IE's F11 virker ikke på den. Men det er lidt brugervæmligt.

Du kan ikke beskytte HTML 100% på nogen som helst måde. Det er simpelthen ikke muligt. Du kan beskytte dem ved at lave dem i Flash, men det er noget helt andet. (en tanke - kunne man ikke få Flash til at vise HTML sider med actionscript? så er de da beskyttet!)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-05 23:15

Man kan gøre det besværligt, især for dem der ikke er helt inde i kodernes brug.
Mit forslag som et supplement til de muligheder der er: Gør siden i det ekstra vindue selvlukkende, når man klikker uden for det, så forsvinder det igen, til stor irritation for snylteren!
Kode
Skriv dette i body linien

<BODY Bgcolor="#CCFFCC" onblur="window.close()">

Kommentar
Fra : mayas

Dato : 22-01-05 04:17

Kære Kære Allesammen
Dette er maya123, jeg takker for alle svarerne og er for første gang, blevet "lukket ude" af kandu. Ja, det er jo en fejl.
I går da jeg stillede spørgsmålet, var jeg bagefter inde og rette min mail, da jeg har fået ny.
Der gik et eller andet galt, efter jeg havde trykket "gem" og nu kan jeg slet ikke komme ind. Jeg har prøvet 3 gange at skrive til service@kandu.dk men de svarer mig ikke, jeg har prøvet at trykke på den knap, hvor der står at de kan sende mig mit kodeord osv. heller ikke det hjælper. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre?
Jeg takker for alle svarerne, men kan desværre ikke lukke spørgsmålet, det er jeg ret frustreret over og ked af.
Jeg har lige sendt en mail til kandu igen, her til morgen...............Aner ikke hvad jeg skal stille op nu.
MVH Maya123

Kommentar
Fra : mayas

Dato : 22-01-05 04:27

P.S. Det er ellers nogle fremragende ideer, I alle er kommet med og jeg må prøve mig lidt frem. Jeg håber at jeg kan vende tilbage til kandu.dk og give point.
Snøft snøft og kærlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : mayas

Dato : 22-01-05 12:32

Kan stadig ikke få kontakt til kandu.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-05 20:12

Rolig nu maya123

Vi venter...

[hør] Så imens fortæller jeg lige severino, det er dårlig stil at skrive :

Bgcolor="#CCFFCC" i <body> markøren,

..når det retteligt hedder style="background-color:#CCFFCC;" i HTML 4.01 jf. CSS1 specifikationen, da Bgcolor atributten er deprecated i strict.dtd

1.) http://www.w3schools.com/tags/tag_body.asp
2.) http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp#background

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-05 20:39

Ja ja MOLO!
Du har sikkert ret, men den linie jeg lagde ind, har jeg snuppet fra en af mine sider i arkivet og sat på her. Det virker, men om det overholder alle regler, er jeg ikke helt klar over.
Jeg bruger selv funktionen i et stamtræs hjemmeside, hvor der er tilhørende billeder til den enkelte person. Men for at den besøgende ikke pludselig skal have et hav af vinduer åbne, så lukker de automatisk, når der klikkes i den egentlige side.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-01-05 20:45

Til MAYAS
Alle di tips du får og vil eksperimenter med, kan du kopiere over i en TXT fil. Hertil kan du skrive nogle kommentarer omkring det. Gemme det i en mappe, så du altid kan hive det frem igen til senere afbenyttelse.
TXT fylder ikke ret meget, og kan let kopieres over i en HTML editor.

Med hensyn til at du ikke kan lukke tråden, så er det et KANDU problem, at der er så mange løse ender i trådene, så du gør blot dette, at du opretter en ny tråd og stiler den personligt til den der skal have pointene, så må KANDU så slås med de IKKE lukkede sider.

SÅ KAN DE LÆRE DET, KAN DE!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-05 09:35

severino -> Det var også bare lidt venskabligt drilleri, nu mens maya123 er 'væk'

maya123 -> Hvis du overvejer på et tidspunkt at give mig point for noget i denne tråd og ikke får mulighed for det ?
Tjaeh... så glem det ! Jeg er bare glad, hvis jeg kan være dig behjælpelig

Der er også den mulighed som også flash giver. Nemlig at programmere hele sitet som en Applet i Java. Så er alt hvad du behøver at indsætte denne Applet i HTML koden på en ellers tom side. Det er dog nok et lige volsomt stort arbejde for så lidt, med mindre : You are born to code in Java

..og ellers er der mulighederne :

1.) http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noright3.htm
2.) http://www.freedownloadscenter.com/Web_Authoring/Scripting_Tools/No_Right_Click.html

</AMAR>

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 01-02-05 16:48

Tak for svaret molokyle.
Det bliver den du gav i anden tråd......
Ja jeg kom sgu ind igen, takket være Rasmus på kandu.
Han er en guttermand og nu kan jeg lukke................
Tak TAk til alle i denne tråd, hav en fortsat god dag..........
Venlige tanker fra Maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-02-05 16:57

Jeg lægger lidt til severino også, jeg har altid efterspurgt opdeling af point til gode svar, det er ikke altid man får det som man vil have det.

MIT store problem med at logge ind skyldes jubiis nye mailsystem, deres indgangsspamkiller er sat for højt, eller noget, så jeg fik ingen mail herfra, eller mange andre store website.

MVH Maya123