Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med kommunen og høre hvad de mener, at det normalt tager at få en sådan bevilling igennem.
Får du en sludder for en sladder, vil jeg nok snakke med en af invalideorganisationerne, da de som regel har en sagsbehandler siddende som kan hjælpe en med, at ens sag behandles korrekt og ikke forsinkes (at sagen ikke trækkes i langdrag).
Jeg mener samtidig at den nye servicelov sætter en grænse for hvor lang tid din kommune må være om en sådan behandling, men har desværre ikke kunne finde noget om dette. Men spørg din kommune dette skal de oplyse når du henvender dig som borger...
Giver ovenstående ikke nogen mening kan man altid henvende sig i dette tilfælde til ministeriet , socialministeriet og spørge rent konkret om hvor lang sagsbehandlingstid en sådan sag bør tage og hvis den ikke er løst indenfor dette tidsrum, hvad gør man så ? hvor henvender man sig ? er der specielle ting man skal tage hensyn til når og hvis man vil klage ??
Bruger du ovenstående metode vil du helt sikkert få et svar, men gør dig selv den tjeneste at du skriver ALT ned.
Hvem har du snakket med hvornår (person, virksomhed, tid, dato) ?
Hvad har du snakket med vedkommende om ?
Hvad aftalte i ?
Hvis de skal have bilag, så send ALTING anbefalet og med postvæsenet om at de skal kvittere for modtagelsen, så kan kommunen, eller hvem det er der behandler sagen ikke påstå at de ikke har modtaget papierne, som de desværre nogle har tendens til.
Hold samtidig jævnlig kontakt til den sagsbehandler som sidder med sagen ( hver 10 dag) ved at ringe til dem for at se hvor langt sagen er henne... Det kan de nogle gange ikke lide og så ryger sagen måske hurtigere igennem systemet, men brug denne metode varsomt, for det kan også have den modsatte effekt..
Kommer du ingen steder med ovenstående er sidste udvej at kontakt de offentlige medier....
Håber du kan bruge mit KORTE indlæg ??