/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
start/stop problem audi 80 1.8 aut 1983
Fra : kibs
Vist : 1396 gange
100 point
Dato : 21-08-02 13:15

Jeg har en dejlig audi 80 1.8 aut fra 1983. mit problem er at når motoren startes så er motor-gangen meget ujævn, dvs motoren starten med det samme, men efter 5 - 10 sek. bliver motor-gangen "humpende" især når det er koldt så går den istå.
fejlen forsvinder efter ca 2 km kørsel. ved standsning af motoren sker det at den lige
humper derudaf i et par sek. Jeg har en formodning om at fejlen skal findes ved automatchokeren eller en stelforbindelse. hele bilen har kun kørt 80.000 km så der skulle
gerne være mange km. tilbage

 
 
Kommentar
Fra : azazazAZAZ999


Dato : 21-08-02 16:50

Hej kpm10
Efter det du fortæller, kan du glemme alt om din aut.choker. Da den gerne skulle være deaktiveret når du standser motoren. Derimod skal du se efter om motoren får nok brændstof. Hvornår har du sidst tjekket dit benzinfilter? Har du haft sprit i tanken for nylig? Vand i tanken kommer af såvel hæftig regn, som ved kondens i meget varmt vejr. Er nævnte ting i orden, og motoren ellers går godt når den er varm, så tror jeg du skal have justeret og renset din kaburator, da tændingen så er i orden
Hilsen og good luck! Az....

Kommentar
Fra : kibs


Dato : 24-08-02 10:59

brændstoftilførsel er ok, tænding er ok, det er nyt luftfilter samt benzinfilter

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999


Dato : 24-08-02 20:49

Hej kibs
Ja det udelukker jo en del muligheder for fejl. Hvordan ligger dit kørselsmønster? Jeg mener forholdet mellem korte og lange ture. Mange korte ture, kan danne slagger i cylindrene, uden at det indvirker på en varm motor. Hvor lidt slagge på tændrørene kan betyde, at tændingsafstanden, som skal være 0,8 mm. Kan gøre en kold motor i stand til at opføre sig lidt aparte. Dette kan du fjerne, hvis du blander ½ l. Kaburator-
sprit med 1 dl. Red-X, og hælder det i ca. 20- 25 l benzin. Derefter kører en lang tur på ikke under 100 km. En kur jeg gav min gamle Mazda mindst 2 gange om året. Den blev ung igen hver gang, og nåede at køre 482000 km. på 15½ år før den p.g.a. rust
måtte til skrot.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : kibs


Dato : 10-09-02 17:55

jeg har nu selv løst problemet
der sidder en thermostat (der er enda flere ) på siden af karburatoren som er
styret af kølevand, denne var ikke mere funktionsdygtig, og er blevet udskiftet
så nu kører bilen igen som en ny vogn.
tak for de ellers fornuftige forslag
mvh
kibs

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-02 18:09

Altid rart når problemer bare bliver løst. Go tur... Hilsen Az

Godkendelse af svar
Fra : kibs


Dato : 30-09-02 11:31

Tak for svaret azazazAZAZ999.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408930
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste