/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
naboens kattelort
Fra : shansen70
Vist : 2628 gange
20 point
Dato : 11-01-05 22:40

Hvordan kan man undgå at naboens katte har til vane at skide i min indkørsel og bede hver dag.
Nu har det stået på i en måned og det bliver kun værre og værre - ligeledes lugten.
De benytter de samme sten og bede hver dag - så det er lidt af et problem.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 30 point
Dato : 11-01-05 22:43
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 22:44

Her kan du læse lidt om hvordan man kan håndtere både det gode naboskab og kattene.
http://www.kattens-vaern.dk/media/documents/naboskab.pdf

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-01-05 22:49

Brug det som rosengødning
Det er da noget griseri, Jeg tænker mest på indvodsorm, om de kan smitte børnene.
Der findes et eller andet som kan sprøjtes på de steder, noget kattene afskyer og holder sig væk. Jeg tror næsten det heddet "Kat væk". Fås sikkert hos materialisten. Det føles også forkert at skulle sprøjte sin egen grund for at holde bæsterne væk. Det er også svært at snakke om den slags mellem naboer, eller det er jo tit

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-05 22:53

Katten er jo et dyr og kender ikke til nabo skæl.!!!

Den med indvoldsorm er vel egentlig noget der mest tilkommer ræve. Jeg ville ikke være så bekymret mht. katte.

Der er mange gode råd med træflis, løs jord, hård jord osv. men hvem ved hvad katten kan lide og ikke lide.!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 23:05

kattelort - hmm - det lugter nu ikke så længe - og de tisser nu heller ikke op ad sten
Fare for indvoldsorm osv - næppe - men tal med naboen.
Vi er selv katteejere - og har ganske enkelt sagt til den eneste kattefjende ( hun er allergisk og kan ikke tåle katte - så ikke så fjendsk endda) - at hun skal jage den væk med klap i hænderne og koldt vand - og det hjalp. (indrømmer at det var meget sjældent min kat kom derind - hun er for sky )
Hvis du er bange for at nabokatten ikke er rask - så tal med naboen om at du vil vide det - de fleste er ikke bange for at sige til ang vaccination - ormekure - osv osv osv

Godkendelse af svar
Fra : shansen70

Dato : 11-01-05 23:14

Tak for svaret taliskoko.
jeg vil prøve dette.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 11-01-05 23:17

hej
selvfølgelig kan man sprøjte med "gå væk kat" på de pågældende steder - men så finder de jo bare nogle nye steder at aflevere deres efterladenskaber. Og du kan jo ikke oversprøjte hele haven. Plus som man siger: "katten er sin egen" - prøv at få det bedste ud af det - jeg har selv 2 katte + de som kommer i haven af sig selv og, det siger jeg dig, de SKIDER meget i nogle bestemte bede - men jeg kultiverer det og håber det er god gødning. Ret meget andet tror jeg ikke du kan gøre.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-05 23:54

Jeg ved ikke om det virker, men som jeg skriver det er lidt svært at fortælle katten den ikke må kommer ind på din grund og besørge. Måske naboen skulle overveje en katteløbegård, såfremt pladsen er til det. Også for kattens sikkerhed.!

Men det er jo lidt ekstremt at bede om dette.!!

Kommentar
Fra : shansen70

Dato : 11-01-05 23:54

jo tak men nu er det ikke så nemt at "gøde" sine sten. I bedene er der ikke lagt træflis men granitsten, så det er rimelig ufedt. Ikke fordi at jeg har noget imod dyr overhovedet - de ved jo ikke bedre. skal man så skal man. men behøver det lige at være i mine bede. Naboen har 6 katte, så jeg har 3-4 nye flotte klatter hver dag.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-01-05 23:56

6 katte...??? Der skal en løbegård til.!!!!!!! Slut. Det kan man ikke byde sine omgivelser.!

Kommentar
Fra : shansen70

Dato : 12-01-05 00:01

næh egentligt ikke, men de har haft kattene i flere år og det er først nu at det er blevet et problem. så det kan da være at de godt kan lide at benytte de nyanlagte sten i bedene og indkørslen. Så det var derfor at jeg tænkte at man kunne "sprøjte" med et aller andet i et stykke tid, for at få dem til at benytte et andet toilet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-05 00:03

faktisk kan du over en periode sprøjte ganske alm eddike på stenene - det tager hverken katte eller sten jo skade af - og katter afskyr eddikelugten -

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-01-05 00:04

Du kunne, hvis du snakker med naboen med alle kattene, låne en kattebakke af dem og stille der hvor kattene "gør mest".! Du skal så måske rense den, men så er din fliser måske pænere.!
Kombiner kattebakken med sprayen... Det er måske ikke dumt.!

Kommentar
Fra : shansen70

Dato : 12-01-05 00:07

god ide. Jeg er jo heller ikke ude efter at skade kattene. så hvis det kan få dem til at flytte sig er det perfekt - og så er det jo en billig løsning på problemet.

Kommentar
Fra : shansen70

Dato : 12-01-05 00:12

jeg takker foreløbig for indsatsen - vender tilbage om det har været et godt resultat. Forsat god aften/nat.