/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
tedd !!!!!!!!! ....... og andre ;-)
Fra : miritdk
Vist : 446 gange
42 point
Dato : 10-01-05 12:01

http://www.kandu.dk/dk/spg/57946

Fatter heller ikke en disse og er blevet nysgerrig - hvordan hænger det nu sammen ?????????????

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 52 point
Dato : 10-01-05 12:28

Det er ikke en eller anden cookie, som spørgeren i det spg. foreslår, men en funktion der er indbygget i Windows, og sikkert et levn (bug) fra da harddiske var mindre, men det der sker er at cachelagret TemporaryInternetFiles er ved, at fylde meget og derfor laver den formatet om til bitmap, der kører i meget, meget lavere opløsning.
Der findes andre situationer hvor det samme sker og så længe løsningen er så enkel er det da nemt og bortset fra det så bør man af sikkerheds grunde slette TemporaryInternetFiles jævnligt fordi meget af det snavs der smutter med ind er lagret der.
Man kunne gøre sådan: Åbn InternetExplorer - Funktioner - Internetindstillinger Avanceret - 12. linie fra neden, Slet Temporary InternetFiles når webbrowseren lukkes- marker den. Så er du bedre sikret og problemet med at gemme billeder er løst.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 12:32

Hello miritdk.
Du har da ret - det er underligt!
Men jeg vover pelsen og spørger tedd:
Når du sletter filerne i Internetindstillinger, sætter du så flueben ved:
"Slet alt offlineindhol"??
mvh
Joan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 12:45

Nu hedder jeg godt nok ikke Tedd, men du behøver ikke at markere, Slet alt offlineindhold.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 12:49

Undskyld til BjarneD, jeg havde ikke set dit indlæg.

Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 12:52

Åh nej BjarneD, men jeg svarede sådan set Tedd, på den anden tråd, det var bare dumt.
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 13:05

Hello og undskyld miritdk.
Jeg laver da total forvirring i dette spørgsmål. - Forklaring:
Jeg gik ind på tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/57946 og svarede dér, i stedet for her.
Nu viser jeg mig ikke mere på denne tråd - promis!

Men jeg har fulgt BjarneD's råd, for jeg havde samme problem med at gemme billeder.
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 14:34

synes stadig det er underligt og har aldrig været opmærksom på det - har vist heller ikke i mange år oplevet det

BjarneD hvad hedder så den funktion der gør at billedformaterne forandres ??????????????????????

ps... sletning af temperary internetfiler - cookies osv osv er ikke ukendt for mig - tror faktisk jeg sletter mere end normalt - bare sådan lige til oplysning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 14:40

Citat
BjarneD hvad hedder så den funktion der gør at billedformaterne forandres ??????????????????????

Det hedder at convertere.

Hilsen en af de "andre"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 14:42

emesen ((((((((((((( spark )))))))))))))))))))) - ja ok har formuleret det helt ud i skoven - men håber nogen ved hvad jeg mener -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 14:43

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 14:44

Mirit, hvorfor tror du at noget er mystisk fordi du ikke kender det?
Man kunne i den anledning sige: Mystikken øges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 14:45

forsøger da bare at hjælpe joanjoergensen med at holde forvirringen komplet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 14:46

Nå er det sådan det kaldes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 14:49

okok holder fast i mystikken - - øv ville spørge om noget men når i driller så tuder jeg bare og bliver ked af det - vræææææææææl

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 14:53

Hvis du tuder over dette kan det kun være fordi din tillid til din egen IT viden er ved at vende så du nu bliver mere sikker omkring hvad du ikke ved.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 14:53

Undskyld - men jeg kommenterede bare så godt jeg kunne.

spørg bare - jeg tier stille.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 14:55

haha der er for hulen da meget jeg ikke ved - ellers var jeg vel aldrig landet på kandu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:01

Mirit = Oraklet fra >>Delfi<<

Sorry! Couldn't help it!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:05

ØV BjarneD .............................. og selvfølgelig kunne du help it

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:09

Nope...for jeg er jo en grimmer ka'l!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:12

JA !!!!!!!!!!! - træk så hornene til dig !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:13

typisk for visse mandspersoner at de mopper i stedet for at komme med en forklaring

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:17

Mirit, som teknikker kan jeg ikke forklare hvilke programmeringsmæssige dele der er årsag til problemet og om der er tale om noget tilsigtet eller en BUG, men jeg kan forklare hvordan problemet løses eller omgås.

Jeg er jo bare en mand!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:21

hmmm - filans også - troede jo at du var et geni BjarneD ;.)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:24

Nøh, dem er der vist lidt for mange af på Kandu for du har vel hørt om googlegenier.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 15:32

nope Bjarne D - slet ikke

hvad betyder forresten google ?????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 15:37

BjarneD er den næstklogeste her på Kandu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:43

Skulle det betyde noget?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 15:43

Yes master!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 15:53

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 15:53

Hi miritdk.
Jeg lovede at holde mig fra din tråd men må lige kommentere denne:

"forsøger da bare at hjælpe joanjoergensen med at holde forvirringen komple"

Det er såmænd ikke så svært. Mvh joanjoergensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 16:00

Vi er alle den næstklogeste her på Kandu.
...........den klogeste kender jeg ikke
Øh - jeg lovede vist at tie stille.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 16:05

Så gør vi det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 16:43

Jep!! Fejlen ligger i at når midlertidige internetfiler blir fyldt op (man kan jo selv sætte cache størrelsen på denne/de mapper) så begynder IE at erstatte de filer der ligger i cachen med nye!! Det er den ikke helt god til at styre åbenbart, og så opstår buggen !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 16:59

Fint Tedd, håber ikke, at det gjorde noget at vi holdt "stolen varm".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 17:05

Næh mirit skriver jo osse Og Andre i sit spørgsmål, Bjarne Men for at ingen skal være i tvivl så kommer den helt rigtige forklaring her!
http://blogs.msdn.com/jeffdav/archive/2003/12/08/53607.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 17:13

tedd - sådan så fatter jeg da noget af det *LOL*

joan..... pladder - men vi blev da lige oplyst lidt

ps... underligt nok ingen der har villet svare på underspørgsmålet om hvad google betyder

emesen og BjarneD ... stolen varm ??? Synes den blev lidt glødende = AWS !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 17:41

Varme piger = varme stole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 17:42

Jeg ved ikke af hvad google betyder bortset fra, at det er blevet jargon for at bruge søgemaskinen ved samme navn så nu kan vi jo se om en af de andre næstklogeste ved mere

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-05 17:44

Har Keld osse lånt dine trusser, Mirit??

Google betyder mig bekendt ikke noget!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-05 17:50

Google stammer fra tegneserien "Flintstone" - det er vist Flisbeth som siger sådan.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 17:57

Goggle (jeg véd godt det er stavet anderledes)
men altså goggle betyder: rullende øjne, (goggle-eyed). Så mon ikke de skøre amerikanere har hugget det derfra og så bare lavet det lidt om.
Eller også hedder "opfindere" Google?!

Når jeg søger på Google, får jeg sådan en rullende fornemmelse i øjnene hm.....
men det er nok bare mig - øhhhh. UNDSKYLD!
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 17:58

hmmm tedd - husker jeg ikke lige - men skulle da ikke lige undre mig - gad vide hvordan han så ville h have det med g-streng *LOL*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 18:00

joan - bliv endelig i tråden hahahahahahahahaha

tedd - helt blå i hovedet kan keldd da ikke være blevet mig bekendt -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 18:16

bortset fra det så tror jeg - og troede jeg at googles var briller/ måske monokler eller lign - så nu søger jeg igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 18:17

Googles er briller med en lille videoskærm til hvert øje - dem vi har set fra virtual reality og enkelte videospil.
Hvis der sidder 2 kameraer i modellen med ca. samme afstand som mellem øjnene, og hvert kamera sender til hver sin skærm i brillerne, vil man få et 3d billede - altså med dybde, ligesom når man ser direkte med øjnene.
citat slut - men tror stadig det har en ældre version

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 18:19

haha - søg engang på googles - der er filene da mange versioner af hvad der hedder googles

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 18:24

goggles (bemærks stavemåde) = beskyttelsesbriller/motorbriller

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 18:36

BjarneD - den fandt jeg også i ordbogen - lol- og - tjah - googlegenier halleluja

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 19:03

Jeg kiggede i Gyldendals den røde, som er fast inventar på min puter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 19:06

LOL@BjarneD

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 19:08

Men er det ikke lidt synd??????????????

Yahoo har droppet Google!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 19:18

Det er ikke løs tale, se selv:

http://www.notabene.net/composite-176.htm

Nu kalder kaffen, og snart Rejseholdet.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 19:42

joan - øv har kun nescáfe tilbage - nå men - jo det er lidt ærgeligt - men på den anden side så søger jeg direkte på de maskiner jeg synes er bedste søgemaskiner

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 21:53

miritdk:
Hold da op for en lang tråd! Misbruger vi KANDU mirit ????????????[hør]
Nescafé er en udmærket kaffe, som jeg da også drikker - når jeg ikke har andet.

Ja,men det er da godt med alle de søgemaskiner, hvor man jo finder næsten alt, hvad man leder efter - selv med Google. Jeg kendte den ikke, før jeg havde hørt min søde nabo altid fortælle, at hun fandt ALT på "GoKle" - sådan.
Jeg har lige gjort bekendtskab med "Dogpile" - fin fin.
Fik du svar på dit spørgsmål? - eller tabte du tråden???????????????
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 22:07

joan - lol - jeg tabte ikke tråden - må jo lade pointjægeren vente lidt - og vi misbruger da ikke kandu

ps.. hvad kan man ikke finde på google ?????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 22:09

Mit navn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 22:16

arghhhhhhh BjarneD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 22:54

hmmm BjarneD - hvis du nu fortalte hvad du hed kunne det jo godt være

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-01-05 22:55

Hvad man ikke kan finde på google? - - - YAHOO!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 23:22

Nej, Mirit det er der ikke. Der er navne som mit, men ikke mit. Heller ikke på oplysningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 23:26

det kan du jo sagtens sige BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 23:32

Ja for en gangs skyld fandt jeg noget du ikke kan modsige (((((((((((((((((((SLAAMMMM)))))))))))))))))))))

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 23:37

der røg dine point lige BjarneD

hmm bor ved eller i en by med R - for eks - lol

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-05 23:42

ca 100.000 hvis det er den by jeg tænker på at nogen kunne bo i nærheden af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-05 23:44

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 00:03

Tak for svaret BjarneD. tedd og dig lå jo lige men du kom først - det var da til at kapere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-05 00:09

Woouuww, norj, tark. Det havde jeg ikke ventet.
Thank you dearest!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 11-01-05 00:23

BjarneD - fuldt fortjent!

Lang dags rejse mod nat.

God nat til mirit og alle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-05 00:27

sov sødt joan - haha - havde en fornemmelse af at du ville dukke op

wouwwwwwwww selv BjarneD - klart du havde ( så fik jeg sagt dig imod trods alt)