/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc Subwoofer sæt..
Fra : BentSimonsen
Vist : 601 gange
40 point
Dato : 04-01-05 18:49

Hejsa har købt et nyt subwoofersæt
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=27101&type=hardware

Har sluttet de 3 foreste højtalere og subwooferen til i den grønne indgang på mit lydkort, og de 2 bagerste til i den blå..
Men de bagerste spiller kun meget lavt selv om jeg har skruet helt op for dem på subwooferen.. Hvordan kan jeg få dem til at spille lidt højere...??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 18:59

understytter det lydkort 5,1

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-01-05 19:07

Hvilket bundkort ?
På mit (Gigabyte) skal man installerer audiodriveren og derefter ind og vælge højtaler konfigurationen, hvor der bla. kan vælges, hvad de forskellige output stik skal spytte ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 04-01-05 19:25

Det skulle da gerne understøtte 5.1 da der kommer lyd ud af alle højtalerene...

Er ikk sikker på hvilket bundkort jeg har, men et onbord lydkort "SIS 7012 audio driver.."
Har altså bare indstalleret Audio driveren og så virkede det... Skulle ikke vælge hvad den skulle spytte ud hvor...!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 19:35

Der følger sikkert et lille program med som kan bruge til at indstille med.
Prøv at starte din CD som fulgte med bundkortet.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 04-01-05 20:23

Har lige fået at vide af min svoger, at de skal spille lavt, passer det...?

emesen: Hvilket program tænker du lige på...?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-01-05 20:27

På mit bundkort kan jeg sætte en ekstra bagplade på hvorpå subwoofer og bag højtalere udgang sidder.
Eller jeg kan ændre mic og line-in til udgange til subwoofer og baghøjtalere.
Du skulle måske åbne din manual.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-01-05 20:30

Altså til et af mine bundkort (asus) fulgte der et program med som kan stille front og bag højtalere. Det ligger på den Cd som hører til motherboard.
Det må der være til dit også.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 04-01-05 21:14

Der fulgte ikk nogen manual med...
Min cd med bundkort drivers hedder " Mainboard " hedder mit bundkort så også det...??
Har kigget cd'en igennem kan kunne finde mixer programmer og virus programmer, osv osv..
Har sluttet subwoofer og fronthøjtalere til i den grønne indgang ved hjælp af en omformer, altså 2 "hun" indgange som går ud i 1 "han" stik..

Noget andet mærkeligt, de bagerste højtalere spiller lige højt når jeg har skruet helt ned, som hvis jeg havde skruet helt op... Måske understøtter lydkortet alligevel ikk 5.1...!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-01-05 11:18

Bundkort = motherboard = mainboard

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 12:55

Prøv lige at downloade Everest her :
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Installer og kør.
Dette program kan fortælle dig, hvad din pc består af.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 05-01-05 15:24

Har installeret programmet, men er ikk blevet meget klogerer på om lydkortet understøtter 5.1..

Kan du ikk lige skrive hvad det er præsic jeg skal klikke på og sådan noget..

Fedt program foresten...!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-01-05 16:24

Når du åbnet Everest vælger du pc - Opsummering.
Her kan du se, hvad din pc består af.
De linjer, der er blå, kan man vælge og komme videre til producentens hjemmeside.
Hvis altså hardwaredelen understøttes af Everest.
Er dit lydkort integreret i bundkortrt eller er det et indstikskort ?
Du kan også åbne pc'en og se om der ikke står et produkt nr. på bundkortet.
Så kan vi måske bedre hjælpe dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 06-01-05 00:21

Når jeg trykker på mit lydkort bliver jeg sendt vidre til producentens hjemmeside, men kan ikke finde det der..
Det er et integreret lydkort..
Angående produkt nr.. det skulle vel aldrig være : K7S5A

Har haft mit system med nede til min svoger, som fandt de rigtige bundkorts driver, så nu spiller baghøjtalerne lidt højere men ikk meget.. Han siger jeg skal have fat i et program til at indstille højtalerene.. Men ved ikk hvor jeg skal finde det.. Han kunne heller ikke finde ud af om mit lydkort understøtter 5.1..

Altså mit lydkort er et SIS 7012 Audio Device.. Integreret..

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 40 point
Dato : 06-01-05 04:24

http://www.ecsusa.com/downloads/manual_k7s.html
Her har du manualen.
Bundkortet er en ældre sag og har ikke 5.1 udgang.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-01-05 09:56

eller her http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1214
som gambrinus understytter ikke 5.1

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 06-01-05 11:49

Øv....!! Nå det er der ikke noget at gøre ved, men heldigvis er lydkort ikke så dyre... Bare underligt at der kommer lyd ud af alle højtalerene... ??

Men mange tak for hjælpen alle su sammen..

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 06-01-05 11:51

Vidste ikke hvem jeg skulle give pointene da i alle har været meget hjælpsom..
Men da du var den første der nåede frem til en konklution, har du fortjent dem..
Endnu engang tak...!!