/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
NORTON ANTVIRUS 2003 EXIT
Fra : dhmoelsted
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 02-01-05 18:58

Jeg har haft NORTON 2003 installeret på min pc. men ønsker nu en anden løsning jeg har slettet / fjernet det jeg kan "udefra" men der hersker stadig noget resterende måske"indeni det allerhelligste" reg. basen er der en derude der ved hvorledes man afskaffer resterne af programmet, jeg kører pt med en midlertidig løsning mens jeg venter på en løsning.
godt nytår
dhmoelsted

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 19:01

Hejsa

Du kan bruge Nortons utility til at afinstallere med

Fjerner Norton 2003-2002-2001-2000-og tidligere versioner

rnav2003.exe:

ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 19:09

TILLÆG

Her er også en mulighed

Gør følgende.
Gå om i dit kontrolpanel under tilføj og fjern og slet norton antivirus og den der hedder live reg symantec-bagefter går du om i din stifinder og sletter alt hvad der ligger med navnet norton,husk også at gå i den der hedder fælles filer og slet den der hedder symantes shared,og så gør du følgende:

1. Vælg Start -> Kør -> skriv Regedit
2. Klik på filer i menubjælken øverst og vælg Eksporter... for at tage en sikkerheds-backup (vigtigt!!!)
3. Tryk CTRL+B og en søge-box vil komme frem
4. Skriv nu ordet norton eller norton antivirus,og klik på find næste, og slet nu værdien der fremkommer.(prøv også at søge efter Nav) og symantec
5. Tryk på Ctrl-b for at søge igen
6. Gentag punkt 5 indtil der ikke er flere

PS-Jeg gentager det er VIGTIG,at inden du foretager ændringer i din Registreringsdatabase,at du tager en sikkerhedskopi(når du får regedit frem-gå op i filer og vælg eksporter-og gem den så en sikker sted)

Skulle du nu komme til at slette en fil i regi som du ikke skulle have gjort-kan du bare dobbelklikke på den fil du har gemt-så får du regi tilbage i samme stand som inden du begyndte at rode med den.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-01-05 19:39

Hej briani, jeg kunne tænke mig at bruge den første løsning, men der står : udgiveren kan ikke bestemmmes på grund af problemet:
AUTHENTICODE blev ikke fundet, det er træls ,den anden TØR jeg ikke selv rode med, så nu får vi se
foreløbig tak
mvh dhmoelsted

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 19:40

Du kan hente et virkeligt godt værktøj til oprydning i registreringsdatabasen, her: http://www.321download.com/LastFreeware/
Både Regcleaner og JV16 powertool er glimrende til formålet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 19:46

Hejsa igen

Er det ikke det her den skriver når du skal køre programmet

"udgiveren kunne ikke bekræftes er du sikker på at du vil køre denne software"

Det ignorer du bare og vælger kør

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-01-05 19:53

hej bjarneD den lv 16 powertool skulle den fjerne nortonrester , det er også ok men den ankommer isom en winrarpakke jeg er ikke stiv i at pakke den ud...
det er sku ikke nemt
mvh dh moelsted

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 20:05

JV16 er pakket som zip: http://www.321download.com/LastFreeware/dload/jv16-1.3.0.195.zip som du kan se, og den har et registreringsbaseværktøj, som kan lave en særdeles effektiv oprydning.
Du kan også bruge Regcleaner fra samme programmør, der i tolls har et oprydningsværktøj der er meget effektivt og med backup funktion hvis man skulle få fjernet noget der ikk eskulle fjernes.
http://www.321download.com/LastFreeware/dload/RegCleaner.zip
Jeg kan sagtens hjælpe dig med at bruge begge programmer, som jeg har anvendt i flere år.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-01-05 20:07

hej igen, jeg har prøvet symatic men den vil ikke fjerne resterne den siger der opstod et alvorligt problem, så jeg bliver nok nød til at holde "snotten" fra det til min søn der er en del skrap, kan få tid til at hjælpe mig det er også ham der har anvist det midlertidlige program. tak til jer , er det nok ellers må i lave vrøvl
venlgst
dhmoelsted

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 20:07

Glemte lige at nævne, at du nemt skulle kunne pakke zip ud hvis du har Windows XP ellers kan du hente en simpel og gratis udpakker her: http://www.totalcmd.dk/index.php?page=download

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-01-05 20:57

Jeg er nærmest overvældet af den hjælp man kan få her, og til bjarneD det vil jeg gerne på et tidspunkt benytte mig af mvh dh moelsted

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-05 21:01

OK

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 02-01-05 21:12

Tak for svaret BjarneD.og til andre der har hjulpet med at besvare mit spørgsmål, som så må stå stand by en tid

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 21:25

Du kommer bare igen når du er klar.