/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
stel nr på ms50
Fra : jeppenp
Vist : 2148 gange
125 point
Dato : 29-12-04 17:32

jeg har en puch ms50... men en tumpe har malet lidt af stel nr´et over...
men jeg vil gerne vide hvor mange bokstaver/tal der er i nr..

jeg har xxxxyyyyy hvor x er bokstave og y er tal er det rigtigt ??????

det er jo lidt sværet at forsikre....

håber i kan hjælpe... jeppe

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 17:43

Hmmmmm.. det lyder lidt skummelt
kan du ikke slibe malingen af eller kradse malingen ud af numrene?
Stelnummeret skal under alle omsrendigheder være synligt

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 17:43

Hmmmmm.. det lyder lidt skummelt
kan du ikke slibe malingen af eller kradse malingen ud af numrene?
Stelnummeret skal under alle omstendigheder være synligt

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 135 point
Dato : 29-12-04 17:43

Hmmmmm.. det lyder lidt skummelt
kan du ikke slibe malingen af eller kradse malingen ud af numrene?
Stelnummeret skal under alle omstændigheder være synligt

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 17:44

Sorrry kom til at trykke "send indlæg" et par gange da at det gik lidt langsomt

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 29-12-04 17:48

er i trivl om der er et eller 2 tegn mere... men det vil kon virke lidt mere mistænksom hvis jeg sleb ned...
har fyldt hvid vand baseret maling i.... så kan godt se det der er tydelig..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 17:55

nej du skal bare pudse det forsigtigt af med sandpapir og så kradse numrene ud med fx en ridsespids eller en lille skruetrækker... Da jeg engang blev stoppet af politiet skrabede de alt malingen af med en skruetrækker fordi de ville se numrene

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 29-12-04 18:17

men du hve ikke hvor mange tegn nr`et på

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-12-04 19:46

Nej ikke lige på MS´en havde selv yamaha 4gear og der var jeg så heldig at motornummer og stelnummer var det samme så jeg samlignede bare de to numre så jeg var fri for at skrabe men den gik ikke den pågældende aften jeg blev stoppet så der stod de og ridsede min file dyre maling

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-04 20:37

På højre side af kronrøret, plejer stelnummeret at stå, ligeledes sidder der som regel også en plade nittet på med nummeret. Desuden er motornummeret som regel det samme som stelnummeret på puch.
http://www.geocities.com/veteransjov/stelnummer.html
http://home.worldonline.dk/martinla/stelnr.htm
Feks. en Maxi woe0009769k
Eller et andet mærke knallert har 3mroo0607
Endvidere er der en del knallerter hvis nummer starter og slutter med *
Men det er nu blevet mere forvirrende, da nye scootere har meget længere talrække.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeppenp

Dato : 30-12-04 15:18

det er fedt at vide hvornår... knallereten er produceret... men den anden side er til biler...

motot nr.. er ikke det sammen....

håber stadig.. at nogle med en ms50 vil skive en kode for stelnr´et så jeg bliver fri for at risse så lidt som muligt..

Godkendelse af svar
Fra : jeppenp

Dato : 05-01-05 19:54

Tak for svaret jlbendtsen.
      der er vist ikke andet man kan gøre...