|
| Hurtigere hårvækst? Fra : gatethereal | Vist : 1834 gange 50 point Dato : 22-12-04 17:07 |
|
Hej
Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer som ved, om det er muligt at få sit hår til at vokse hurtigere? Hvis det er, er der så nogen der har nogle forslag eller ved hvordan?
På forhånd tak.
| |
| Kommentar Fra : Trinethk |
Dato : 22-12-04 17:11 |
|
Hår består af dødt materiale, og kan derfor ikke tilføres noget udefra.
Dvs. hvis man vil havde en hurtiger hårvækst, er man nødt til at skabe et sundt miljø for kroppen.
Der er nok ikke så meget andet at gøre, end at spise en vitamin piller dagligt, og gerne noget kalk.
Men man skal nok ikke regne med at mærke nogle forskel førend der er gået et halvt års tid.
| |
| Kommentar Fra : 888 |
Dato : 22-12-04 17:13 |
|
Hvis du mener det på hovedet, så har jeg en shampoo der har fået mit til at vokse temmelig hurtigt
Mærket er Alterna og selve shampoo'N hedder Life. Fåes hos en hel del frisørerer......... Den koster 195 og skal bruges sammen med en balsam af samme mærke (ellers virker det tørt)
Jeg er gået fra helt kort hår til at have hår der går ned over skulderbladene på 2½ år......
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 22-12-04 17:52 |
|
Jeg vil da gerne fortælle dig, om mine erfaringer med hårvækst!
da jeg var knp 20, begyndte mit hår med , ligesom at vokse lidt mindre. Man kunne købe en masse midler der virkede med garanti, de fleste hos frisøren men også nogle på apoteket. Jeg prøvede vist dem alle, uden virkning, de er dyre,så jeg endte som en fattig mand:_(
Nogle rådede mig: "Du må gå til læge" Jeg kendte ingen læge, jeg gik så op til en med et meget fint navn. Da han så kom ind:_B Mødte jeg en totalt skaldet herre, Jeg blev forlegen over mit ærinde,Jeg fejlede ikke andet, så jeg kunne ikke slippe ud af kniben, jeg måtte frem med det. Han var meget forstående, og gav en længere forklaring på hvorfor man ikke kan ændre sin hårvækst, hvis man kunne, sagde han: "Tror du så jeg ville se ud som jeg gør" siden har jeg affundet mig med min skæbne!
Det er måske slet ikke den slags hår? Hvor gammel er du? Undskyld!
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-12-04 18:05 |
|
Man kan ikke få noget som helst til at påføre håret der får det til at vokse.
Man kan pleje håret, ¨så det f.eks. ikke spalter eller knækker så let.
Hår vokser ud af hovedbunden, og er lavet af samme materiale som negle.
Og hos nogen vokser det ikke så hurtigt som hos andre.
Lige som der også er stor forskel på hårets kvalitet fra person til person.
mvh dova
| |
|
Jeg er 15, så det er ikke fordi jeg taber hår. vil bare gerne have det til at vokse hurtigere.. er der virkelig ingen måder ?
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-12-04 18:22 |
|
Nej, det er der ikke.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-12-04 19:46 |
|
888
Shampoo kan altså ikke stimulere hårsækkene.
De sidder faktisk et godt stykke inde i hovedet under huden, og der kommer shampoo heldigvis ikke ind og laver noget ravage.
Nu skriver du så, at dit hår er vokset til skulderlangt på 2 1/2 år.
Det er nu ikke nogen imponerende hårvækst, idet hår kan vokse op til en centimeter om måneden, men bliver så slidt i spidserne hele tiden, så det ikke er hele tilvæksten der bliver der.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : 888 |
Dato : 22-12-04 20:49 |
|
Dova
Mit hår er vokset til bunden af mine skuldreblade(dem omme på ryggen!) altså ca. midt på ryggen! I hele perioden har jeg hver 2. måned fået klippet 1 cm. af spidserne (på det seneste 2) og jeg har i dag et super sundt hår...
| |
| Kommentar Fra : Trinethk |
Dato : 22-12-04 20:54 |
|
888
ja, men det er ikke pga shampoo, men derimod fordi du passer det.
Hvis man ikke klipper det, så spalter det, og knækker hurtigt længer og længer oppe.
Du undgår heletiden at håret spalter, og derved forblivr det langt og sundt.
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 22-12-04 21:01 |
|
hovedbundsmassage kan stimulere hårsækkene... man stimulerer blodkarene i huden, som så stimulerer hårsækkene...
Hvad angår shampoo kan det godt betale sig at skifte til noget i god kvalitet - ikke fordi håret vokser hurtigere, men fordi det ikke har så voldsom en tendens til at spalte og blive slidt - dermed bliver det enkelte hårstrå længere.
Vaxen
| |
| Accepteret svar Fra : berpox | Modtaget 50 point Dato : 23-12-04 01:49 |
|
888> normal hårvæksthastighed er mellem 0,33mm og 0,5mm om dagen.
Gang 0,33 med 365 - så er længden efter 1 år ca. 120mm, efter 2½ år 301mm - fratræk så 15x10mm (studsningerne), så skulle hårlængden efter 2½ år være øget med ialt 151mm.
Gang 0,50 med 365 - så er længden efter 1 år ca. 182mm, efter 2½ år 456mm - fratræk så 15x10mm (studsningerne), så skulle hårlængden efter 2½ år være øget med ialt 306mm.
Altså tyder sidstnævnte på, at du har hårvækst på ca. 0,5mm/dag - altså helt normalt.
*************************************************************************
gatethereal>
Du er 15 år - så længe du spiser sundt og varieret så er der nok ikke så meget andet fornuftigt at gøre. Det med shampoo-stimulation af hårsække holder ikke som flere andre har været inde på. Hvis noget skal ind og påvirke dine hårsække ad kemisk vej, så kræver det at de aktive molekyler er mindre end diffusionstætheden i vævet - og det er som oftest kun forskellige af-arter af opløsningsmidler.
Jeg indsætter lige her lidt gode kostråd:
Citat Skaldyr og græskarkerner:
Indeholder meget zink som kan reducere effekten af enzymet 5-alpfa-reductase.
Fuldkornsprodukter, magert kød, ølgær:
Indeholder proteiner og en række B-vitaminer som er vigtig for håret.
Fiberrige grønsager, lucerne og løg:
God kilde til silicium og andre mineraler som styrker håret.
Sesamfrø, solsikkefrø, boghvede og mandler:
Kosten bør indeholde tilstrækkeligt med vegetabilsk protein af høj kvalitet som findes i nævnte produkter. Essentielle aminosyrer er vigtige for hårdfolliklers funktion.
Syrnede mælkeprodukter som A38 og cultura:
Indeholder "gode tarmbakterier" som er med i syntese af en række B-vitaminer der er vigtige for håret.
Kæmpenatlys og havregryn:
Indeholder essentielle fedtsyrer som bl.a. Gamma-linolensyre (GLA) som kan påvirke hårbundens fugtighed. Hårbunden vil blive tør, hvis man mangler gamma-linolensyre. Kroppen kan selv danne GLA ud fra linolsyre som findes i bl.a. planteolier som står nedenunder.
Laks, sild, makrel og sardin:
Indeholder gode fedtsyrer som fremmer dannelsen af nogle hormonlignende stoffer der modvirker sammentrækninger i de små blodkar som leverer næring til håret. |
- teksten er gaflet fra http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/haartab.html
hvor der også er en hel masse andre gode råd og vejledninger Og husk så, at mange midlers effekt IKKE er videnskabeligt bevist (altså mere end 100 "tilfældige" der synes det hjælper)
Men hvis dit hår vokser et sted mellem 12 og 18 centimeter årligt - så ville jeg i dit sted væbne mig med tålmodighed
God fornøjelse.
mvh berpox
| |
| Godkendelse af svar Fra : gatethereal |
Dato : 23-12-04 20:13 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|