Det er som Peter siger, kun at tage en slange af, fjern påfyldningsproppen, så den kan få luft, lig maskinen evnt. ned, for at du kan tømme som meget som muligt af. Husk nyt frisk kølervædske i blandingsforholdet 1 til 1.
Man kan nu ikke få en stempel udskubber, det Peter tænker på er nok en stempelstopper, når man skal skrue tænding mm af.
Tit er der flere bundpakninger med til nye cylindre, specielt racertyper, de er til at justere kompressionen.
Lad os håbe din krumtapaksel ikke er bøjet, hvis motoren satte sig ved fuld fart.
Husk at montere nyt rulleleje i plejlstang/stempelpind.
Husk også at vende stempelet rigtigt, og ikke knække stempelringe ved montering af cylinder.
Kontroller olietilførsel, ved at se at det dobbelte gaskabel, også trækker i olieregulatoren, og kontroller i tomgang at der kommer en smule olie frem i den lille slange der løber til studsen/karburatoren.
VH Palle Hansen