/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB pen på win95 PC
Fra : coehlen
Vist : 308 gange
200 point
Dato : 18-12-04 00:19

Hvordan får jeg en Win95 computer til at se en USB pen drive ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-12-04 00:40

Windows 95 og Windows NT understøtter ikke USB desværre. Det er faktisk ikke muligt at benytte hardware sammen med disse to operativ systemer.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:56

Der findes faktisk versioner af win95 med USB understøttelse!

Hvis du har en af dem kan du følge vejledningen til at aktivere USB her!

http://www.usbman.com/Win95%20USB%20Guide.htm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-04 10:59

Jeg har da haft en win 95 med USB understøttelse, men den skal indstalleres sæskildt fra samme CD-rom. Om du kan klare det med at købe et USB-kort til ca.100 kr. ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 18-12-04 12:58

Hejsa.
Det er korrekt hvad Tedd skriver.
Har man udvidelsen OSR2 til Win95 kan du til nøds køre USB.
Denne løsning kørte dog kun meget dårligt og microsoft har derfor fjernet muligheden for at hente den OSR2 pakke igen!
Så medmindre du allerede har opdateret din Win95 med OSR2 pakken, så får du det nok aldrig til at virke.

Bemærk! kun Win95 B og C udgaven kan opdateres til OSR2, så har du en A udgave er alt håb i hvert fald ude.

Til emesen: understøtter hans OS ikke USB vil det ikke hjælpe noget at købe et særskilt USB-kort.

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 200 point
Dato : 18-12-04 13:05

Jeg er 100% overbevist om at den billigste løsning er en opdatering af Windows 95 til 98 da usb er implementeret i 98. Det gælder både i tid og penge.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-12-04 13:15

Nej Calleman - jeg var også meget i tvivl.

Godkendelse af svar
Fra : coehlen

Dato : 18-12-04 13:20

Tak for svaret rpje. De andre muligheder med at reparere på noget gammelt skidt er for bøvlet.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 18-12-04 13:33

Ja det er bestemt alt for bøvlet at skulle reparere på det gamle skidt.
Nu lød dit spørgsmål dog på hvordan du netop fik en Win95 maskine til at virke med USB-pennen!

[Calle]

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 18-12-04 14:15

Det er helt rigtigt, Calle. Og du kunne ikke vide, om min interesse var at presse nogle yderligere muligheder ud af en gammel win95. Mit behov er imidlertid at kunne udveksle data fra én maskine til en anden. Og af sikkerhedsmæssige grunde må win95-maskinen hverken kobles på internet eller noget andet netværk. Så hvis maskinen kan klare en opgradering til win98 SE, er det nok den bedste og nemmeste løsning.