|
| Accepteret svar Fra : johnny80 | Modtaget 20 point Dato : 16-12-04 19:17 |
| | |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 16-12-04 20:08 |
|
Det er åbentbart andre der gør, for tippet fik 3 stjerner?!!!
Gert
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-12-04 20:12 |
|
Ikke fra mig (0)
Iøvrigt har kloge folk målt det der vand en million gange, og saltkoncentrationen er ikke vildt stor, nærmest lettere forhøjet. Jeg har som ung vaskedreng, smagt på vandet, og kunne dengang ikke smage salt, såehhhh...
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 16-12-04 20:51 |
|
Det er jo lige præcis omvendt, Der er væsentligt mindre vand i vaskehallens skyllevand, der jo filtreres end der kan være i det særdeles saltholdige vejsjap.
FDM m. fl. har ofte pointeret, at det er bedre, at bruge let saltholdigt skyllevand end det er at lade stå til.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 16-12-04 21:17 |
|
Det er da ikke noget problem.
Dinitrol er jo en hærdende olie der klæber godt så der skal meget varme eller opløsningsmidler til at løsne den.
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 16-12-04 22:54 |
|
Nej-nej
Skriv i bare løs!
I stedet for at skrive et "mod-tips" lavede jeg dette indlæg!
Man kan jo ikke svare på tips, selvom det er noget vås, der bliver skrevet!
Gert
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 16-12-04 23:03 |
|
Det er en glimrende idé med en debat omkring tips og jeg gjorde det selv forleden, og jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du har ret i din skepsis. Som gammel automekaniker har jeg haft lejlighed til at se hvad der kan fremkalde rust og ud over hulrum og samlinger så er det i krogene hvor sjappet samler sig og holder på fugten. Det er bedre og skylle snavset væk med saltvand end at lade det sidde.
For nogle år siden var der en stor debat omkring automatiske bilvaskeanlæg og det genbrug af vand, der blev indført på grund af høje vand og kloakafledningsafgifter, og alle eksperterne fandt frem til, at salt indholdet i vaskeanlægget trods alt er mindre end i vejsjappet efter vejsaltning.
Vaskenlæggene er desuden blevet forbedret gennem årene så der sker en bedre filtrering.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 17-12-04 01:35 |
|
Jeg har kun en enkelt negativ erfaring med nævnte undervognsskyl. En bil, hvor tændrørene sidder i fordybninger, fik fordybningerne fyldt med det let salte vand, der så kortsluttede tændingen. Særdeles underholdende, hvis det altså ikke lige havde været min egen vogn der så var totalt død. Jeg fik rådet jævnligt at rense fordybningerne og behandle dem med silicone, og umiddelbart efter hver undervognsvask, at tørre fordybninger og rør grundigt.
H-J
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 17-12-04 01:46 |
|
Du ville kunne opleve det samme ved, at køre igennem en stor vandpyt med moderat fart.
De fleste nyere biler har en stænkskærm under motoren for at beskytte mod den slags.
Det er jo nok ligegyldigt om vandet er salt eller ej for det leder jo de flere tusinde volt ganske fint når det ellers kan få lov.
| |
| Kommentar Fra : Harlekin |
Dato : 17-12-04 11:01 |
|
Heh... Jeg så først indlægget her efter jeg havde skrevet mit tip om vaskehallerne... http://www.kandu.dk/dk/tip/10037
Det er da lidt et problem at man ikke kan kommentere tips.
| |
| Godkendelse af svar Fra : g_h |
Dato : 14-01-05 20:37 |
| | |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 14-01-05 20:54 |
|
Først til mølle....
Jeg ville bare have tråden lukket
Gert
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|