/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad er der galt?
Fra : hvidtiger
Vist : 1269 gange
110 point
Dato : 15-12-04 15:00

Oki her er en PGO Hot 50 som jeg har gjort følgene ved= Hebo Racing 47,6 alu kit, 21mm amal karb med dyse 100, Athena Racer krumtap, Carbon membran plader, Indsugnings forstærker, Gearing 14/41, Polini speed control vario, Polini speed clutch, Gianelli shot udstødning og 4 gr ruller..

Den trækker godt med har "Kun" en topfart på 90km/t...Selvom det er en PGO burde den være over 100km/t med det jeg har på..Den er indstillet osv..Hvad kan det være siden den ikke køre hurtigere???

Mine eksempler kan være min standart trykfjedre som har kørt ca 17000km eller min amal karb som burde være 21mm dellorto...

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 15-12-04 15:52

Kan det være at der skal størrere ruller i?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 15-12-04 16:36

Nej for er der tungere ruller i kan jeg slet ikke køre på min Gianelli udstødning, da en knækudstødning kræver en del omdr...

Vh Tigeren

Kommentar
Fra : FragX

Dato : 15-12-04 16:39

Ok. Hvad så med en gearing på 17/40?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-12-04 21:08

Stadigvæk burde min gearing være stor nok til og kunne køre det...

Hmmm Men kan en slidt standart trykfjedre gøre at den ikke kan komme helt derop??...Det er jo MANGE omdr der skal sættes ned på baghjulet og kræver en stram fjedre...Det er ihvertfald hvad jeg har fået fortalt.....

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 16-12-04 21:18

Man høre så meget om de fladspjælds karburator..Tror i at sådan en virker i mit tilfælde???

Kommentar
Fra : ljp_NRG

Dato : 16-12-04 22:38

Det kan være at din CDI er begrænset, så motoren ikke kan tage de omdrejninger den skal for at komme over 100... Jeg ved ikke om det hjælper med en strammere trykfjeder, men den er ikke så dyr, så det kan godt være at du skulle prøve det.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 17-12-04 13:23

Der er ingen begrænsning i den da den tager flere og flere omdr hvis jeg sætter nogle lettere varioruller i, så det kan den ikke være..Det er mere fordi jo flere omdrejninger og jo flere HK motoren har ville Varion også have det, men hvis remskiverne i koblingen ikke kan holde remmen så den ikke glider dvs for slap trykfjedre kan den heller ikke viderføre det meste af kraften fra varion til baghjulet..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-12-04 21:48

Der mangler Power. Hvis det er et nyt kit skal du huske at køre det til.
Men det med power. Hvad er den største dysse du kan få til din kab ??.
OG Hvilken luftfilter benytter du.. ??.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 18-12-04 10:49

Kittet er køret til..Tror at det har kørt 1000km..Jamen den største dyse ved jeg ikke helt, men det er nok 150-200..Men den kan ikke køre på en dyse 120, den er for stor..Jeg køre med en 110 til min amal..De springer 5nr i dyse hver gang..Jeg køre med et malossi powerfilter!..Jeg ved ikke hvordan jeg kan få mere power!....Den fik dog et nyt stempel da jeg satte det på her for ikke så længe siden..Købte et evo stempel som jo bekendt er fladt i toppen..Men jeg tror nu ikke at det har noget med det at gøre..

Vh Tigeren

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 12:41

Hmmm. Jeg sider tilfældigvis med en standart studs til en pgo 50. Den har jeg målt til at være godt 19,5 mm. Dvs. Du får ikke 100% udnyttelse af dine 21 mm kab. Jeg har læst din tråd og kan ikke lige finde en beskrivelse af din studs. Så hvis det er en standart studs kan det måske forklare hvorfor du ikke kan benytte en støre dysse. Det du kan prøve (KORTVARIGT) er at afmontere dit filter. Hvis den så ikke kan tage ful gas kan det være at der er for meget modstand i dit filter.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 19-12-04 18:46

Jeg har spurgt sådan lidt rundt omkring hos to scooterforhandlere og de kan heller ikke forstå hvorfor den ikke køre med end de her 90km/t ca..Den kan køre 100km/t men så skal det også være i stærk medvind..*Gg*..Men studsen på en hot spurgte jeg om engang da jeg havde den anden Dr.Big, og der sagde de at det er en 21mm ca og at den sagtens kunne trække en 21mm karburator..Men jeg har altid haft mistanke til den "lille" studs..For Dr.bigèn var også tunet temmelig godt, og den kunne jeg heller ikke få til og køre over 100...

Selvom de siger at studsen er ca 21mm og at den sagtens kan trække en 21mm karburator, er der jo ikke meget og give af hvis du forstår!?..For jeg kan ikke rigtig mærke nogen forskel på om jeg har en 21mm eller en 17,5mm på!..Og det er jo lidt underligt, for det burde jeg kunne med lethed vil jeg mene..

Kort sagt skal der en større studs på!..For læser man om nogle der har tunet deres maskiner læser man næsten altid at de har en større studs på!..Og sådan en er jo ikke ret dyr..

Men som en af forhandlerene sagde der køre motorcross og er temmelig dygtig til det, ;Jeg kan ikke forstå det, da den jo tager omdr dvs hele gassen, men ikke vil køre hurtigere..
Jeg satte en strammere fjeder i koblingen i går og der lagde jeg mærke til at selvom jeg pillede fjederstyret ud(Det er ikke den lange udgave som bliver anset for og være en drosling), og presser remskiverne helt tilbage, så kan remmen ikke nå HELT ned til gliderøret som den kan i varion..Dvs ned og køre på den!..Er det normalt eller er der noget galt der????

Mvh Brian Chr...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 23:38

Hmm. Jeg kan ligesom læse på det hele at du virkelig har vært alle tænkelige dele igennem. Det kan måske i sidste ende være filteret der har for meget modstand. Nu kender jeg ikke det filter, men hvis og hvis den er svær. Har du forsøgt at afmontere filteret for at se om den dør med fuld gas ???. Hvis den gør det kan den måske med et filter med mindre modstand klare en støre dysse.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-12-04 20:36

Jeg tror ikke halt på den med filteret!...Jeg har to forskellige powerfilter og gør det samme ved begge to..Men tilgængæld læser jeg tit om nogle der har tunet en pgo og beskriver hvad de har på, og der skriver de 21mm indsugningsstuds!..Altså som om 21mm er større end den originale, men jeg syntes da bare at det er den samme som den originale..Men det må det jo ikke være så!...Jamen tror du virkelig at en større dyse vil give mere fart???altså du mener et filter som suger mere luft??

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 20-12-04 20:47

den orginale er under 20

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-12-04 21:38

Protuna er eb af de få som har en alustuds til PGO på 21mm..Jeg prøver og bestille sådan en og håber på at den er større..Men hvis den er det skal jeg så skifte til en større dyse og hvad med topfarten???

Vh Brian Chr...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 21-12-04 08:27

Det er meget svært at svare på da det er ud på kanten vi befinder os, men mon ikke et sted mellem 105 110.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-12-04 11:44

105 110 hvad???..dyse eller fart?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-12-04 15:20

Hvis den originale studs er under 20mm og jeg sætter den 21mm studs på som jeg har bestilt er der et andet problem..PGO har på mystisk vis et stykke plastik mellem studs og karburator..Den er jo også de antal mm studsen er på!..Men den regner jeg med og smide væk da der er en lille gummiring på amals karburator som presses ind på studsen når man spænder den...Men gad vide hvorfor de har det lille mellemstykke mellem de to ting???

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-04 15:24

Den kan files op, med en rund fil. Eller endnu hurtiger bores op i en søgle-bordemaskine.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 21-12-04 15:32

Nej det kan den ikke da der sidder en lille gummiring omkring hullet i mellemstykket..Det er et stykke plastik som er formet efter Den ende af studsen hvor karb skal sidde..Sætter man en dellorto karb på med manuel choker skal man ikke bruge mellemstykket da der er en pakning med karburatoren..Ligner faktisk en pakning til udstødningen..*Gg*..Men jeg har aldrig fundet ud af hvad det stykke plastik skulle gøre...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 25-12-04 10:39

Tak for svaret rpje.