/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad mon det kan være!?
Fra : hvidtiger
Vist : 522 gange
70 point
Dato : 12-12-04 08:55

Så har jeg fået samlet min Pgo Hot 50 igen efter krumtapskift og en højere gearing..Nu kan el-starteren slet ikke trække den..*Gg*..Men det sagde de godt nok også at den ikke kunne.Den er lidt hårdere og starte på kickstarten..

Men underligt nok har jeg det samme problem som før, selvom der er helt nye pakninger i hele motoren.Den vil stadig ikke starte med mindre jeg holder en hånd for karburatoren..Jeg satte derefter en større dyse i, men hvis jeg gav den fuld gas der pruttede det ud af udstødningen og så drukner den.Men først efter kort tid med fuld gas..Det går jeg ud fra at det er en for stor dyse..Men det var nu også en dyse 120..*G*..

Men spørgsmålet lyder så hvorfor jeg ikke kan starte den med mindre jeg holder en hånd for karburatoren??...(Køre godt på en dyse 110, men der gør den det stadig med at jeg ikke kan starte den)..

Mvh Brian Chr...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 12:11

Jeg går ud fra at starteren kan trække motoren rundt, hvis der ikke er tændrør i ?
Det kan jo være at dit batteri er ved at være dårligt, så kan du jo teste med en autolader sat på medens du prøver at starte. Hvis den så godt vil starte, så kan et nyt batteri, måske klare opgaven, ellers kan 2 knallertbatterier sat i serie (Plus til plus og minus til minus), klare opgaven, men det kræver at den beviser at den vil starte med autolader på.
Ja dyse 110 er nok den bedste, og dine startproblemer må skyldes at luftskruen i karburatoren, skal 1/2 omg længere ud (Lad være at give gas medens du starter). Men problemet kan selvfølgelig også være at tomgangsdysen, eller de små kanaler til den er stoppede.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 70 point
Dato : 12-12-04 12:16

Tja det må være chokeren der ikke virker. Men den kan kontrolleres forholdsvis enkelt. Den er monteret på karburatoren med to stjerneskruer. Du vil se at chokeren består af et lille stempel med en spis stift. Faktisk er det en magenet-ventil der virker på den måde at når der er spænding på vil stemplet blive trukket op. Så det du skal kontrollere er om den, når du starter bliver trukket op. Hvis ikke skal du naturligvis undersøge hvorfor den ikke gør det.

Mit bud er at chokeren driller dig.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 12-12-04 17:30

Nu opdagede jeg så lige her for lidt siden, at chokeren dvs den lille fjedre og stemplet ikke var dernede i karburatoren..De må være hoppet af mens jeg havde skilt det ad..Det havde jeg ikke set..Dvs chokeren er ødelagt!..Har bestilt en ny....Men når autochokeren ikke er der eller den lille fjedre og nålen får den så choker hele tiden eller får den slet ingen??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-04 17:41

Så får den både chooker, og falsk luft, og så er det ikke til at regne med noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 12-12-04 17:53

Men så lyder det stadig underligt, at den KUN kan starte ved at man sætter hånden på luftfilteret ved indsugningen!..For når den er varm starter den på første hug...Jeg stopper jo hullet til på karburatoren, så den ikke får luft der, men kan stadig ikke starte..Men det er vel sikkert det eller???

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-12-04 18:06

Karburatoren er nærmest punkteret, uden choker stempel. De ting skal være i orden. Det er ikke så mærkeligt.

MV.
Peter Jensen.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 12-12-04 18:18

Oki!...Så må jeg se hvad der sker når jeg får den nye hjem og montere den!....Håber dælme at det virker..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-12-04 18:24

Ja men husk du har forsøgt at justere dig ud af fejlen med dysser. Så du skal huske at skifte tilbage. Ellers vil du hurtig blive skuffet.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 12-12-04 19:05

Ja så det kan være at når nu den får choker hele tiden og ikke kan starte at den skal have en lidt større dyse i når jeg får den nye choker...

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-12-04 19:11

Hmmm. Jeg mener du skal smide den dysse i fra før du fik problemer. Der vigtigt at løse problemmer før man trimmer.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 15-12-04 15:11

Tak for svaret rpje.