/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Trækker næsten ikke
Fra : CIAO_MOLD
Vist : 737 gange
200 point
Dato : 05-12-04 02:34

hvad kan der være galt med min ciao? den starter fint men den kan ikke komme op i omdregninger eller den trækker stort set ikke og kører heller ikke nær 20km/t

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-12-04 07:52

Det er jo ved at være vinter, så mon ikke det hjælper hvis du tilsætter kaburatorsprit i din benzin.
Ellers kan det være mange årsager lige fra for lidt benzin, glidene kobling og til knækkede stempelringe mv.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-12-04 07:54

NB: Hvis din Chiao tager omdrejninger nok (som al'tid)... så må du hellere kigge ind i problemet med din kobling

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 05-12-04 08:53

Jeg mener nok at et nyt udstødningsrør vil løse hele problemet, har selv prøvet det, og min knallert startede også fint men den ville heller ikke trække. Så et nyt udstødningsrør og du kører igen hurtigt.Den kan simpelhen ikke komme af med udstødning, og derfor trøkker den ikke, og idet du starter op er udstødningsrøret jo tomt derfor starter du nemt.
Mvh. Karen.

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 05-12-04 12:55

Hej ciao.
Inden du går for drastiskt til værks, så rens lige strålespids, og tjek at choker fungerer korrekt. Altså tjek kaburator, og rens den.

Trukni

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 05-12-04 17:26

Der er 2 ting der driller med en Ciao, den ene er snøfteren, som skal være hel tæt. (Snøfteren er den lille ventil i topstykket som åbnes med trækkabelet oppe fra styret) Hvis kabelet er for stramt, så står ventilen lidt åben, og knallerten kører ikke godt) Der skal være lidt frigang i kabelet, og hvis der ikke er det, kan man bøje den lille plade på topstykket (Som yderkabelet trykker på) lidt indad, men i første omgang, kan du lige trække yderkabelet ud af øjet på pladen, så snøfteren står lukket hele tiden, prøv så om den kører stærkere.
Den anden ting som driller på en Ciao, er luftfilteret, som skal have en meget præsis modstand.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CIAO_MOLD

Dato : 05-12-04 21:46

Tak for svaret pallebhansen.