|
| peugeot106 - går i stå Fra : sdru1 | Vist : 667 gange 40 point Dato : 25-11-04 22:50 |
|
min 106'er (independence) har fået et irriterende problem - efter 10 min. kørsel går den pludselig op i omdrejninger - 2- 3000 15 - 20 sekunder - falder så helt i omdrejninger, OG hvis det sker men jeg holder stille (for rødt f.eks.!) OG komme rtil at røre speederen, SÅ går den i stå (drukner)... OG vil ikke såen lige starte. hvis jeg la' være med at gøre noget, så hakker den sig op i normale tomgangsomdrejninger igen.... og man kan køre vider. Det ka osse ske men jeg kører - og så tager f..... pludseli ved den jo...
Hvad er der galt? - kan nogle hjælpe inden mekanikeren udskifter en masse dyre dele? (ps: den lagrer ikke i computeren når det sker)
På forhånd tak!
mvh
S. Christensen
| |
| Kommentar Fra : banzon |
Dato : 26-11-04 00:10 |
|
Noget i forbindelse med din indsprøjtning, når den slår "chockeren" fra ???
Prøv et værksted hvor de kan lave en fejldiagnose, gerne mens den er kold.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-11-04 02:07 |
|
Kender til en der havde nøjagtig samme problem, bare med en Toyota Carina.
Og det var svært for værkstedet at finde fejlen da computeren ikke viste noget.
Men efter lang tids tovtrækkeri endte det med, at hele elektronikken til motorstyringen og computeren blev skiftet på garantien fordi der var fejl i det.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 26-11-04 08:11 |
|
Har det samme i min 106'er - stærkt periodisk. Den er dog nem at få liv i igen, men vil ikke gå i tomgang. Mange har foreslået ny computer og alt mulig tingeltangel. Mekanikeren har kigget, men fejlen har naturligvis aldrig været der, når bilen er i nærheden af værkstedet. Her senest gik der vist et år, og pludselig drillede den igen i to dage. Jeg har valgt at leve med det, idet det for mit vedkommende er periodisk (sjældent), og bilen desuden er for gammel til at bruge en skrækkelig masse penge på.
Som du beskriver tingene, lugter det af en periodisk defekt føler eller ledning. Prøv at starte, og så rive og flå i ledningsnettet og forsøg at fremprovokere fejlen - jeg tror det er en ledning, eller en føler.
| |
| Kommentar Fra : banzon |
Dato : 26-11-04 08:22 |
|
Kunne det skyldes fugt i ledningsnettet omkring indsprøjtningen ??
Så kunne det måske være en ide at tørre alt af og give det en gang Pronto
| |
| Kommentar Fra : sdru1 |
Dato : 26-11-04 11:06 |
|
jtak for gode kommentarer - kender i hvart fald godt detd er med at den ikke fejler en skid, når den er i nærhenden af mekanikeren! - måske skulle jeg bare købe en ny ? (bil altså)
| |
| Accepteret svar Fra : skatten | Modtaget 40 point Dato : 29-11-04 07:26 |
|
Der sidder en lille elmotor der styrer tomgangen på siden af indsprøjtningscaburatoren det er sikkert den der volder dig problemet den koster ca 12-1500 kr og er nem at skifte stik den samtidigt 4 nye tændrør.
Hilsen
skatten
| |
| Godkendelse af svar Fra : sdru1 |
Dato : 29-11-04 22:50 |
|
Tak for svaret skatten.
jeg forelægger dit svar min mekaniker...
st1
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|