/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
hakker i optræk
Fra : madglad
Vist : 784 gange
100 point
Dato : 19-11-04 23:05

når jeg giver gas så hakker den i 2 sek og så forsvinder det igen
det er kun lige i starten af optrækket.
13000 har den kørt, kan det være rulllerne der er skæve/ovale eller noget i den stil.
gilera runner

 
 
Kommentar
Fra : 888


Dato : 19-11-04 23:10

Bar' ta' bananen ud af udstødningen!!!

Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 19-11-04 23:11

Har du prøvet med lidt kaburator sprit i benzinen i denne kolde tid? Min den hakkede også.. Men der er ikke mere efter jeg er begyndt med spritten.

Er den tunet? Hvis ja har du tjekket det er den rigtige dysse du bruger??

Kommentar
Fra : Flash77


Dato : 19-11-04 23:15

Pas lige på med det sprit - hvis der er indsprøjtning på dyret smadrer du hele kværnen....

Kommentar
Fra : madglad


Dato : 19-11-04 23:21

det er som om den rumler 2 sek
derefter kører den fint, det er ikke det kolde veje.
det eneste der er lavet ved den er at ringer er fjernet
har lige købt den så jeg ved ikke så meget om den.

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-04 23:32

Så kunne det jo godt lyde lidt som om du skal tjekke følgende ting:

Tjek remmen. må ikke være mør. (du kan let se på den hvis den er slidt)
Tjek varioen (Rullerne og se om de er slidte)
Det kan også være selve de 2 variator hvor remmen køre imellem der er slidte. Den kan du se ved at de skal være helt skrå. Dvs. hvis du kan se en svag krumning på den er de slidte og skal skiftes.

Fandt lige et link til dig også: http://81.7.135.211/streetspeed/sider/tipsogtricks_slidtvario.htm

Se meget mere her http://streetspeed.tk

Godkendelse af svar
Fra : madglad


Dato : 19-11-04 23:38

Tak for svaret copycatDK.
det er noget jeg vil kikke på
sådan noget rumleri kan vi jo ikke he
                        

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 20-11-04 00:32

Hvis den hakker i motoren, hvad jeg formoder du mener, er i da helt galt på den, det kan da ikke have noget med transmissionen (Vario bagtøj mm) at gøre?
Og en indsprøjtningsmotor må da gerne få 3% sprit, men det er ikke der problemet er.
Nå men spørgsmålet er jo lukket, ligesom det andet spørgsmål du har stillet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : copycatDK


Dato : 20-11-04 01:53

Jeg er gået ud fra det sidste han sage. Og rumlen det kan skyldes en slidt rem eller en slidt variator.

I mit tilfælde var det remmen, det var som om den ikke kunne blive enig med sig selv om gearingen når jeg startede og ved fuld gas. Det var som om den hoppede op og ned i gear. Skiftede remmen og den kørte fint igen.

Så ud fra hvordan jeg har forstået hans spørgsmål. kunne det være en af følgende ting.

Men du må jo godt tilføje noget pallebhansen. Eller skal der være point for at hlælpe stiller jeg da gerne 50 point til rådighed.

Kommentar
Fra : madglad


Dato : 20-11-04 05:16

copycatDK skrev..
I mit tilfælde var det remmen, det var som om den ikke kunne blive enig med sig selv om gearingen når jeg startede og ved fuld gas. Det var som om den hoppede op og ned i gear. Skiftede remmen og den kørte fint igen.
----------------------------------------------------------------------------------
ja det er noget i den stil og det er lige når jeg har kørt ca 10 meter og så går det væk




Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 20-11-04 11:21

Nej der skal ikke være point for at svare, jeg svarer så godt jeg kan, uanset om der er 1 point eller 200, hvis der kun er få point, er det jo nok fordi spørgeren ikke har så mange.
Men hvis et spørgsmål lukkes hurtigt, så er det sjældent man ser dem, og sjældent man køber svaret.
Ja, du er åbenbart inde på noget af det rigtige copycatDK, for jeg forstod det var motoren der hakkede.
Det er rigtigt at en varios kileremsskive kan have slidt et spor, hvor kileremmen helst vil køre, dog tror jeg nu mere på at som den opfører sig, ligger fejlen nok mere i rullerne der er slidt trekantede, eller at koblingen "griber" lidt i hak.
Og hvis det er det sidste, kan belægningen være fedtet, eller blevet hård, og skal så affedtes, og bagefter slibes koblingsbakkernes hårde overflade med sandpapir, så der fjernes 1/2 mm.
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste