/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvornår er det nu med den....andesteg?
Fra : maya123
Vist : 588 gange
47 point
Dato : 03-11-04 10:41

Ja, er det om aftenen den 10 november, man spiser andesteg eller er det på Morten Bisps dag den 11 november?
God dag fra Maya123

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 57 point
Dato : 03-11-04 10:43

Det må være den 10. november
mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-11-04 10:45

Det er aftenen før d. 11 nov. Altså Mortensaften og ikke Mortensdag. Lidt ligesom at Juleaften er aftenen før Juledag.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-11-04 10:47

Hej dova
Tak.
Har du et link eller noget så jeg kan se det med "egne øjne", du skriver "det må være", er du sikker?
Jeg roder nemlig altid selv rundt i det.....bare se mit tip i madlavning, he he............
Spøg til side........jeg vil gerne være sikker.
MVH maya

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 03-11-04 10:50

Tak for svaret dova.
Ok, dova..........nu er I to, der har skrevet det, så er det nok rigtigt.
Tak tak og tak til Arne også, god dag til jer fra Maya456

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 03-11-04 10:52

Hej maya123.
Det er den 10.november, og det er jeg 100% sikker på.
Men hvis du vil være helt sikker, så kig her
http://www.imperialhotel.dk/default.asp?Action=Details&Item=134
Eller lav en søgning på Google, og skriv mortens aften eller 10.november,
så skal du bare se.
Mvh
Mone

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-11-04 10:53

Tak til dig også Mone, pænt af dig....
MVH Maya

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 03-11-04 10:57

Neeeej, glem det der med at søge på 10.november.
Sorry.
Mone

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-04 11:00

Hvis du vil vide mere om Mortensaften kan du læse her

http://www.historie-online.dk/special/mortensaften/index.htm

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-11-04 11:05

Yes, det er den 10. november!

"Og det er ikke engang en and"

Munter hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-11-04 11:24

Tak skal du have ans, pænt af dig......og meget aktuelt.

YES......... Camillasmoster
Har sikkert glemt det til næste år, men skidt pyt........ik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-04 11:32

maya123

Der er lidt mere læsestof her http://www.gastrocorner.dk/artikler/art0084/artindex.asp

Hilsen ans

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 03-11-04 11:40

Tak igen ans, nu er det næsten synd jeg har lukket spørgsmålet, der er jo mange der kan få glæde af disse link.
MVH Maya

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-11-04 11:52

maya123

Det var synd for dig, at du ikke fik hele opskriften med i dit tip

Det er altid rart, hvis børnene interesserer sig for madlavning. Det er hyggeligt at have dem med, selvom det kan tage længere tid

Skal du så have andesteg den 10. november?

Jeg plejer altid at stege en and den 10. november, men nu er mine børn (2 drenge) blevet så store og hver især har fundet en kæreste, der har fødselsdag denne dag

Hilsen ans

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 04-11-04 02:38

Jow, andesteg den 10. nov. Min storesøster kom med den i går, 3,5 kg en stor en.
uhhhmmm, med det hele til.

Ja den opskrift, nogle gange går tingene for stærkt, pinlig oplevelse.

Sjovt, de har fødselsdag samme dag, det må betyde held.
Mange hilsner fra Maya