/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatere harddisk, 160mb men viser 32mb
Fra : David2000
Vist : 516 gange
50 point
Dato : 26-10-04 21:13

Jeg skulle lige formatere den ekstra harddisk på 160Gb men jeg kan kun se 32GB på skærmen. Hvad er der galt og hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-10-04 21:17
Kommentar
Fra : return

Dato : 26-10-04 21:18

der er også lidt hjælp at hente her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-10-04 21:20
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 21:21

Det kan være du har oprettet de 32 gb men det kan også være bios som ikke kan læse mere uden at blive opdataret.
Men her er en diskette som måske kan læse din HD.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten.
Pas lige på hvad du laver med disketten - men se hvad den viser.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 21:25

Det er en flot en du har fundet return

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 26-10-04 22:04

Hej Emesen,

Disketten hjælper ikke.
Jeg har Windows XP.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-10-04 22:43

Har du prøvet at starte comp med disketten, så det er disketten der styrer.
Viser den ingenting når den selv er rullet ind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-04 23:34

David2000 du skal prøve det emesen skriver, men´gå først ind i din bios og sæt den til at boote fra A: drev.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-10-04 23:42

Lyder klart som et bios problem!

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 27-10-04 00:15

bentjuul,

Det hjælper ikke.
Jeg kan ikke se G drevet(ekstra harddisk).
Den viser ikke ret meget.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 27-10-04 00:41

hej David2000
hvordan har du lavet denne Technet boot diskette ?
og har du bootet op med denne Technet boot diskette ?
og hvad har du sat denne extra harddisk til , master eller slave ?
løsning:
pil din normale harddisk fra og sæt din extra harddisk til master .
og have kun den kørende , mens du booter op med Technet boot diskette
hvad ser du nu ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 04-11-04 01:26

Kan være jumperne der sat forkert på disken.
F.eks Hitachi..: 32GB clip begrænsning

Hvis Hitachi/IBM så bemærk at de settings der er til højre på jumpermærkaten på disken er med 32GB begrænsning
Du skal bruge dem til venstre
Master X::X Slave ::XX

Læs lidt om emnet her: http://www.hitachigst.com/hdd/support/d7k250/d7k250jum.htm

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-11-04 20:54

jensT
Ja det var jumperne, det opdagede jeg for tre dage siden.
Men nu viser den kun 136GB i biosen og 128GB når jeg vil formatere den.
Hvad er problemet nu?
Er det med 160GB et stort løgn eller hvad?
Forresten hvordan giver man point ?

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 04-11-04 20:55

Emesen ,

Tak for pmdos.exe. Det hjalp.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 05-11-04 03:35

Vedr. 136/128 - Tyder på at den ikke står rigtigt i bios - Har du haft indsat faste(bruger) informationer i bios under dine forskellige forsøg?
Prøv at sætte den til autogenkendelse - eller check om indstillingerne svarer til de informationewr, der står på drevet

pointgivning - Klik på "accepter som svar" på det svar du vil acceptere. Hvis du vil fordele point er du nødt til at oprette et nyt spørgsmål der er direkte til en person og slippe ekstra point der. "point til xxx", når så pågældende svarer "tak" accepterer du det som svar.

mvh
JensT

Godkendelse af svar
Fra : David2000

Dato : 06-11-04 15:08

Tak for svaret JensT.